Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Født og oppvokst i Oslo. Den lyseblå bunaden er uaktuell, den mørkeblå er grei, men har ikke falt pladask for den. Synes jubileumsdrakten eller hundreårsdrakten er mye finere. http://www.evalie.no/#vare-stakker Er det sykt å bruke så mye penger på en festdrakt og ikke bunad? Og hva synes dere om draktene? Helt ærlige ;-) Har en farmor fra Nordland og synes bunaden derfra er nydelig, men jeg selv har aldri vært i Nordland. Er det for "søkt" å kunne gå i en Nordlandsbunad? Anonymous poster hash: e6b0d...0e9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt jubileumsdrakten. Den er nydelig. Anonymous poster hash: 8a231...388
sug lut Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Med de valgmulighetene ville jeg gått for Nordland, om du altså ikke liker Oslo i noen utgave.Du har slektstilknytninga til Nordland, og reise kan du alltids. Jeg ville aldri lagt tilsvarende penger i noe som ikke har samme tyngde, tradisjon og ikke minst bruksområder som en ordentlig bunad. Du kan gå i bunad til galla, men du kan ikke kreve det samme for en fantasidrakt.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Jubileumsdrakten er flott! Og du kan også helt fint velge Nordlandsbunad. Enig i at du kan glemme Oslobunaden, den er ikke særlig fin. Anonymous poster hash: 83c2d...015
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Takk for svar! Synes dere jub.drakten og hundreårsdrakten går som fantasidrakter? Jeg tenkte de var likestilt med bunad, men så kan jeg ikke så mye om dette heller.. Prismessig er de på ca samme nivå. Heller mer mot draktene grunnet tilhørighet, men Nordlandbunaden er finest rent utseendemessig. HI Anonymous poster hash: e6b0d...0e9
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Den mørke oslobunaden er fin. Anonymous poster hash: d36f7...3d8
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #7 Skrevet 18. mai 2016 Synes den mørkeblå bunaden er grei, men liker ikke de rosa blomstene på brystet.. Merker jeg er litt for kresen, men det er snakk om så mye penger at avgjørelsen må være 100% korrekt 😜 Anonymous poster hash: e6b0d...0e9
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2016 #8 Skrevet 18. mai 2016 Takk for svar! Synes dere jub.drakten og hundreårsdrakten går som fantasidrakter? Jeg tenkte de var likestilt med bunad, men så kan jeg ikke så mye om dette heller.. Prismessig er de på ca samme nivå. Heller mer mot draktene grunnet tilhørighet, men Nordlandbunaden er finest rent utseendemessig. HI Anonymous poster hash: e6b0d...0e9 Jeg ser ikke på de som fantasidrakter. Det er bare sug lut og noen andre selvoppnevnte ekstreme bunadspolitier som synes Anonymous poster hash: a8502...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå