Gå til innhold

Er det Lierbunad som er den vanligste blant Drammensfolket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hos folk som har tilknyting til søndre Buskerud naturligvis.. Eller finnes det en egen drammenbunad?

Anonymous poster hash: 1d427...f89

Fortsetter under...

Skrevet

Lierbunad er vannligst hos de som er fra Lier 😂 Her er det store forskjeller, det holder ikke å være fra Drammen og skaffe seg en bunad fra Lier. Det finnes en Buskerudbunad som er ganske vanlig, og i tillegg er det en Røykenbunad.

Anonymous poster hash: ae6df...831

Skrevet

Dette er ikke en påstand, kun mitt inntrykk..

Men mtp at kommunene Drammen og Lier grenser mot hverandre så er det mange drammensere som enten har bodd i Lier selv eller har familie herfra. Og siden bunaden er såpass sjelden, og flott, samt at Drammen ikke har sin egen bunad (nedre Buskerudbunad er vel det nærmeste de kommer) så velger mange Lierbunaden over Buskerudbunaden.. Men dette er bare min teori ;)

Anonymous poster hash: ed3db...5ec

Skrevet

Der er selvfølgelig en del fra Drammen / Buskerud som kjøper den. Men som en Liung i mange generasjoner bakover, så er jeg skeptisk til det.... 😄

Skrevet

Men hvilken bunad skal de fra Drammen bruke da? Og er det ikke sånn nå, at folk ofte velger bare den de liker, og ikke har tilknytning fra?

Jeg burde sikkert ikke velge bunad fra Drammen, da jeg bare bor her, er ikke født her, og har ikke familie her. Men jeg står uansett mellom Sør-Østerdals bunaden, eller Oslo drakten.

Anonymous poster hash: 24d4e...89e
Skrevet

Men hvilken bunad skal de fra Drammen bruke da? Og er det ikke sånn nå, at folk ofte velger bare den de liker, og ikke har tilknytning fra?

Jeg burde sikkert ikke velge bunad fra Drammen, da jeg bare bor her, er ikke født her, og har ikke familie her. Men jeg står uansett mellom Sør-Østerdals bunaden, eller Oslo drakten.

Anonymous poster hash: 24d4e...89e

Nedre Buskerud. Det er stor forskjell på Lier og Drammen 😊

Annonse

Skrevet

Lierbunad er vannligst hos de som er fra Lier 😂 Her er det store forskjeller, det holder ikke å være fra Drammen og skaffe seg en bunad fra Lier. Det finnes en Buskerudbunad som er ganske vanlig, og i tillegg er det en Røykenbunad.

Er da like lite logisk å skaffe seg Røykenbunad som drammenser da 😂

Skrevet

Er da like lite logisk å skaffe seg Røykenbunad som drammenser da 😂

Ja, det er jeg helt enig i 😄

Skrevet

Finnes en buskerudbunad og 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...