Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #1 Skrevet 17. mai 2016 Må en da skilles ved dom? Hvor lang tud tar det? Anonymous poster hash: 22c79...804
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #2 Skrevet 17. mai 2016 Du blir slikt til slutt uten dom. Husker ikke hvor lang tid det tar, men ikke så lenge.han får tilsendt papirer og mulig han blir kontaktet pr brev/ tlf også. Skriver han ikke under innen en viss tid får du skilsmisse. Har vært i den situasjonen selv. Bare husk å mase selv. Er lett å glemme etter et år med obligatorisk separasjon. Anonymous poster hash: aff09...7a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #3 Skrevet 17. mai 2016 Er det separasjonspapirene eller skillsmissepapirer som nektes underskrevet? Har dere vært formelt separert i et år så trodde jeg ikke den ene kunne hindre skillsmisse så lenge den andre krever skillsmisse. Anonymous poster hash: 18139...848
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #4 Skrevet 17. mai 2016 Gjelder ikke meg,men min kjære. Dette er 4 år siden så da kan de altså være skilt? Han er ikke norsk, så jeg skal se på papirene for han. Anonymous poster hash: 22c79...804
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #5 Skrevet 17. mai 2016 Nei han er ikke slikt. Han må ringe fylkesmannen og be om at de får ordnet dette så fikser de det i løpet av kort tid og han får skilsmissepapirene i posten. Dette så framt de har papirer på separasjon. Om ikke må det også fikses. Anonymous poster hash: aff09...7a6
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #6 Skrevet 17. mai 2016 Ok. Han fikk hjelp av ei i kommunen, men ikke alt hun skjønte. Skal be han ringe fylkesmann. Hi Anonymous poster hash: 22c79...804
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #7 Skrevet 17. mai 2016 med mindre han har sendt inn skilsmissepapirer med underskrift, så er han ikke skilt. Hvis den ene parten ikke skriver under, blir de alikevel skilt hvis den andre parten skriver under. Da vil den som ikke skriver under bli etterlyst på en tavle hos fylkesmannen, og får ett brev. Det tar ca 2 mnd hvis jeg ikke husker feil, så får man papirene i posten, på at man er skilt. Har han begjert skilsmisse fra før, så er han skilt. Hvis ikke, så må han signere papirene, og levere de hos fylkesmannen. Det tar da ett par mnd, så er han skilt. Anonymous poster hash: c8a04...4bb
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Skrevet 17. mai 2016 Takker igjen. Er over 4 år siden de flyttet fra hverandre og han ville skilles. Skal til han på fredag får hjelpe han da. Hi Anonymous poster hash: 22c79...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå