Gå til innhold

Hvor mange timer er det i et årsverk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kmmer an på hva du jobber som. En lærer har for eksempel 1687,5 timer (litt mindre for dem over 60), i bygg og anlegg regner de 1750 og i jordbruket må du kobbe 1845 timer for å få det regnet som et årsverk. De som jobber turnus eller skift har som oftest færre timer på et årsverk.

Anonymous poster hash: 8dc72...8e0

Det kmmer an på hva du jobber som. En lærer har for eksempel 1687,5 timer (litt mindre for dem over 60), i bygg og anlegg regner de 1750 og i jordbruket må du kobbe 1845 timer for å få det regnet som et årsverk. De som jobber turnus eller skift har som oftest færre timer på et årsverk.

Anonymous poster hash: 8dc72...8e0

WOW!! Det var imponerende kunnskap å ha på stående fot!!! #bøyesegihatten!!

Anonymous poster hash: e65b4...44d

Annonse

Hvorfor så stor forskjell fra det hun andre sa?

Hvordan regner du?

Anonymous poster hash: 7e86e...138

1950 er tallet ssb bruker til statistikk. Hva du har kommer an på hvor lang arbeidsuke du har. Hvor mange timer om dag jobber du?

1950 er tallet ssb bruker til statistikk. Hva du har kommer an på hvor lang arbeidsuke du har. Hvor mange timer om dag jobber du?

Jeg jobber ikke fult.

Jeg vet min timelønn.

Men jeg ønsker å vite min lønn i årsverk

Det varierer så det er vanskelig for oss å svare hvordan din arbeidsgiver regner for et årsverk. Mange kommuner har 7.5timers arbeidsdag inkl lunsj, flere arbeidssteder har kortere arbeidsdager på sommeren og jobber man turnus har man ofte mindre enn 37.5timers uker.

De fleste som har 37.5timers arbeidsuke jobber ca 1695timer pr år når man tar hensyn til ferie ol.

Her er link til hva Wikipedia skriver:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Årsverk

Anonymous poster hash: 7359e...5c2

Annonse

Jeg jobber ikke fult.

Jeg vet min timelønn.

Men jeg ønsker å vite min lønn i årsverk Anonymous poster hash: 7e86e...138

Vet du hva årsverk betyr? Lønn og årsverk er to forskjellige ting. Når du allerede vet timelønnen din, så vet du jo det. Du vet vel selv hvor mange timer de i full jobb har hver dag? Det blir som å si at du vil ha prisen på en bil oppgitt i km.

Vet du hva årsverk betyr? Lønn og årsverk er to forskjellige ting. Når du allerede vet timelønnen din, så vet du jo det. Du vet vel selv hvor mange timer de i full jobb har hver dag? Det blir som å si at du vil ha prisen på en bil oppgitt i km.

Jeg vet timelønn. Jeg ønsker å vite årslønn

Da må jeg vite hvor mange timer jeg skal gange med.

Ønsker å vite i forhold til normal årsverk.

37.5 timer uken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...