Gå til innhold

Tips til pakking for en uke i syden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som reiser ofte og har gjort dere diverse erfaringer, har dere noen tips? Andre gangen vi er avgårde etter vi fikk barn, så jeg ikke en veldig dreven pakker 😉

Anonymous poster hash: 70080...464

Hvor gammelt er barnet?:)

Anonymous poster hash: 2aba1...394

Vi pleier å pakke med et lite "medisinskrin", altså en toalettmappe med paracet (også til barn), termometer, plaster (vannfast), neglesaks, vanlig saks, alovera-gel, myggolje og sånn til å smøre på myggstikk osv, j, sånne ting. Man kan selvsagt kjøpe det der man er, men jeg synes det er tryggest slik jeg da.

Så bør man jo ha med sommertøy selvsagt, badetøy, armringer/badering osv. Vi liker å ta med solkrem fra apoteket hjemme, g en flaske er grei å ta med uansett slik at dere får smurt barna første dagen før dere finner en butikk/apotek el. Sandaler, flipp-flopper osv er greit å ha med.

Til flyet er det greit å pakke litt småting som reisespill, laste inn filmer på nettbrettet (om dere har), tegnesaker, fargeleggingsbok og kanskje en aktivitetsbok til eldste.

Anonymous poster hash: 9a45a...a9b
Gjest Gul stjerne

Til ungene:

Se om du kan ta med klær som snart er for små, utslitte etc. Da kan du kaste dem etter bruk.

Bestem deg for å skylle opp klær en gang til hver person, da slipper du unna med halvparten av klærne til hver sånn ca.

Til deg: Planlegg og sett sammen antrekk før du drar, legg litt arbeid i det. Tenk at en enkel kjole du bruker en kveld kan være dagantrekk dagen etter.

Ta aldri med noe du enda ikke har brukt i år, du kommer aldri til å bruke det.

Ta med ei jeansjakke som passer til alt, du trenger den på sene kvelder.

Et par finsko holder lenge, du kommer ikke til å bruke dem, men heller velge de gode skoene.

Ta aldri med badehåndklær om hotellet har.

Vurder å droppe joggeskoene, hvis du ikke bruker de som reisesko.,Du kommer ikke til å begynne å trene i ferien. Joggeskoene er også for varme og vil bli valgt bort.

Tenk mye på hva du kan bruke en kveld, og gjenbruke dagen etter.

Ta med de to bikiniene du liker best, de andre kommer du ikke til å bruke likevel(alt blirmlitt strammere i varmen).

Vi pleier å pakke med et lite "medisinskrin", altså en toalettmappe med paracet (også til barn), termometer, plaster (vannfast), neglesaks, vanlig saks, alovera-gel, myggolje og sånn til å smøre på myggstikk osv, j, sånne ting. Man kan selvsagt kjøpe det der man er, men jeg synes det er tryggest slik jeg da.

Så bør man jo ha med sommertøy selvsagt, badetøy, armringer/badering osv. Vi liker å ta med solkrem fra apoteket hjemme, g en flaske er grei å ta med uansett slik at dere får smurt barna første dagen før dere finner en butikk/apotek el. Sandaler, flipp-flopper osv er greit å ha med.

Til flyet er det greit å pakke litt småting som reisespill, laste inn filmer på nettbrettet (om dere har), tegnesaker, fargeleggingsbok og kanskje en aktivitetsbok til eldste.

Vi gjør det samme ;) dette var perfekt mal ;)

Annonse

Min erfaring er at man har lett for å dra med seg altfor mye klær og at man får tak i det aller meste i "syden", så man trenger ikke så mye.

Her er hva jeg pleier å pakke cirka:

-Litt klær (holder med 3-4 shortser, 3-4 t-skjorter og et par kjoler). Lurt å ha en cardigan, en tights og et par sokker med i tilfelle, det kan være kjølig om kvelden noen steder, eller føles kjølig for en kropp som har vært i sola hele dagen.

-Solkrem, solhatter, solbriller og badetøy til barna

-Enkelt reiseapotek som består av termometer, Paracet og utstyr til å rense og plastre sår

-Noen få leker, en bok hver og tegnesaker, klistremerker, et lite spill etc. Noe som underholder litt på flytur og til å leke med på hotellrommet. Evt ipad/dvd. Kosedyr, smokk ol som trengs for å sove. Et lite teppe til å ha på flyturen.

Noe særlig mer trengs ikke når vi er på tur i hvertfall.

Supre tips, hadde ikke tenkt på "medisinskrin" og heller ikke kommet lenger enn til at det var lurt å laste ned et par filmer 😀

Hvor mye klær beregner dere? Ett skift hver dag? Eller går det mindre når de stort sett løper rundt i badetøy på dagen?

Hi

Du har fått masse tips fra før.. Jeg har ett sett med sommerkjoler jeg alltid tar med til syden. Da slipper jeg overdel og underdel til kveldene man skal ut å spise. En shorts er grei til bikinien på dagtid evnt tunika. Cardigan og tights er Ok å ha i tilfelle. Ta med biotex å skyld opp badetøy osv.

Anonymous poster hash: 00aee...1f2

Supre tips, hadde ikke tenkt på "medisinskrin" og heller ikke kommet lenger enn til at det var lurt å laste ned et par filmer

Hvor mye klær beregner dere? Ett skift hver dag? Eller går det mindre når de stort sett løper rundt i badetøy på dagen?

Hi

Jeg tar med 4-5 shorts og 5-6 t-shorter til hvert barn + noen kjoler til jenta. Vi har fire barn/ungdommer, så det blir mye om alle skal ha med så mye. Vi kjøper vaskepulver der vi er og vasker litt klær annenhver kveld i vasken på hotellrommet. Undertøy har vi med mer av.

Nå har jeg aldri reist med barn, så kan ikke uttale meg. Men et tips er å rulle alle klær før man legger det i kofferten. Legg lagvis tett i tett. Fyll inn alle tomrom med truser, sokker o.l Det funker. Får mye mer ned i kofferten enn om man bare bretter.

Annonse

Nå har jeg aldri reist med barn, så kan ikke uttale meg. Men et tips er å rulle alle klær før man legger det i kofferten. Legg lagvis tett i tett. Fyll inn alle tomrom med truser, sokker o.l Det funker. Får mye mer ned i kofferten enn om man bare bretter.

Ah, kanskje det er svaret på mine lett krøllete klær? Ser for meg at de holder seg finere med å rulle de kanskje...?

Hi

Ah, kanskje det er svaret på mine lett krøllete klær? Ser for meg at de holder seg finere med å rulle de kanskje...?

Hi

Ja det vil jeg tro. Jeg pakker både kjoler og skjorter sånn, og henger det opp når jeg kommer fram.Er det litt krøllete, henger jeg det bare i dusjen eller på badet i dampen etter dusj ;)

Jeg reiser forsåvidt sjelden med ting som må strykes, så det er egentlig ingenting jeg trenger å forholde meg til :) Til "syden" tar jeg med meg shortser og topper, sommerkjoler og saronger. Saronger er supre å bruke på stranda. Kan brukes som sjal, kjole, skjørt, hodepute osv osv. De kan fort bli litt "møkkete", men da skyller jeg bare opp den etter stranda, så er det tørt til dagen etterpå.

Tar dere med badekåper til ungene? Eller bare håndklær? Og burde man ta med en strandbag?

Hi

Strandvag er lurt :) den tar jo ikke mye plass. Legger den bare i ytterlomma på kofferten. Tar alltid med badekåper til ungene :)

Tar dere med badekåper til ungene? Eller bare håndklær? Og burde man ta med en strandbag?

Hi

Strandbag er lurt, men vi tar verken med badekåper eller håndklær. Alle hotell vi har vært på har badehåndklær de låner ut, så da bruker vi dem.

Myggnetting til vogn kan være lurt dersom dere har vognbarn... Og regntrekk.

Fotokamera er kjekt å ha med

Europeisk helsetrygdkort, bestilles på https://helsenorge.no/turist-i-utlandet/europeisk-helsetrygdkort

Anonymous poster hash: 65d36...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...