Gå til innhold

Tips til enkel servering babyshower

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage til babyshower for en venninne og trenger tips til enkle, men gode retter jeg kan servere til mat. Jeg er ikke noe videre god på matlaging, så enkelt må det være. Jeg er helt tom for ideer!

Andre tips til babyshower tas i mot med takk. Alt fra kakerkaker, snacks, leker, pynt osv. Det er første gang jeg gjør dette. Og det er min venninne sitt første barn.

Det må som sagt være enkelt, økonomien er litt dårlig, men ønsker å lage en spesiell dag for min venninne, som virkelig fortjener det.

Anonymous poster hash: c0304...b79

Fortsetter under...

Skrevet

Melon, focaccia, aioli, kjøttboller i tomatsaus med tsatsiki som tilbehør, salat eller caprese + en pai. Iskake med jordbær/bringebær, evt blåbær hvis gutt.

Anonymous poster hash: f428e...ea0

Skrevet

Melon, focaccia, aioli, kjøttboller i tomatsaus med tsatsiki som tilbehør, salat eller caprese + en pai. Iskake med jordbær/bringebær, evt blåbær hvis gutt.

Ballonger i kjønnets farge er mer en nok, pluss noen søte servietter. Disse lekene er dødsdøve, hadde droppet dem. Lykke til!

Skrevet

Hahahah fantastisk den kaken der altså. :P

Og jeg er enig, jeg syns lekene er ganske kleine selv, men tenker kanskje gjetting av lengde/vekt og evt dato han blir født kan være greit?

Tror den kommende mamma syns alt som har med babyshower å gjøre er veldig gøy. Jo mer, jo bedre.

Selv tenkte jeg å gjøre det enkelt. Pynte et bord med hvit og blå duk, ballonger (fine ballonger), kanskje et banner med it's a boy Eller noe (ikke like kult på norsk - det er en gutt/det blir gutt).

Tenker å lage muffins med blå frosting, oreokake, kutte opp masse god frukt og lage Fruktfat, jordbær/blåbær. Litt sjokolade/chips i skåler.

Et gavebord blant annet bleiekake og gaver fra gjester.

Holder dette eller er det for kjipt?

Noe enkel mat til servering også altså.

Skrevet

Beklager evt skrivefeil. Skriver fra tlf og den retter seg selv.

Annonse

Skrevet

Jeg synes det du nevner høres veldig bra ut!

Har vært så heldig å få to babyshowers selv, og arrangert et par. Det hyggeligste er jo uten tvil å få noen timer med venninner/familie:) Det som har vært en hit her er et ark med gjetting av fødselsdato/velt/mål, samt gode råd til mammalivet osv... Noe den vordende mor kan ta med seg hjem og lese.

Alliere deg med en eller flere venninner! I min krets har alle babyshowers vært spleiselag, noen har med et par flasker drikke hver, noen baker, noen har med matretter osv. Og noen bidrar med pynt. På den måten blir det ikke så dyrt, og alle er med å arrangere på en måte. Veldig koselig!

Leker kan være veldig kleint, så vi har som sagt kun fått gjestene til å fylle ut et sånt ark, gjettet mageomkrets og i et par stk har det vært quiz om mor/far. Artig!

Anonymous poster hash: fd4b2...7cd

Skrevet

I forhold til mat; noen babyshowers har kun hatt kaker/snacks. Ikke noe problem det, bare opplys om det slik at ingen kommer sultne.

Andre har hatt vårruller, dip og salat. Påsmurte baguetter/sandwicher. Tapas (omelett, spanske kjøttboller, poteter, scampi osv). Gryterett med ris/salat. Trenger ikke være komplisert :)

Anonymous poster hash: fd4b2...7cd

Skrevet

Rundstykker med pålegg og pyntet med agurk, salat, paprika er godt og alle liker. Så har du en kake etterpå

Anonymous poster hash: 9d613...63a

Skrevet

Alle tar med en rett hver 😊 det har blitt gjort I hver eneste babyshower jeg har Vært I. Bare gi hverandre beskjed om hva hver enkelt tar med😊

Skrevet

Tusen takk for tips! Mange gode. Skal jammen med be hver gjest om å ta med en rett hver. Ikke dumt. Har gjester med diverse allergier, vegetarianere osvosv, så derfor ekstra vanskelig å finne noe alle kan spise og like. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...