Gå til innhold

Ang priser på 17 mai.

Anbefalte innlegg

Asså.... 1 kanne kaffe gir mange papp beger...og når de tar både 10 og 15 kr pr papp-beger....

Og 15 kr pr kakestykke....det går sinnsykt mye kakestykker, og de betaler ikke 17 mai arrngøren noe for.....

Selv pølsa og brødene går vanvittog i pluss.

Uting at det skal tjenes penger på dette.

JA til billigere 17 feiring. Det ER faktik ikke alle som kan betale så mye.

15 kr forvett papp beger med traktekaffe..... ja asdå....regn ut hva det EGENTLIG koster pr kopp da.....og hva de har i fortjeneste....

Anonymous poster hash: 98ba0...33d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144275946-ang-priser-p%C3%A5-17-mai/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var det 10 kr for både kaffe og kake og pengene går til FAU,som bla betaler for buss til leirskole. I fjor ordnet de også nye lekeapparater i skolegården. Helt greit å bruke litt penger på kake. Begrenset hvor mange kaker og kaffe man rekker i løpet av en times tid uansett.

Anonymous poster hash: edd71...5dc

Her er det et mål å tjene penger, likevel er det billig. Mitt barn har kjøpt is, pølse, saft og vært med på mange leker. Jeg betalte knappe 100 kroner.

Pengene går til Fau. I fjor gikk noen av pengene til nytt klatrestativ i skolegården.

Anonymous poster hash: 61251...1e2

30 for festkake

30 for brød

20 for påsmurte baguetter

80 for rømmegrøt og 1 glass saft 😱

20 for muffins eller skuffekake

20 for pølse

10 for te/kaffi/saft

Jeg må ærlig innrømme at jeg stussa litt over prisene 😧

Anonymous poster hash: cffbd...1e4

Annonse

30 for festkake

30 for brød

80 for rømmegrøt og 1 glass saft 😱

20 for pølse

10 for te/kaffi/saft

Jeg må ærlig innrømme at jeg stussa litt over prisene 😧

BRUS ikke brød 😂😂

Det er neppe mange organisasjoner som hadde giddet å stable på plass ørten lite villige dugnadsfolk med mindre det faktisk ga en solid inntekt. Det er ofte hovedinntekstkilde for FAU/korps/årlig skoletur e.l.

Anonymous poster hash: e0cd2...508

Her er det 10 for kaffe, kake, pølse og kuli. 20 for brus og is.

Vi går i pluss på kake og kaffe men i minus på brus og kuli!

I tillegg gir vi en gratis is og en gratis drikke til alle barna på skolen!

Alle som bidrar på arrangementet gjør dette helt gratis = gigant. Overskuddet går til FAU som igjen bidrar med penger til klassekassene, til lekeapparater i skolegården, ballbinge, sponser buss til diverse utflukter osv.

Vi selger mye lodd da! 10 kr loddet - med fine premier som gevinst. Premiene har vi i FAU brukt mye av vår fritid på å tigge gratis, kjøre ut og hente osv - igjen for atFau skal gå med så stort overskudd som mulig slik at vi kan gi noe fint tilbake til skole og nærmiljø!

Hvis du synes det er så ille å betale 25 kr for kake og kaffe når du kommer til dekket bord og ikke trenger å rydde annet enn ditt eget søppel, så har jeg ikke mye sympati med deg. Du får ta med deg kaffe på termos da, og egne kakestykker inn matboks!

Anonymous poster hash: a5a47...172

50 kr pr pers eller 150/familie for "spis så mye du vil" kaker/rundstykker inkl kaffe OG brus til barna. Det synes jeg er billig, betalte faktisk litt ekstra. Inntektene gikk til grendehuset, jeg antar at overskuddet ikke ble det helt store likevel.

Anonymous poster hash: 193e7...cf3

Her gikk det mange mange tusen i pluss. Det til tross for gratis leker, kaffe eller kake 10,- pinneis 15,- popcorn 20,- brus 25,- kroneis 25,- softis 30,- osv.

Og inderlig bra er det.

Alt overskudd går til FAU som kjøper utstyr og aktiviteter til skolen.

Hadde aldri i livet brukt størsteparten av 17.mai i kiosken hvis målet var å gå i null. Forventer å sitte igjen med en pen sum som kommer barna til gode i ettertid.

Jeg tror det er viktig å finne en middelvei sånn at alle kan ha råd til å kjøpe litt, og jeg synes at det er en uting å betale mye for å være med på leker.  Jeg har forresten aldri hørt at det har kostet penger, så det var noe nytt for meg. 

Annonse

Synes ikkje prisane du nemner i HI er dyrt.  Kven er eigentleg "17 mai arrangøren"?  Det er vel stort sett folk som jobbar gratis på dugnad for at andre skal ha det kjekt?  Skal folk jobbe for å lage og selge mat, så er det jo greit å få ei lita inntekt av det.  Som regel går pengane til FAU, leirskule, klassetur el. 

Synes det er helt Ok og bruke penger på skolen på 17 mai.

Men som HI sier, det er synd på de som ikke har så mye penger.

Her har vi ikke verdens beste råd men ungene fikk kjøpe pølser,kake og lodd. De får litt lommepenger av besteforeldrene som de kan bruke på det de vil. Men i år sa jeg at de heller kunne få is når vi kom hjem da vi kjøpe litt rett før 17 mai når dt var priskrig og det ville bli billigere så kunne de heller kjøpe pølser,kake og lodd😊

Anonymous poster hash: 9eaef...d77

Man må ofte betale LEIE for skole og evt andre steder. VI leier for eksempel skole (kjøkken) og hall til vår fering. Politi skal også ha betalt og andre steder leier man parkeringsplasser vet jeg.

Pynt og engangsbeger og kaffe koster i innkjøp, og man får ikke krones-is til 24,90 pakka når man kjøper inn i slike mengder........Andre "Priskrigvarer" kan man heller ikke kjøpe rimelig for det er snakk om så store mengder.

Pølser og brød og lomper og is er varer man ikke får levert inn etterpå,- også må man liksom bestille nok også.....

Kanskje dere som synes de er dyrt skal være med og organisere en gang, så ser dere penger fort forsvinner.

Av inntekter på nesten 90000 hos oss, satt vi igjen med knappe 40000 til FAU og så gikk det sedvanlige 200 kroner pr elev til klassekassen til klassen som har arrangementet. Dårlige år har ligget på mellom 10 og 15000 i overskudd. Høres mye ut, men når 17.mai komite har mange timer i halvåret før i forhold til planlegging, budsjett og oppsett av lister og hele klassetrinnet har flere timer 16.mai til rigging og pynting, baking og kaffekoking,- og deretter står på fra 0530 til 17000 på 17.mai, så føler man at man vil ha litt igjen. Og pengene blir brukt til og gjøre utearealet på skolen fint og morsomt, nye bøker på biblioteket ol.. Det koster noen 10-tusener for lekeapparat til bruk ofentlige steder,- for å si det sånn.. Timesbetaling pr arbeidstime gitt er bitteliten!

Anonymous poster hash: fe6d7...781

Her var det 10 kr for kake/vaffel/kaffe, 20 for pølse/kroneis og 25 for brus, 5 kr for et glass saft

Overskuddet blir på rundt 40.000 og det går til klassekassen til arrangørklassen.

På skolen hos oss er det 8.klasse som arrangerer og pengene går til leiskole/avslutningstur i 10.klasse. En tur på 3 dager for 40 elever + lærere koster fra 80.000 og oppover så 17.mai-dugnaden tar inn ca halvparten, resten tjenes inn på andre dugnader

Dette er noe alle vet, så alle betaler med glede fordi de vet at snart er det deres tur...

17.mai dugnaden er mye jobb, men heller en dag med dugnad der enn å selge doruller, ha kakelotteri/vaffelsalg utenfor Rema osv for å få inn de 40.000 altså. Du må selge mange vafler for å tjene inn det.

Anonymous poster hash: 1886a...d4f

Her går pengene til fau og skolen.de kjøper inn ting til skolen.så her går pengene til en god sak

Vel, skolen i Norge skal være gratis. Det er ikke foreldrene som skal bekoste inventar, skolebøker osv. Skolene får subsidiert dette fra staten, så hvis dere får beskjed om at pengene fra 17. mai-salget går til innkjøp av ting til skolen, har dere blitt lurt.

Anonymous poster hash: 37fe8...cf5

Vel, skolen i Norge skal være gratis. Det er ikke foreldrene som skal bekoste inventar, skolebøker osv. Skolene får subsidiert dette fra staten, så hvis dere får beskjed om at pengene fra 17. mai-salget går til innkjøp av ting til skolen, har dere blitt lurt.

Ingen blirt lurt og skolen er gratis. Men FAU har for eksempel mulighet til å sponse skidag, nye lekeapparater, oppgradering av fotballbane etc. Ting som ikke ellers hadde vært mulig, men som barna får glade av fordi alle er med og bidrar litt.

Dette kommer i TILLEGG til det skolen ellers får kjøpt inn fra kommunen. Det er ikke nødvendig med 10 små "dukkehus" spredt omkring på grøntarealet på skolen, og hadde ikke blitt kjøpt inn om det ikke var for FAU. Disse er megapopulære blant de minste. VI har også fått satt opp 7 gapahuker i skogområdet rundt skolen ved bruk av disse midler,- slik at hvert trinn har hver sin "gapahuk" og disse brukes hver uke på turdager og slikt. Noe av pengene går også rett i klassekasse til bruk til skoletur for avgangsklassen. Disse ekstra midlene er med på å gi barna en ekstra fin og ekstra morsom hverdag på skolen,- ut over det kommunene MÅ bruke på barna! Og klasseturen kommer i TILLEGG til den turen kommunen betaler fors om de har på STARTEN av det siste skoleår!

Enig i at det er for dyrt!

Vi er en familie på fem, og bare på skolen brukte vi 400,- på mat, kaker, brus, is og kaffi. Så kom lodd i tillegg, og det gikk hvertfall 300,- tilsammen på bare det.

Så kan vi plusse på at jeg bakte tre kaker til fau og tok med to kaniner med kaffi og en flaske saft.

Jaja.. Slik er det med barn og 17. Mai.. Men trist for de med veldig trang økonomi!

5,- for kaffi, 5,- for saft, 5,- for en is (det er bare first price, så en hadde uansett gått mye i pluss pr pakke), 15,- for pølse med brød, og 5,- for kake hadde vært passende!

Gjerne 1,- pr lodd og!

For her hos oss er det vi foreldre som donerer premier til katta i sekken, baker og står for all maten. Hvorfor skal det være så inni hampen dyrt da? La 17. Mai være for alle!

Anonymous poster hash: 77a8a...044

Enig i at det er for dyrt!

Vi er en familie på fem, og bare på skolen brukte vi 400,- på mat, kaker, brus, is og kaffi. Så kom lodd i tillegg, og det gikk hvertfall 300,- tilsammen på bare det.

Så kan vi plusse på at jeg bakte tre kaker til fau og tok med to kaniner med kaffi og en flaske saft.

Jaja.. Slik er det med barn og 17. Mai.. Men trist for de med veldig trang økonomi!

5,- for kaffi, 5,- for saft, 5,- for en is (det er bare first price, så en hadde uansett gått mye i pluss pr pakke), 15,- for pølse med brød, og 5,- for kake hadde vært passende!

Gjerne 1,- pr lodd og!

For her hos oss er det vi foreldre som donerer premier til katta i sekken, baker og står for all maten. Hvorfor skal det være så inni hampen dyrt da? La 17. Mai være for alle!

To KANNER!! Ikke kaniner 😂😂😂

Dette kommer i TILLEGG til det skolen ellers får kjøpt inn fra kommunen. Det er ikke nødvendig med 10 små "dukkehus" spredt omkring på grøntarealet på skolen, og hadde ikke blitt kjøpt inn om det ikke var for FAU. Disse er megapopulære blant de minste. VI har også fått satt opp 7 gapahuker i skogområdet rundt skolen ved bruk av disse midler,- slik at hvert trinn har hver sin "gapahuk" og disse brukes hver uke på turdager og slikt. Noe av pengene går også rett i klassekasse til bruk til skoletur for avgangsklassen. Disse ekstra midlene er med på å gi barna en ekstra fin og ekstra morsom hverdag på skolen,- ut over det kommunene MÅ bruke på barna! Og klasseturen kommer i TILLEGG til den turen kommunen betaler fors om de har på STARTEN av det siste skoleår!

Problemet er da at de som har veldig trang økonomi dropper feiringen, og det går utover barna. Man kan da virkelig ikke ha samme pris for ting som på en bensinstasjon!!

30 for festkake

30 for brød

80 for rømmegrøt og 1 glass saft

20 for pølse

10 for te/kaffi/saft

Jeg må ærlig innrømme at jeg stussa litt over prisene

I tillegg har man jo gjerne laget disse kakene og rundstykkene selv og allerede brukt penger på det. Så må man enda betale svindyrt en gang til for de samme tingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...