Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #1 Skrevet 13. mai 2016 Er dette vanlig? Har ingen problem med synet men opplever dette ofte, spesielt på kveldstid og etter trening. Anonymous poster hash: 87a39...0c9
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #2 Skrevet 13. mai 2016 Kan du ha aura migrene? Jeg får sånne flekker som danser. Varer ca 1/2 time, så kommer hodepinen etterpå Anonymous poster hash: 040d7...581
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Kan være helt normalt, mener legen min kalte det for "svarte mus". Om jeg ikke husker helt feil var det små partikler dom har samlet seg mellom hinnene i øyet. Helt ufarlig. Er du usikker, kontakt lege. Anonymous poster hash: 64b65...48c
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Kalles gjerne "floaters" på engelsk. Som regel helt ufarlig, men kan i noen tilfeller være tegn på sykdom. Men som sagt som regel helt ufarlig. Jeg har hatt slike i 25 år. Det beste er å lære seg å ignorere dem, ikke prøve å fokusere på dem. Anonymous poster hash: 90a65...cf7
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #5 Skrevet 14. mai 2016 Jeg har både sorte prikker og sorte streker/tråder som danser foran øynene...Spesielt hvis jeg snur raskt på hodet så kommer det mange og hvis jeg ser opp mot noe lyst..Har hatt det lenge.Prata med optiker om det når jeg var der sist og det hørtes ikke ut som at det var noe galt,da hadde jeg vel prikker og ikke tråder men... Anonymous poster hash: 937fd...1b1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #6 Skrevet 14. mai 2016 Stemmer at det kalles "floaters".. Jeg har det selv og oppsøkte optiker. Der forklarte de at det har noe med det gelélaget på øyet (husker ikke hva mer de sa) og at det er veldig vanlig å oppleve dette når man blir eldre (jeg er 36 år). Hos meg oppsto det etter jeg hadde fått chili på øyet og endte på legevakta med med tåkesyn og rift på øynene, men som regel oppstår det av seg selv av "naturlige årsaker" Men greit å sjekke det opp! Anonymous poster hash: e694f...4b3
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #7 Skrevet 14. mai 2016 Svigerfar hadde også det. Og det var begynnelsen på en øyesykdom som til slutt ville gjort han blind uten behandling. Han var på sykehuset 4 eller 5 ganger med noen ukers mellomrom og fikk sprøyte inn i øyet. Selvsagt bedøvelse først, men han var våken. Han var litt øm etterpå, og np er alt bra igjen. Sikkert ikke dumt å sjekke det med en lege... Anonymous poster hash: b6fe6...ff0
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #8 Skrevet 14. mai 2016 Hvis du har dette ofte, ville jeg oppsøkt en optiker. Jeg går årlig til optiker (pga linser), og får alltid spm om dette. Jeg ser disse prikkene av og til. Får alltid beskjed om at dersom dette er noe som begynner å skje ofte må jeg kontakte de. (Men jeg husker ikke hva det er tegn på😉) Anonymous poster hash: dfdbf...411
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #9 Skrevet 14. mai 2016 Sånne floaters som flyter forbi i synsfeltet som er vanskelig å fokusere på, er ufarlige. Hvis de øker veldig på, og gjerne m samtidige lysglimt skal man kontakte lege, kan være tegn på netthinneløsning. Anonymous poster hash: 2af9b...b69
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #10 Skrevet 14. mai 2016 Huff,nå ble jeg bekymret for jeg har slik hver dag,hele tiden...Men var hos optiker I januar og han undersøkte øynene for andre ting og jeg nevnte det for han,men han virka ikke bekymret..Han sa hva det var men husker ikke det nå...Har time hoslegen i slutten av mnd så skal ta det opp med han også.. Anonymous poster hash: 937fd...1b1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #11 Skrevet 14. mai 2016 Huff,nå ble jeg bekymret for jeg har slik hver dag,hele tiden...Men var hos optiker I januar og han undersøkte øynene for andre ting og jeg nevnte det for han,men han virka ikke bekymret..Han sa hva det var men husker ikke det nå...Har time hoslegen i slutten av mnd så skal ta det opp med han også.. Anonymous poster hash: 937fd...1b1 Selvsagt er de der hele tiden. Det er ujevnheter i "geleen" inni øyet. Det forsvinner ikke Anonymous poster hash: bfaf8...88e
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #12 Skrevet 14. mai 2016 Selvsagt er de der hele tiden. Det er ujevnheter i "geleen" inni øyet. Det forsvinner ikke Anonymous poster hash: bfaf8...88e Men det trenger ikke å være noe galt? Håper at optikeren hadde oppdaget det om det var noe galt.... Anonymous poster hash: 937fd...1b1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #13 Skrevet 14. mai 2016 Jeg får sånne når jeg er gravid. Skikkelig snodig, pleier ikke å ha det vanligvis... Anonymous poster hash: a2b68...9d1
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #14 Skrevet 14. mai 2016 Det er i de aller fleste tilfeller helt ufarlig så lenge de flyter rundt og ikke er på samme sted. Da et det "klumper i geleen" som flere skriver. Men hvis man plutselig får mange samtidig som man ser lyn-/blitsglimt, skal man ta kontakt med legevakt, da kan det være netthinneløsning. Anonymous poster hash: 533ba...dac
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2016 #15 Skrevet 14. mai 2016 Men det trenger ikke å være noe galt? Håper at optikeren hadde oppdaget det om det var noe galt.... Anonymous poster hash: 937fd...1b1 Nei. Jeg har hatt det i over 10 år. Ingen problem Anonymous poster hash: bfaf8...88e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå