Gå til innhold

Når sluttet dine barn å leke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså med leker? Eldste her er 7 år og leker nesten ikke lenger.. Han vil selvsagt gjerne spille IPad hele dagen når han har fri, men har selvsagt spilletid. Han er glad i å være på tur og flink til å finne på ting ute, men inne er han liksom helt tafatt og lego og alt er liksom helt ferdig.. Normalt?

Han liker å spille brettspill og sånt, men ingen leking mer..

Anonymous poster hash: e9b23...b7a

Skrevet

Elste var vel rundt 10-11 år (er 13 år nå). Mellomste er 11,5 år og leker fortsatt litt, men nesten bare i forbindelse med lego. Båe 9-åringen og 7-åringen leker masse.  ikke leke som 7-åring høres litt uvanlig ut.

Anonymous poster hash: 43631...d2d
Skrevet

Min ble nettopp 8 og her er samme greie: Særdeles lite leking, litt med lego. Han er aktiv ute og finner der så å si alltid på noe å gjøre, men inne blir det som regel mas om å spille på playstation, nettbrett e.l. Har vært sånn det siste året.

Anonymous poster hash: 3a6ed...a9c

Skrevet

Min eldste er 9 år og han og et par av vennene leker masse med Lego inne. Ute leker de på trampolinen, fotball, boksen går etc. Men han har en venn som spiller mye ipad. Ser hvordan han er på besøk. Klarer ikke leke....vil kun spille. Trist når ipaden ødelegger for normal lek

Anonymous poster hash: 9bb90...324

Skrevet

Min jente er 9 år og elsker og leke heldigvis☺

Skrevet

Min jente er 9 år og elsker og leke heldigvis☺

Elsker Å leke....det du skrev får en helt annen betydning 😅

Skrevet

Mine jenter på 7 og 9 leker fra de står opp til de legger seg. Masse rollelek med lego, briotog, bamser og figurer.

Storebror på 12 lekte med lego til han var ihvertfall 9-10, bygde romskip o.l på "frihånd". Han leker fremdeles han altså, men en litt annen type lek. I går ettermiddag var de en gjeng gutter som "kriget" i hagen her med vannballonger. Mye strategi, de bygde hver sine baser osv.

I dag tidlig holdt han på inne her med en bitteliten drone.

Anonymous poster hash: 85291...d83

Skrevet

8-åringen leker som bare det. Har vel egentlig aldri lekt så veldig mye med lekene sine, men leker av og til med dem også, men da gjerne som rekvisitter til annen lek og ikke ifht formålet med leken.

MEN hun finner ting i naturen hun leker med, de leker rollespill, butikk, show, hopper på trampoline osv.

Anonymous poster hash: 5178d...30f
Skrevet

13-åringen sluttet å leke med Lego i vinter. Hun er derimot mye med på lek som stikkball, fekting etc.

12-åringen leker med Lego, Pet shop, etc sammen med søsken. Og selvsagt de samme lekene som eldste ute.

11-åringen leker med Lego, og de samme lekene ute.

10- og 8-åringen leker med biler og Lego i time etter time hele dagen lang. De elsker å leke! Leker også ute.

Dog leker de alle veldig lite når de er sammen med venner. Da er det ikke den typen rollelek alltid. Det fungerer bare med noen.

Anonymous poster hash: a6ba9...f8a

Skrevet

Min har aldri lekt :P Hun har prøvd både med lego, dukker, biler, og alt annet av det vanlige, men hun har aldri interessert seg for noe av det. Det eneste hun har holdt på med er tegning, maling, perle og den slags. Og nå når hun er blitt 10 er det tegning og maling som gjelder, samt oppgavebøker og lesebøker :)

Skrevet

Elsker Å leke....det du skrev får en helt annen betydning 😅

Helt greit er ikke stødig på og/å, men når det er snakk om en 9 års gamle jente så er det kun en betydning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...