Gå til innhold

Hvilken solfaktor til 2 åring? Kypros juli/august..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie for første gang med jenta vår.

Vi drar til kypros i slutten av juli og skal være der 14 dager.

Hvilken solfaktor bør jeg satse på?

Anonymous poster hash: 61bbd...595

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker 50 uansett, og smører først en gang før frokost så den får tørket godt inn før all badinga starter. så smører jeg jevnt og trutt utover dagen.  men vil anbefale deg å kjøpe slik spf badedrakt med litt armer og shorts. nesten slik surfedrakt. for unger blir veeeeeldig lett solbrent på skuldrene. 

Anonymous poster hash: 06330...f8e
Skrevet

Vi brukte solfaktor 30 + kjøpte uvi drakt som han brukte endel også.

Veldig genialt når han ville være i vannet heeele tiden.

Vi gikk på rommet og spiste lunsj, og han fikk seg en dupp der når solen var aller sterkest. 12-14 ish. Smurte 3 g pr dag sånn ca.

Da fikk vi en lykkelig og glad og opplagt gutt, som ikke ble solbrendt.

Har gjort det når han ble større også. ( pause fra sola med en god lunsj)

Da leking på land med mørk t-skjorte innimellom for å skåne litt for sola.

Fungerer veldig bra.

Anonymous poster hash: d7a16...c15

Skrevet

Forferdelig varmt der på den tiden, kan bli godt over 40 grader i skyggen. Så dere kommer nok til å være en del på rommet med airconditon på fullt.

Kjøp UV drakt med lange armer, faktor 50 og 30. Og en god solhatt. Husk solkrem til deg også.

Anonymous poster hash: f0825...4c6

Skrevet

Ja, kjør på med 50 + uvdrakt! Vi var der i fjor i aug, over 40 grader på kvelden.... 44-50 grader enkelte dager;-) men det var sykt herlig, og fantastisk i havet! Åh, savner kypros 😍 Kos dere, vi har ikke råd å reise dit i år!

Skrevet

Mine barn som ikke er noe glad i ekstrem varme hadde forlangt å være inne om vi reiste på den tiden 😉

Sunblock på hele kroppen er vel ikke anbefalt fordi det blir for tett, huden får ikke puste, svetten kommer ikke ut og blir "kokt" så jeg ville droppet 50 altså

Ville hatt uv t-skjorte, faktor 25-30, smurt ofte og vært mest mulig i skyggen. Ubeskrivelig varmt der på den tiden.

Vær litt forsiktig med å sette aircondition for lavt også, lett å få luftveiinfeksjon om det blåser for kaldt i forhold til utetemperaturen

Anonymous poster hash: e3e9a...f5f

Skrevet

Faktor 30, uv drakt og uv lue med lang nakke. Og badesko, for alt er for varmt til å gå på barbeint

Anonymous poster hash: 4ddd6...9f3

Skrevet

Ha på full uv-drakt når det er 40 grader? Ungen vil jo koke bort!

Anonymous poster hash: 5c455...e3d
Skrevet

Ha på full uv-drakt når det er 40 grader? Ungen vil jo koke bort! Anonymous poster hash: 5c455...e3d

Ja, dvs løse sommerklær og skygge men uv drakt når en må ut i direkte sol

Anonymous poster hash: 4ddd6...9f3

Skrevet

Spurte på apoteket ang faktor femti, og ble nesten flirt av. Det var ikke farlig å smøre barna med faktor 50, dagens solkremer var mye bedre enn for bare et par år siden. Vi bruker faktor 50 fra LaRoche Posay. Veldig fornøyd med den.

Anonymous poster hash: ad3b5...e2a

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd.

Jeg skal kjøpe uv-drakt, sko og lue i tillegg.

Oææ håper det ikke blir over 40 gradet, det blir ikke så gøy..

Vi har spart og spart i mange år for å dra på tur, så krysser fingrene for at det blir koselig.

Hi

Skrevet

Skal på ferie for første gang med jenta vår.

Vi drar til kypros i slutten av juli og skal være der 14 dager.

Hvilken solfaktor bør jeg satse på?

Hvor på Kypros?

Anonymous poster hash: 103a0...d1a

Skrevet

Turen blir sikkert kjempefin til tross for varme. Vi bor i veldig varme strøk og når vi går på stranda så passer vi på å smøre ofte med så høy solfator som mulig samt at ungene hkanskje har på seg en t-skjorte når de ikke bader. Prøver også å sitte i skyggen. UV drakt synes jeg er bare mas samt at de blir ekle når de blir våte blandet med sand osv. Sist men ikke minst, så passer vi på å kose oss, slappe av og ikke bekymre oss så veldig for sol og varme ;-)

Anonymous poster hash: 26b71...04d

Skrevet

Vi hadde 40 grader på Kypros i den tiden der. Ikke noe problem . Men vi brukte uv drakt på jentene. Sola kokte huden deres uansett hvilken faktor. Ville holdt henne unna sola mellom 12-15

Anonymous poster hash: c4a34...887

Skrevet

Jeg har lest at faktor 50 ikke beskytter bedre, så det er ikke vits i å bruke høyere enn 30. Faktor 50 legger seg som et lokk på huden og holder varmen inni. Anbefaler å bruke faktor 30, parasoll og pauser fra sola. Det har jeg gjort med jentene mine og vi har reist mye med de fra de var små babyer uten noen problemer. Vi er på stranda hele dagen, men vi tar mange små pauser. Går og spiser en is, går på lekeplass i skyggen, leser bok og legger puslespill i skyggen, eller setter oss og tar lunsj. De minste sover en lang dupp i vogna i tida mellom 12-14 slik at de unngår sola en stund (parasoll eller skyggefullt sted i nærheten av stranda). Vi har også alltid med noen gode solhatter som dekker skuldre og nakke og solbriller. Vi har ikke så god erfaring med uv draktene pga enten så blir de varme/klamme å ha på, eller kalde.

Skrevet

Holder med 30. Og la ungen få slippe denne uvanlig drakten. Aldri hatt noen solbrente unger med bruk av faktor 30. Og alltid reist når det er 40+.

Smør heller ofte. God tur.

Skrevet

Ville uansett tatt med f.50. Det pga viss en blir solbrent bør en smøre med det. Har ofte brukt der huden er tynn for å unngå solbrenthet. Når det er sagt, så er det VANLIG med f.50 I d.eks Australia pga høy hudkreftfare. Folk her i landet har et merkelig problem med solkrem faktor og hvor ofte og hvordan en smører. Så hør heller med apotek eller hudleger hvordan anbefalingene er. Bedre å smøre mer og med høy faktor, enn å få senskader av sol !

Anonymous poster hash: 86957...dc4

Skrevet

Omg, så mye vill gjetning fra folk!

Du skal bruke faktor 50, for da er UVA (aldring, skade av genmateriale og kreft) beskyttelsen høyest, UVA er ikke angitt, men er som regel 1/3 av faktoren angitt. Dvs, jo høyere faktor, dess høyere UVA, og selvfølgelig vil man ha så høy UVA-beskyttelse som mulig.

I tillegg UV-drakt eller hvite t-skjorter, caps/solhatt, parasoll/soltelt, pause fra solen midt på dagen, smøre annenhver time og hver gang barnet har vært i vann.

La Roche-Posay 50+ til barn er super, og ikke så verst å smøre ut.

Skrevet

Jeg bruker i vertfall 50 på barna mine i Syden. Bruker det på meg selv også i ansiktet og skuldre, har aldri opplevd at huden blir "stekt siden den ikke puster". Bruker lette varianter som tørker fort.

Viktig med solhatt. Min erfaring er at de uv-draktene ikke faller i smak hos barna, de blir våte, varme og klamme.

Anonymous poster hash: 65391...598

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...