Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #1 Skrevet 15. mai 2016 Har hovedfag i et ikke undervisningsfag. Det er lærer mangel her, de trenger stadig vikarer. Anonymous poster hash: aff07...1b4
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #2 Skrevet 15. mai 2016 Gud bedre, får håpe det ikke er norsklærer du satser på å være! Anonymous poster hash: 937a4...e13
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #3 Skrevet 15. mai 2016 Her er lærervikarlønna bedre enn f.eks for timelønna til miljøterapeutene ved skolen. Horribelt spørr du meg. Anonymous poster hash: 0ec49...f62
xenja Skrevet 15. mai 2016 #4 Skrevet 15. mai 2016 tror jeg fikk 379 kr i timelønn som vikar i ungdomskolen, er adjunkt men hadde ikke fagene i min utdanning. Pvs betaler faktisk bedre akkuratt der men ikke å anbefale å jobbe der.... Men helt grei timelønn for en time
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #5 Skrevet 15. mai 2016 Her er lærervikarlønna bedre enn f.eks for timelønna til miljøterapeutene ved skolen. Horribelt spørr du meg. Anonymous poster hash: 0ec49...f62 HVA er horribelt med det!? Skal ikke en lærer uten fast jobb få tjene til livets opphold? Anonymous poster hash: 682cc...b6d
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #6 Skrevet 15. mai 2016 Jobber som vikar, er lektor. Får rundt 600 for 45 min. Anonymous poster hash: 3b3bf...3ab
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #7 Skrevet 15. mai 2016 Å gå som timevikar er ganske så godt betalt. Bruk noen tusen på privatlærer i norsk også, så får du kanskje jobb i litt fastere rammer etter hvert. Anonymous poster hash: 286bb...198
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #8 Skrevet 15. mai 2016 HVA er horribelt med det!? Skal ikke en lærer uten fast jobb få tjene til livets opphold? Anonymous poster hash: 682cc...b6d Trenger ikke være lærer uten fast jobb for å tjene bedre. Ufaglærte tjener bedre når de er lærervikar. Rett fra videregående o.l. For all del betal lærer for å ta vikartimer, men vi vet vel alle at det stort sett er ufaglærte som fyller den kvoten. Anonymous poster hash: 0ec49...f62
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #9 Skrevet 15. mai 2016 HVA er horribelt med det!? Skal ikke en lærer uten fast jobb få tjene til livets opphold? Anonymous poster hash: 682cc...b6d Trenger ikke være lærer uten fast jobb for å tjene bedre. Ufaglærte tjener bedre når de er lærervikar. Rett fra videregående o.l. For all del betal lærer for å ta vikartimer, men vi vet vel alle at det stort sett er ufaglærte som fyller den kvoten. Anonymous poster hash: 0ec49...f62
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2016 #10 Skrevet 15. mai 2016 HVA er horribelt med det!? Skal ikke en lærer uten fast jobb få tjene til livets opphold? Anonymous poster hash: 682cc...b6d Trenger ikke være lærer uten fast jobb for å tjene bedre. Ufaglærte tjener bedre når de er lærervikar. Rett fra videregående o.l. For all del betal lærer for å ta vikartimer, men vi vet vel alle at det stort sett er ufaglærte som fyller den kvoten. Anonymous poster hash: 0ec49...f62
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #11 Skrevet 16. mai 2016 Her er lærervikarlønna bedre enn f.eks for timelønna til miljøterapeutene ved skolen. Horribelt spørr du meg. Anonymous poster hash: 0ec49...f62 Nei, det er overhode ikke horribelt. Du må ikke glemme at det å være lærervikar er høyst ustabilt. For det første vet man sjeldent om når man har jobb før dagen i forveien eller samme morgning. Er man heldig får man korte vikariater på 2-3 uker innimellom. For det andre vil man så sjeldent få fylt opp en hel dag med vikartimer. Normalt vil man kanskje få 3-4 time på en dag og kanskje bare 2-3 dager i uken. For det tredje er timelønnen inkludert tid til forarbeid og etterarbeid, dvs. at de pengene man får for en skoletime, altså 45 minutter, egentlig er for 90 minutter med jobbing. Normalt må man som vikarlærer bruke litt tid før timen på å lese seg opp på fag, og litt tid etter timen for å skrive rapport om hvordan det gikk. Totalt er det relativt lite penger i å gå som rigevikar, og i tillegg kommer altså den psykiske belastningen ved å sjeldent vite når man skal jobbe og hvor mye fra dag til dag. Tl slutt, til HI: Du bør virkelig jobbe med rettskrivningen din før du slippes løs på elever. En veldig enkel regel du kan lære deg: Alle substantiver, adjektiver og adverb som du UTTALER som ETT ord, skal også SKRIVES som ETT ord. Det heter altså ikke "lærer vikar" og "lærer mangel", men "lærervikar" og "lærermangel" (hør etter, du uttaler dem som bare ett ord, gjør du ikke? Akkurat, og da skal de skrives som et ord også! Vanskeligere er det faktisk ikke). Anonymous poster hash: fa216...91b
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2016 #12 Skrevet 16. mai 2016 Hva skal lønna lære vikaren? Anonymous poster hash: 7d08c...e44
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. mai 2016 #13 Skrevet 16. mai 2016 Hva skal lønna lære vikaren? Anonymous poster hash: 7d08c...e44 [/acronym Noe om særskrivingsfeil håper jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå