Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Jeg har så lenge jeg kan huske hatt en liten prikk under hælen som jeg alltid har trodd var et arr.... Plutselig vokste denne prikken, og jeg fikk beskjed om at det var en fotvorte!! Startet med behandling med en gang, det middelet som heter vortefri. Men etterhvert i behandlingen kom det plutselig flere (!) selv om de på apoteket sa at vorter under behandling ikke smitter.... Fikk til slutt 5 stk totalt som jeg ga opp å behandle, for hver gang jeg startet behandling kom det en til.... Nå har jeg endelig tatt mot til meg og får hjelp av legen min med frysebehandling, samtidig som jeg bruker verucid hver dag. Har vært til 3 frysinger i løpet av 6 uker, og ser klar forbedring selv om det virker som det er langt igjen til de forsvinner helt... Men oppdaget i dag at det f... meg har kommet EN TIL!!!! Hva er det jeg gjør feil egentlig? Har holdt på med behandling (av og på) i over et år, og når jeg endelig følger en behandlig til punkt og prikke så kommer det fler????? Anonymous poster hash: e1a80...14c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Immunforsvaret ditt som trenger å styrkes? Eller kanskje du smitter deg selv igjen pga. sko? Jeg aner egentlig ikke. Har hørt noen drysse natron i sko for å holde unna bakterier og lukt, men natron kan også virke på en del andre ting, så kanskje noe å prøve? Tror du finner noe om det om du googler. Anonymous poster hash: 064bf...c60
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Har du prøvd verucid? Jeg hadde en fotvorte eller liktorn (?) under tåa i flere måneder. Brukte verucid og fikk sånn halvveis effekt. Den ble mindre, men ikke borte. Så fikk jeg den fryst hos legen, merket ikke forskjell.. Fant etterhvert ut at jeg skulle fortsette med verucid og fotfil og jaggu meg, plutselig en dag var den borte. Så her var kombinasjonen verucid, fotfil og frysing vellykket Anonymous poster hash: ce928...fcb
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 Jeg skjærte de avles brødkniven! Ellers så jeg det har kommet et frysemiddel til å bruke hjemme. Var reklame i et blad. Anonymous poster hash: 180a2...c66
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Hjemmefrysing virker ikke. Men be legen din om hjelp. Du skal ha to forskjellige midler, først smører du på et som er på resept og egentlig mot kjønnsvorter, Wartec, og så verucid utenpå. Det tar knekken på selv de mest standhaftige. Anonymous poster hash: 76d30...4f5
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Jeg 'kvalte' den med blank neglelakk... Frysebehandlet sikkert ti ganger, og så holdt jeg det helt tett. Da datt den av, gitt... Anonymous poster hash: 03500...efb
Lille krøll Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Frysebehandling hos legen, men du må skrape den selv også. Jeg frøs hos legen og skrapte meg til blods hver kveld. På med middel fra apoteket og plaster for å ikke blø overalt. Jeg skrapte så bra at når jeg skulle fryse igjen trengte de ikke å skrape på sykehuset fordi alt var borte. Jo mer du skraper og irriterer området jo hardere jobbe ditt immunforsvar for å fjerne den selv. Vorter er et virus så en vorte under behandling smitter ikke andre men viruset inni deg kan gjøre at det popper opp fler.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 Immunforsvaret ditt som trenger å styrkes? Eller kanskje du smitter deg selv igjen pga. sko? Jeg aner egentlig ikke. Har hørt noen drysse natron i sko for å holde unna bakterier og lukt, men natron kan også virke på en del andre ting, så kanskje noe å prøve? Tror du finner noe om det om du googler. Anonymous poster hash: 064bf...c60 Hvordan kan jeg styrke immunforsvaret mitt da? Jeg har brukt sokker hele tiden for å ikke smitte samboeren min, eller så har jeg hatt på plaster. Hi Anonymous poster hash: e1a80...14c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 Har du prøvd verucid? Jeg hadde en fotvorte eller liktorn (?) under tåa i flere måneder. Brukte verucid og fikk sånn halvveis effekt. Den ble mindre, men ikke borte. Så fikk jeg den fryst hos legen, merket ikke forskjell.. Fant etterhvert ut at jeg skulle fortsette med verucid og fotfil og jaggu meg, plutselig en dag var den borte. Så her var kombinasjonen verucid, fotfil og frysing vellykket Anonymous poster hash: ce928...fcb Ja, bruker verucid hver dag i tillegg til frysing hos legen hver 14. dag Hi Anonymous poster hash: e1a80...14c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 Frysebehandling hos legen, men du må skrape den selv også. Jeg frøs hos legen og skrapte meg til blods hver kveld. På med middel fra apoteket og plaster for å ikke blø overalt. Jeg skrapte så bra at når jeg skulle fryse igjen trengte de ikke å skrape på sykehuset fordi alt var borte. Jo mer du skraper og irriterer området jo hardere jobbe ditt immunforsvar for å fjerne den selv. Vorter er et virus så en vorte under behandling smitter ikke andre men viruset inni deg kan gjøre at det popper opp fler. Legen fryste og skrapte og fryste igjen. Fikk beskjed om å bruke verucid hver kveld, med instruks om fotbad i 15min for å bløte opp, tørke området godt og deretter sette på verucid og la det tørke i 5 min. Så skal jeg en gang i uken dra av laget med verucid som har blitt i løpet av en uke. Men bør jeg skrape/fjerne dette laget før hver behandling? Jeg skjønner ikke helt hvordan middelet ellers kan virke dersom jeg bare skal smøre på lag etter lag oppå hverandre, da kommer det jo ikke ned til selve vorten..... Hi Anonymous poster hash: e1a80...14c
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #11 Skrevet 15. mai 2016 Frysing og verucid gav jeg opp. Fikk også flere vorter i tillegg til den første. Behandlet vortene med tea tree oil (fåes på apotek) etter at alt annet var prøvd. Klipp til en liten bit bomullspad,- ca str som hver vorte. Dynk med teatree, legg på vorta. Dekk med plast (gladpack) og fest plastertape. Hver andre dag tar du av plaster og sånt, vasker, filer bort all som er dødt, og gjentar behandlingen. Vortene er borte på 2-3 uker. Har gjort dette med både vorter og liktorn, på meg selv og barna. Fungerer hver gang! Anonymous poster hash: 93a26...a55
Lille krøll Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Legen fryste og skrapte og fryste igjen. Fikk beskjed om å bruke verucid hver kveld, med instruks om fotbad i 15min for å bløte opp, tørke området godt og deretter sette på verucid og la det tørke i 5 min. Så skal jeg en gang i uken dra av laget med verucid som har blitt i løpet av en uke. Men bør jeg skrape/fjerne dette laget før hver behandling? Jeg skjønner ikke helt hvordan middelet ellers kan virke dersom jeg bare skal smøre på lag etter lag oppå hverandre, da kommer det jo ikke ned til selve vorten..... Hi Anonymous poster hash: e1a80...14c Det sa legen til meg og. Jeg blåste i fotbad og forsiktig pirking. Etter frysing ventet jeg et par dager og så skrapte jeg hver kveld til blods. Og på med middel. Trengte å fryse 2 ganger med 4 uker mellom. Ca 3 uker etter siste frys var alle 3 vorter borte.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Jeg hadde ei vorte lenge, som jeg skjulte for alle (var flau tenåring). Men da det brått, etter to år, kom fire til, fikk jeg nok. Jeg gikk løs på de med neglesaks etter jeg hadde hatt med lenge i vann. Kom aldri tilbake. Anonymous poster hash: 917da...52b
Magia Skrevet 16. mai 2016 #14 Skrevet 16. mai 2016 Et supert kjerringråd som faktisk funker (funka på sønnen min!) er bananskall. Klipp av en bit av bananskall, legg den med bløtsida mot vorta og bind den fast eller teip, og sov med det over natta hver natt i noen uker (den satt på plass med å surre med bandasje og ha en sokk utenpå for sønnen min). Vi gjorde det i to uker, og en uke etter vi slutta ble vortene svarte og falt av. Ikke sett noe til de siden!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #15 Skrevet 16. mai 2016 Jeg brukte morsmelk. Litt på en bomullsdott, og teipet den fast. Byttet hver dag. Forsvant ganske kjapt. Forutsetter jo at du har tilgang på morsmelk... 😜 Anonymous poster hash: 6f117...16e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #16 Skrevet 16. mai 2016 Her skal det testes! Har også et par fotvorter som jeg ikke blir kvitt, har vært å fryst et par ganger hos legen og prøvd å file og ta på vortemiddel i mellom frysingene... Ikke funka enda og jeg må gjennom enda en sommer hvor jeg skjemmes over føttene 😛 Anonymous poster hash: e311e...857
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #17 Skrevet 16. mai 2016 Ta D-vitaminer. Jeg hadde en vorte fra tenårene til jeg var over 30. Prøvde alt og etter mange år kom det en til.Jeg prøvde alt. Så fikk jeg påvist mangel på D-vitaminer og tok ca 3x anbefalt dose. Etter en stund oppdaget jeg at den nyeste av vortene var borte. Jeg sluttet med vitaminene, men så etter et år hadde jeg mangel igjen. Da jeg startet på ny kur forsvant den gamle vorta også. Jeg har nok manglet D-vit i alle år. Anonymous poster hash: c3afb...66e
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #18 Skrevet 16. mai 2016 Bananskall på natten, så skal du se. Anonymous poster hash: 2b34b...4af
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. mai 2016 #19 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har brukt bananskall (innsiden) på min datters sine fotvorter. Hun hadde 4-5 stk i lang tid, men etter å ha brukt dette i 3-4 måneder er de så og si borte!:-) Og den ene under storetåa var enorm! Som en ti-øre. Mot slutten tok vi det bare på innimellom og brukte Compeed også noen ganger. Skal ikke kimse av kjerringråd, gitt
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 16. mai 2016 #20 Skrevet 16. mai 2016 (Teipet på bananskall og hun lå med dette om natta. Tok en sokk over). Det var helt sort og som et krater om morgenen, og da vætet jeg det og skrapet bort litt og litt.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2016 #21 Skrevet 17. mai 2016 Regner med dere spist en ny banan for hver gang dere tok av skallet? Tok ikke på det gamle igjen liksom rp ? Anonymous poster hash: b014b...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå