Gå til innhold

Kjære vene! Har aldri sett så mye rar bekledning på folk som i dag

Anbefalte innlegg

Jeg la ikke merke til så veldig mange rare antrekk men var to jeg reagerte litt på.

Det var en gutt i toget som gikk med en nydelig festdrakt men med blåe joggesko til,det ødelagte hele antrekket for min del.

Hun andre hadde ikke egentlig rart antrekk men hun var overhodet ikke pyntet etter min mening.

Hun gikk med en grå dongeribukse med en hvit helt vanlig hverdagsgenser til og en lilla jakke.

Skulle hun hatt en genser på så burde i det minste det være en litt pyntet genser og det kunne godt ha vært en penere bukse enn dongeribukse på selveste 17.mai!

Det kommer ikke av dårlig råd eller at hun ikke har noe annet å gå med heller,for dette var tanten til sønnen min å til vanlig kler hun seg pent.

Anonymous poster hash: 01736...802

Altså bedre med joggesko på poden enn gnagsår og vonde føtter etter å gå i tog.

Anonymous poster hash: 702f6...521

Fortsetter under...

Her er min grunn til å ha ballerinasko til bunaden. Har et tilsvarende på andre benet.

Plutselig var ikke bunadskoene gode lengre. Takk og lov har jeg alltid med meg et par ballerinasko når jeg er på fest. Vet aldri når skoene svikter. 😊

Jeg er ikke så opptatt av fottøy på folk. 17. Mai er det store gå-dagen. Gode sko er viktig.

Og skolebarna fikk beskjed om å ha GODE sko. Helst joggesko. Og ikke helt nye sko.

Anonymous poster hash: d47dd...9d7

post-42-602111_thumb.jpeg

Var i mysen og der var det en mann som gikk i  kort, utvaska og sliten "badesorts"  og fjellsko.... ikke vakkert!

Anonymous poster hash: ec6a2...1b5

Det hørtes jo riktig lekkert ut!! :sjarmor:

Anonymous poster hash: cbf69...c4b

Jeg bryr meg fint lite om joggesko eller hverdagsklær.men damer med 40-70 kg for mye som tar på seg små skjørt og pumps.da tenker jeg mitt.

Eller kjoler som er så åletrange at det er et under at de ikke sprekker

Anonymous poster hash: f8ce1...109

Annonse

Godt å høre, det gjorde datteren min også ;)

Skulle gå langt og penskoene er vonde.

Anonymous poster hash: 43127...3fb

Her oppfordrer skolen til bruk av joggesko. Det er langt å gå for de små. Kongen smiler og vinker uansett hva de små har på beina. Min datter hadde bunad og rosa joggesko, var så fin at!

Anonymous poster hash: d39e0...592

Har allergi mot mennesker som er selvhevdende og kritiske mot andre for overfladiske grunner. Stjeler all energi. Heller glade folk i joggedress med soft-is og flagg, enn surmaga hurper i bunad. (Hvis jeg må velge).

Anonymous poster hash: 9be31...227

At ungene bruker joggesko til festdrakt er fullt forståelig, men hvorfor bruke f.eks rosa joggesko? Hvorfor ikke ha et par joggesko som har en nøytral farge som går greit med festdrakt. De ungene som kom med svarte/mørkeblå enkle joggesko ser velkledd ut samtidig som de har gode sko, men knall rosa glitter joggesko med blinking til festdrakt er helt grusomt.

Anonymous poster hash: f0d4b...ac0

At ungene bruker joggesko til festdrakt er fullt forståelig, men hvorfor bruke f.eks rosa joggesko? Hvorfor ikke ha et par joggesko som har en nøytral farge som går greit med festdrakt. De ungene som kom med svarte/mørkeblå enkle joggesko ser velkledd ut samtidig som de har gode sko, men knall rosa glitter joggesko med blinking til festdrakt er helt grusomt.

Min datter hadde rosa joggesko, uten glitter og blink. Jeg kjøper ikke et par svarte joggesko for kun å bruke 17. mai, de koster jo mange hundre kroner. Hun hater svart og ville aldri brukt dem ellers.

Anonymous poster hash: d39e0...592

Var i mysen og der var det en mann som gikk i kort, utvaska og sliten "badesorts" og fjellsko.... ikke vakkert!

Anonymous poster hash: ec6a2...1b5

😂

Anonymous poster hash: c994d...ac5

Så ei dame med lys, knallgrønn, nesten selvlysende kjole (kort-kort og pølseskinntrang), hudfarga strømpebukser (å fysjameg...😝) og tilhørende knallgrønne stiletter. Hun syntes garantert at hun var lekker, selv om jeg synes antrekket var fælt. Hun hadde kropp til å gå kledd sånn, men tenkte at antrekket hadde vært med passende til en annen anledning... Samtidig så bryr det meg egentlig ikke, synes igrunn det var morsomt...!!

Så ei dame med lys, knallgrønn, nesten selvlysende kjole (kort-kort og pølseskinntrang), hudfarga strømpebukser (å fysjameg...) og tilhørende knallgrønne stiletter.

Kom, mai, du skjønne milde,

gjør skogen atter GRØNN,

Helt på sin plass å kle seg i grønt.

Anonymous poster hash: ff33b...7d8

Annonse

Det som slår meg når jeg leser denne tråden er at vi fortsatt har det for godt her oppe i lille, trygge Norge, når hva slags klær folk velger å ha på seg eller ikke genererer så mye engasjement.

I-landsproblem.

Anonymous poster hash: 8e1aa...f47

Det som slår meg når jeg leser denne tråden er at vi fortsatt har det for godt her oppe i lille, trygge Norge, når hva slags klær folk velger å ha på seg eller ikke genererer så mye engasjement.

I-landsproblem.

Anonymous poster hash: 8e1aa...f47

I tillegg til janteloven og saueflokkmentalitet. Alle skal kle seg slik og slik, og ingen kan skille seg ut, for da er man rar og teit.

Skal man kjøpe et par joggesko som gjerne koster rundt 400 kroner for å bruke EN gang? Hvor god råd har folk her inne egentlig? Samtidig som det anbefales overalt å arve sko og klær...

Jeg så ei søt lita jente på knappe to år med nydelig festdrakt og søte små sko... Utenpå hadde hun bikerjakke i "skinn".... Det syns jeg var litt pussig;)

Anonymous poster hash: 7c08c...d67

Så ei dame med lys, knallgrønn, nesten selvlysende kjole (kort-kort og pølseskinntrang), hudfarga strømpebukser (å fysjameg...) og tilhørende knallgrønne stiletter. Hun syntes garantert at hun var lekker, selv om jeg synes antrekket var fælt. Hun hadde kropp til å gå kledd sånn, men tenkte at antrekket hadde vært med passende til en annen anledning... Samtidig så bryr det meg egentlig ikke, synes igrunn det var morsomt...!!

Hva er galt med hudfarga strømpebukse??

Hva er galt med hudfarga strømpebukse??

Egentlig ingenting...den smileyen bak var et forsøk på å understreke ironi...😁

Kom, mai, du skjønne milde,

gjør skogen atter GRØNN,

Helt på sin plass å kle seg i grønt.

Anonymous poster hash: ff33b...7d8

😄👍 DET tenkte jeg ikke på...good point...

Skal man kjøpe et par joggesko som gjerne koster rundt 400 kroner for å bruke EN gang? Hvor god råd har folk her inne egentlig? Samtidig som det anbefales overalt å arve sko og klær...

Og hvorfor skal man kun bruke et par joggesko engang?

Jeg så ei søt lita jente på knappe to år med nydelig festdrakt og søte små sko... Utenpå hadde hun bikerjakke i "skinn".... Det syns jeg var litt pussig;)

Anonymous poster hash: 7c08c...d67

Kanskje var det jenta selv som institerte på det 😄 og foreldrene ville unngå konflikt.

Anonymous poster hash: 80796...0bc

Jeg la ikke merke til så veldig mange rare antrekk men var to jeg reagerte litt på.Det var en gutt i toget som gikk med en nydelig festdrakt men med blåe joggesko til,det ødelagte hele antrekket for min del.Hun andre hadde ikke egentlig rart antrekk men hun var overhodet ikke pyntet etter min mening.Hun gikk med en grå dongeribukse med en hvit helt vanlig hverdagsgenser til og en lilla jakke.Skulle hun hatt en genser på så burde i det minste det være en litt pyntet genser og det kunne godt ha vært en penere bukse enn dongeribukse på selveste 17.mai!Det kommer ikke av dårlig råd eller at hun ikke har noe annet å gå med heller,for dette var tanten til sønnen min å til vanlig kler hun seg pent.  Anonymous poster hash: 01736...802

Er det mulig..

Skjønner du ikke at de fleste barn som går i tog går i joggesko for å ikke få vonde føtter..???

Mine barn må gå ganske langt fra her vi bor og ned til byen, og et par runder der nede. De blir anbefalt av lærere til å gå i joggesko som er godt brukt/gått inn, så de ikke skal få gnagesår.

Datteren min på 10 år gikk i oransje joggesko til festdrakt, og hun klaget ikke på vonde føtter, hun gikk også i borgertoget. Sønnen min hadde dress og sorte joggesko.

Hadde jeg visst noen hadde tenkt at dette var rart, hadde de fortsatt gått med joggesko. For barn er komfort det viktigste denne lange dagen( vi oppholdt oss i byen i 9 timer.

Anonymous poster hash: ce5c6...02d

Jeg tenker at det finnes en mellomting mellom vonde høyhælte sko/bunadsko og joggesko. Hva med å kjøpe et par svarte pumps med god passform, med eller uten liten hæl? De kan man ha i årevis og de passer rimelig greit til det meste, særlig på 17. mai. Og, har ikke de fleste NOE annet enn ei dongeribukse i skapet? Ei enkel svart bukse og en bluse/pen topp?

Enig i at påkledning ikke er det viktigste, men man kan jo prøve litt?

Her er min grunn til å ha ballerinasko til bunaden. Har et tilsvarende på andre benet.

Plutselig var ikke bunadskoene gode lengre. Takk og lov har jeg alltid med meg et par ballerinasko når jeg er på fest. Vet aldri når skoene svikter. 😊

Jeg er ikke så opptatt av fottøy på folk. 17. Mai er det store gå-dagen. Gode sko er viktig.

Og skolebarna fikk beskjed om å ha GODE sko. Helst joggesko. Og ikke helt nye sko.

Anonymous poster hash: d47dd...9d7

Klarte ikke se hva det er bilde av? En tånegl? Hva er de hvite flekkene?

Anonymous poster hash: 73d86...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...