Gå til innhold

Ble skamklippet - frisøren hørte ikke etter da jeg fortalte hva jeg ville ha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd så mange ganger at frisører ikke hører etter når jeg sier hva jeg ønsker, og klipper slik de selv mener vil være fint. Senest på fredag: Jeg ville få klippet en skrå lugg som etter hvert går i ett med resten av håret. Forklarte og viste med fingrene. Frisøren spurte hvor kort den skulle være på det korteste. Jeg viste med hendene, og hun spurte om jeg mente omtrent slik lengde som hennes lugg var. Jeg sa ja, omtrent sånn. I lengde der luggen skulle være kortest, altså. Hun hadde en kort, rett pannelugg, veldig ulik det jeg ba om. Så satte hun i gang og klippe, og da jeg var ferdig hadde jeg ikke skrå lugg som gikk sammen med hårlengden forøvrig, men kort pannelugg! Spurte litt paff om hva som hadde skjedd, og fikk til svar at jeg hadde jo sagt at jeg ville ha slik lugg som henne! Eh, nei?? Nå ser jeg helt merkelig ut, med en type lugg som jeg ALDRI ville ha valgt selv. Den frisyren jeg ønsket meg kan jeg ikke få før om et års tid, når den pinekorte luggen har vokst forbi haka.

Må legge til at jeg også har møtt flere dyktige og oppmerksomme frisører, så antyder ikek at alle er slik. Men overraskende mange klipper i vei uten å forsikre seg om at de har oppfattet riktig!

Anonymous poster hash: 2cc8f...e87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med bilde av frisyren du ønsker. Utrolig mange er elendig på å forklare hvordan de vil ha det.

Anonymous poster hash: a7ef3...571

Skrevet

Ta med bilde av frisyren du ønsker. Utrolig mange er elendig på å forklare hvordan de vil ha det.

Anonymous poster hash: a7ef3...571

Skal ta med bilde neste gang, ja. Men dette handlet IKKE om at jeg var elendig til å forklare. Når noen flere ganger har sagt "skrå lugg" og vist med hendene hvordan den skal skrå i ca 45 graders vinkel over ansiktet for så å gå i ett med resten av hårlengdene, så skal det noe til å klare å tolke det som "rett pannelugg fire cm over øyenbrynene"!

HI

Skrevet

Skal ta med bilde neste gang, ja. Men dette handlet IKKE om at jeg var elendig til å forklare. Når noen flere ganger har sagt "skrå lugg" og vist med hendene hvordan den skal skrå i ca 45 graders vinkel over ansiktet for så å gå i ett med resten av hårlengdene, så skal det noe til å klare å tolke det som "rett pannelugg fire cm over øyenbrynene"!

HI

Ikke sikkert du er så flink til å forklare som du selv tror.

Anonymous poster hash: 4b817...b50

Skrevet

Ikke sikkert du er så flink til å forklare som du selv tror.

Nei, det var selvsagt det som var problemet. Jeg er så elendig til å vise skrå linje over ansiktet at det er helt forståelig at hun tolket det som "rett lugg nesten i hårfestet". "Gå over i lengdene på siden av ansiktet" kan selvsagt også forstås som "90 graders vinkel i hver tinning". Burde visst det, her inne var det selvsagt min skyld. 

HI

Skrevet

Nei, det var selvsagt det som var problemet. Jeg er så elendig til å vise skrå linje over ansiktet at det er helt forståelig at hun tolket det som "rett lugg nesten i hårfestet". "Gå over i lengdene på siden av ansiktet" kan selvsagt også forstås som "90 graders vinkel i hver tinning". Burde visst det, her inne var det selvsagt min skyld.

HI

Jeg ler meg ihjel, unnskyld! Dette svaret var dagens for meg 😂😂😂

Anonymous poster hash: cace7...bba

Skrevet

Hun spurte om du ville ha slik som hennes og du svarte ja. Miskommunikasjon. Og hvor var du når hun klippet? Går jo Ann å stoppe da..,

Anonymous poster hash: 39f14...9bd

Skrevet

Hvorfor stoppet du henne ikke?

Anonymous poster hash: 00cfd...0c2

Skrevet

Hun spurte om du ville ha slik som hennes og du svarte ja. Miskommunikasjon. Og hvor var du når hun klippet? Går jo Ann å stoppe da..,

Anonymous poster hash: 39f14...9bd

Nei, hun spurte hvor kort jeg ville ha skråluggen på det korteste. Jeg viste med fingrene, og hun spurte om jeg mente omtrent som hennes lugg. IKKE om jeg ville ha slik lugg som henne, men om luggen skulle være omtrent like kort som hennes på det korteste. Forstår jo at hun klarte å få det til å bli at jeg ville ha slik lugg som henne, men hvordan det var mulig, det aner jeg ikke! Hadde da brukt flere minutter på å forklare hvordan jeg ønsket at luggen skulle ligge rundt ansiktet. 

HI

Skrevet

Hvorfor stoppet du henne ikke?

Anonymous poster hash: 00cfd...0c2

Lukket øynene da hun begynte å klippe luggen, for jeg har sensitive øyne etter laseroperasjon, og småhår i øynene er veldig smertefullt. 

HI

Skrevet

Hællemåne det er hår. Det vokser ut igjen! Jeg ba om skrålugg en gang og fikk Kjell Magne Bondevikpannelugg. Verden raste ikke sammen, men jeg klipte meg ikke der igjen.

Anonymous poster hash: ce758...c60

Skrevet

Hællemåne det er hår. Det vokser ut igjen! Jeg ba om skrålugg en gang og fikk Kjell Magne Bondevikpannelugg. Verden raste ikke sammen, men jeg klipte meg ikke der igjen.

Min verden har ikke rast sammen heller. Jeg kan vel bli irritert for noe uten at det betyr at jeg har sammenbrudd? 

HI

Skrevet

For noen svar du får, HI! Er selv frisør, og det du beskriver skal ikke forekomme. Det er frisørens ansvar at hun eller han har fått et riktig bilde av hva kunden ønsker. Noen kunder er dårlige til å forklare, men da må vi spørre frem til vi er sikre på at vi har forstått. Å klippe pannelugg når kunden ber om skrålugg er uhørt, og det finnes egentlig ingen unnskyldning for å misforstå så kraftig. Vi selger en tjeneste, og den skal vi gjøre ordentlig! HI burde ha sluppet å betale for den klippen, og burde også ha fått en form for kompensasjon. Greit nok at hår vokser ut igjen, men det er jo ikke poenget her!

Anonymous poster hash: 3c678...c46
Skrevet

Håper ikke du betalte for klippen! Har aldri opplevd noe slikt og hadde selvsagt blitt fortvila om det hadde skjedd.

Skrevet

For noen svar du får, HI! Er selv frisør, og det du beskriver skal ikke forekomme. Det er frisørens ansvar at hun eller han har fått et riktig bilde av hva kunden ønsker. Noen kunder er dårlige til å forklare, men da må vi spørre frem til vi er sikre på at vi har forstått. Å klippe pannelugg når kunden ber om skrålugg er uhørt, og det finnes egentlig ingen unnskyldning for å misforstå så kraftig. Vi selger en tjeneste, og den skal vi gjøre ordentlig! HI burde ha sluppet å betale for den klippen, og burde også ha fått en form for kompensasjon. Greit nok at hår vokser ut igjen, men det er jo ikke poenget her!

Anonymous poster hash: 3c678...c46

Jeg er ikke frisør, men vil bare si meg helt enig i dette. Min frisør er helt enig med deg, det er frisørens ansvar og i dette tilfelle burde Hi ikke betalt og fått kompensasjon.

Anonymous poster hash: fdbb3...b26

Skrevet

HI

😂😂 for et knall svar 😂😂
Skrevet

Dere som ikke ser at frisøren har gjort en tabbe og elendig jobb, er dere frisør selv eller?

Hi , er utrolig mange frisører som absolutt ikke gjør som kunden ber om, selv med forklaring OG bilde. Hun du møtte på kan jo ikke være riktig velbevart , som klarer å klippe så ufattelig feil i forhold til det du ber om. Jeg hadde vært rasende , og ikke betalt for den klippen.

Anonymous poster hash: 3b84e...fa0

Skrevet

HI du har min fulle støtte. Av alle frisører jeg har prøvd i mitt liv er minst 50 % ikke i stand til å ta en enkel beskjed. Jeg sier "klipp tuppene, max 2 cm" - frisøren tar 10 cm. ". Jeg har med bilde og forklarer - men ender opp med noe helt annet.

Anonymous poster hash: f199b...6ee

Skrevet

Ha ha. Kjell Magne Bondevikspannelugg 😂😂

Dagens!

Skrevet

Hadde blitt dritsur jeg også, selv om jeg fint hadde overlevd og sikkert hatt en fin 17.mai også.  Men det er da lov til å bli sur og missfornøyd likevel.  Veldig dårlig av frisøren.  Klagde du?

Skrevet

Jeg opplevde å bli kraftig misforstått selv en gang. Jeg ba om en skrå bob som stoppet ved kinnbeina, jeg fikk en guttekort sveis med lugg som skrådde motsatt vei, helt kort ved ørene.  Fy som jeg så ut. Da jeg forsto hvor det bar hen var det for sent..  All sympati med deg HI... 

Anonymous poster hash: 71131...02e
Skrevet

For noen svar du får HI. I typisk DIB ånd såklart. Helt utrolig at dere hopper på HI av alle ting her. Blir sjokkert jeg, samtidig som jeg ikke blir.

Hi, jeg hadde også blitt både skuffa og irritert over dette. Og jeg hadde nekta plent å betale for dette.

Skrevet

Kjenner følelsen.

Jeg skulle gjøre så mye som å klippe av 10 cm hår. Student som jeg dengang var takket jeg ja på tilbud om å bli klippet av lærling, frisøren skulle jo "passe på". Jeg hadde langt hår og læringen startet å klippe. Hun "klippet opp" håret, da kom frisøren og sa at det måtte hun aldeles ikke gjøre med så langt hår. "Javel" sa lærlingen og begynnte å klippe fra der hun hadde klippet opp. Jeg målte med målebånd i ettertid og hun klippet til slutt av 30 cm, jeg aner virkelig ikke hvordan hun fikk det til. Jeg var i forkant mentalt innstilt på å bli skuffet og smile gjennom tennene for jeg har blitt skuffet så ufattelig mange ganger før. Forfjamselsen var så stor at jeg smilte, takket og betalte i tråd med planen med 20 cm kortere hår enn planen.

Siden den gang har jeg ikke latt en frisør komme i nærheten av håret mitt, mannen går ikke til frisør og barna går ikke til frisør. Klippe hår kan jeg gjøre mye bedre selv. Det er jo også en veldig enkel måte å unngå misforståelser;) Anbefales på det sterkeste:)

Anonymous poster hash: 8fab0...428

Skrevet

Ja, jeg ønsket meg noen fine sveiser da jeg var yngre, men jeg heller følte ikke at de skjønte hva jeg ville ha. Kan ha vært meg, men siste gang jeg prøvde meg på finsveis kom jeg ut og så ut som McGyver. Det var definitivt ikke min feil.

Nå har jeg bare langt hår, men skulle gjøre det litt fint hos frisør en gang likevel. Forklarte han som klippet at ja, det er fint med kortere foran, men jeg har små barn, så jeg vil gjerne kunne ha alt i hestehale. Hva skjedde? Bare halve håret gikk i hestehale etterpå...

Anonymous poster hash: 8b12a...d10

Skrevet

Så kjedelig!

Sønnen min har helt skrekk for frisører, for de klipper alltid mye mer enn han vil og enn vi forklarer. Det virker som de "skal bare rette på det, bare ta litt til" og vips så er det altfor kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...