Gå til innhold

Mannen har klart å overtale meg til telt/campingferie i danmark. Jeg kjenner jeg gruer meg litt, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe teltmenneske og vi har alltid leid feriehus. Nå vil han ta ferien i sanmark i telt og ta hele ferien litt på sparket mtp hvor vi skal sove og slikt. Noen med erfaring som kan lette hjertet mitt litt? :) Barna er forresten 2, 6 og 12

Anonymous poster hash: 4fb3f...a57

Fortsetter under...

Mine foreldre var telt mennesker. Vi hadde teltturer helt til Tyrkia,dog for 25 år siden! Jeg elsket å reise slikt,vi hadde så mye moro! Selv da det regnet var det moro å spille kort i teltet. Vi møtte mange mennesker rundt om på campinger,med noen av dem fortsatte vi å avtale å møttes på nye teltturer og ble venner for livet. Det er veldig gøy med teltferier.

Dessverre harjeg ennå ikke klart å overtale mannen som ikke er teltmenneske i det hele tatt. Han er som en slags hval i bassenget og rundt den. Jeg nesten klarte det iår men ble gravid så denne planen er lagt på is. Ruten vet jeg allerede. I ancona i italia leies det ut bobiler. Og da kan vi kjøre rundt italia med bobil.

Anonymous poster hash: c8a1a...d34

Mine beste barndomsminner er fra teltferier i lag med mine foreldre i Danmark. Hvilken tips er du ute etter? 😀

Anonymous poster hash: 169f3...35c

Annonse

Gjest Stjerneklart

De beste minnene jeg sitter igjen med fra barndommen er teltturer i Sverige og Danmark. Jeg har lite erfaring som voksen camper, men om det er en liten trøst kan du jo tenke på hvor fantastisk gøy dette vil være for barna dine  :D Gleder meg til min blir så stor at hun har glede av slike turer. Da blir det camping på oss også! 

Aldri igjen. Trodde det var en god ide. Det var det ikke, man bor i bilen. Ingen oppholdsrom, ingen steder å søke ly når det regner. Alt er vått og klamt. Det er støy fra folk som fester og unger. For å ikke snakke om campingplassdusjer.. 

Dessuten er det dyrt!

Trodde man måtte bestille plass på de fine campingplassene på forhånd jeg, de blir fulle..

Men ungene elsker camping, og campingplassene i Danmark er kjempefine. Fine lekeplasser, fine doer/dusjer osv.

Men som sagt står det ofte skilt med beklager fullt i fellesferien.

Anonymous poster hash: 36710...9d4

Ikke baser dere på finne ledig plass på campingplasser, vi brente oss på det...fullt, fullt, fullt. Så på vår ferie ble det en teltovernatting i Norge, og så ble det faktisk hotell resten for vi fant ingenting ledig (kunne lagt i et skogsholdt selvsagt, men ikke hyggelig uten do/dusj/vann osv).

Anonymous poster hash: ef275...a14

Jeg var på teltferie med jentene alene når de var 4 og 5 i Danmark. Hadde en super ferie. Hadde stort telt med "oppholdsrom" og sørget for at jeg fikk satt teltet ved en sånn strøm sak. Hadde med pc stappfull av filmer for regn dager og kvelder. Var for det meste rundt København. Beste ferien jeg har hatt med ungene så langt. Ta en titt på de forskjellige plassene sine toalett fasiliteter først før dere booker dere inn og se ril at alle har flipp/flopper til å ha i dusjen.

Her var det mange forskjellige erfaringer. Villcamping tror jeg forresten ikke er lov utenom i Norge.

Var på telttur i Sverige når minste var 1 år. Han akte seg konsekvent ut av soveposen sin og krøp inn mot teltduken. En gang fant vi ham sittende rett ved åpningen til teltet. Nesten på tur ut.

Og så var det morgenen jeg våknet av at en spurv hadde kommet inn og flakset som besatt i forsøket på å komme ut. Hvem som var mest hysterisk av meg og fuglen er usikkert.

Det som har mest å si er været. Er det nogenlunde bra er sikkert campinglivet brukbart nok. Konstant regn=tragisk campingferie.

Anonymous poster hash: eb320...9dd

Om dere forventer å ta det som det kommer blir dere nok skuffet, plassene blir fort booket, det er dyrt og veldig væravhengig

Anonymous poster hash: bc994...092

Annonse

Synes teltferie er ok er par ganger for barna sin skyld. De ELSKER det. Jeg gjorde det rett og slett for å gi de litt forskjellige minner. Siste gang vi teltet var i Danmark. Og så kom det et regnvær fra helvete. Det bøtta ned. Teltet sto på en oppmerket teltplass. Et sted som åpenbart ble til et basseng ved kraftig regnvær. Vi svømte inni teltet. Måtte bare kaste våre unger i nattøy i bilen og kaste alt det våte i takboks og i bilen. Tok inn på hotell og fikk vasket klær og tørket tøy. Mannen fikk lov å henge teltet i hotellets garasje til tørk. 🙊🙊🙊 soveposene måtte leveres på rens og tørk. Det ble en dyr camping.

Du skal ha maks uflaks for å oppleve dette da.

Anonymous poster hash: 5d695...cb3

Telt på campingplass er fælt, og noe jeg aldri gjør igjen.

Telt i skogen er fantastisk. Både for voksne og unger.

Anonymous poster hash: 86170...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...