Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #1 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har arvet vekk mye ting og tang siden vi er ferdig med barn. Vi har to av samme kjønn og har hatt store mengder med både klær og annet. Oppdaget flere annonser på Finn der dette venneparet selger ting som barnet har brukt og ikke! Jeg har ikke sagt spesifikt at det ikke skal selges videre, men synes det er umåtelig frekt å tjene penger på at vi er grei med dem. Ville tenkt at det var naturlig å gi det til Fretex, eller Arve det videre, eller i det minste høre om det var greit. Tør ikke si noe i frykt for å ødelegge vennskapet, men kjenner det iriiterer meg. Burde jeg bare gi bort alt til andre, eller til Fretex? Anonymous poster hash: 27d7c...4ec
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #2 Skrevet 16. mai 2016 Har du gitt det bort er det ikke din sak hva de gjør med det videre. Selger de det med en gang de får det ville jeg gitt det til noen andre. Bruker de det for så å kvitte seg med det spiller det vel ingen rolle. Jeg får litt brukt, kjøper litt selv og får i gaver. Noe selges og noe gis bort. Heg klarer ikke holde styr på hva som er fått og kjøpt så mulig jeg har solgt noe vi har fått gratis😊 Anonymous poster hash: a4e25...b23
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #3 Skrevet 16. mai 2016 Synes det er frekt. Jeg har arvet nesten alt, og gir det videre. Henne jeg ga bort mesteparten av klæra til sa jeg at hun godt kunne selge det etter bruk, siden jeg veit de ikke har all verdens av råd. Anonymous poster hash: 9d630...e87
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #4 Skrevet 16. mai 2016 Synes det er frekt! Hadde gitt det til noen andre eller solgt det på finn selv . Anonymous poster hash: 79b9f...f87
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #5 Skrevet 16. mai 2016 Veldig frekt!arva ei simon kombi vogn av ei venninne. Når jeg fikk den klarte jeg å ødelegge kalesjen. Gikk innom en forhandler og fikk ny kalesje. Vogna så da helt ny ut når ungen var ferdig med den.fikk høre at den måtte jeg selge!kunne glatt få 5000 kr for den. Ga den videre vekk til ett par jeg visste ikke hadde så god råd!de ble utrolig glade.. Hadde aldri solgt denne videre Anonymous poster hash: 22f91...f67
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #6 Skrevet 16. mai 2016 Synes det er frekt. Jeg har arvet nesten alt, og gir det videre. Henne jeg ga bort mesteparten av klæra til sa jeg at hun godt kunne selge det etter bruk, siden jeg veit de ikke har all verdens av råd. Anonymous poster hash: 9d630...e87 Du synes det er frekt å selge videre, men DU kan bestemme at nestemann kan selge det selv om du selv har arvet det? Hvorfor erdet greit? Får man ting så må man ha godkjenning for hva man skal gjøre med tingene etterpå? Så det er greit at fattige selger mens andre må gi det bort? Og hvordan vet du hvem som virkelig trenger pengene? Anonymous poster hash: bf781...fa1
Kakao1234 Skrevet 16. mai 2016 #7 Skrevet 16. mai 2016 Synes det er veldig frekt, men takk for at du skrev om det her, så skal jeg huske å si ifra når vi gir bort ting etter småen her, -om at det IKKE skal selges videre.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #8 Skrevet 16. mai 2016 Gudbedre... det er da vel det samme om de selger det når de er ferdig med det??? Har aldri tenkt tanken på at det er frekt når jeg har sett ting jeg har gitt bort tilsalgs på finn eller fb. Get a life. Anonymous poster hash: 66dd7...e82
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #9 Skrevet 16. mai 2016 Har hatt samme sak med min bror. Han selger ting som vi har arvet fra andre, brukt på 2 barn og han på et barn. Mener det blir litt grådig når de har fått det av oss. Selv gir jeg bort klærne vi har arvet til jobbkollegaer eller til uff/ Fretex. Selger dyrere ting som ytterklær og div utstyr. Men jeg kan liksom ikke si noe men poengterer hvor glad jeg er i veldedighet og at vi ikke får oss til å selge ting vi har fått etc. Men tror ikke de tar det til seg. Anonymous poster hash: d6ff2...a86
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #10 Skrevet 16. mai 2016 Hva i alle dager er problemet? Selg det selv hvis dere vil ha pengene selv. Jeg gir bort ting. Om de vil selge det videre så samme for meg. Jeg selger parkdresser etc hvis ingen kjentfolk kan arve Anonymous poster hash: 13fc9...fbd
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Ja, hvorfor ikke!? Du har jo gitt det fra deg, det er vel ikke slik at du trenger det? Jeg syns virkelig ikke det er frekt. Om du er ferdig med barn, ville du hatt det tilbake? Noen får også veldig mye fra mange forskjellig og kjøper brukt. Skal de gå rundt å huske hva de har kjøpt brukt og hva de har fått for å ikke såre din stolthet? Hva er EGENTLIG problemet? At du angrer og ønsker du hadde solgt klærne selv? Og, hvorfor er du ikke på Finn og sjekker klær i den størrelsen om du ikke har barn i riktig alder lenger? Sjekker du om folk selger ting du har gitt, eller??! Det er mye frekkere, spør du meg. Anonymous poster hash: c4f36...69a
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Ja, hvorfor ikke!? Du har jo gitt det fra deg, det er vel ikke slik at du trenger det? Jeg syns virkelig ikke det er frekt. Om du er ferdig med barn, ville du hatt det tilbake? Noen får også veldig mye fra mange forskjellig og kjøper brukt. Skal de gå rundt å huske hva de har kjøpt brukt og hva de har fått for å ikke såre din stolthet? Hva er EGENTLIG problemet? At du angrer og ønsker du hadde solgt klærne selv? Og, hvorfor er du ikke på Finn og sjekker klær i den størrelsen om du ikke har barn i riktig alder lenger? Sjekker du om folk selger ting du har gitt, eller??! Det er mye frekkere, spør du meg. Anonymous poster hash: c4f36...69a Oi, føler du deg truffet eller? Så veldig sinna og det dagen før 17 mai? Anonymous poster hash: 27d7c...4ec
februarprins2013 Skrevet 17. mai 2016 #13 Skrevet 17. mai 2016 ser ikke helt problemet, hvis det ikke passer,så er det da bare og selge videre, har gitt bort ting selv som er solgt videre,bryr meg da ikke om det
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #14 Skrevet 17. mai 2016 Jeg hadde aldri hatt samvittighet til å selge videre noe jeg hadde arvet. Anonymous poster hash: c0be8...d5d
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #15 Skrevet 17. mai 2016 Synes det er frekt. Jeg har arvet nesten alt, og gir det videre. Henne jeg ga bort mesteparten av klæra til sa jeg at hun godt kunne selge det etter bruk, siden jeg veit de ikke har all verdens av råd. Anonymous poster hash: 9d630...e87 Dobbeltmoralen lenge leve........... Anonymous poster hash: a5b41...f28
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #16 Skrevet 17. mai 2016 FREKT. Men du kan ikke hindre det Anonymous poster hash: 46d22...e3c
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #17 Skrevet 17. mai 2016 Har du gitt det bort er det de som bestemmer hva de vil gjøre med det. Er da mye man skal blande seg i og bestemme over andre. Har selv gitt bort klær etter mine og da er det ikke mitt lenger, så de gjør hva de vil med det Men har jeg lånt det bort, så hadde det vært frekt. Anonymous poster hash: 0d805...929
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #18 Skrevet 17. mai 2016 FREKT. Men du kan ikke hindre detAnonymous poster hash: 46d22...e3c Nei, så det blir nok ikke mer arveklær der i gården. Skal selge det selv nå fremover, og Fretex det som kan lages filleryer av HI Anonymous poster hash: 27d7c...4ec
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #19 Skrevet 17. mai 2016 Nei, så det blir nok ikke mer arveklær der i gården. Skal selge det selv nå fremover, og Fretex det som kan lages filleryer av HI Anonymous poster hash: 27d7c...4ec Du virker smålig. Er det virkelig så tit for tat i ditt hode at de ikke skal tjene en krone mer enn dere.. Anonymous poster hash: 13fc9...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå