Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Hva slags midler og utstyr trenger jeg, har ingenting? Hva slags midler er bra og billig? Noen som kan hjelpe meg, har virkelig ikke peiling. Anonymous poster hash: 15f94...d72
Elsker livet Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Jeg er ingen ekspert på dette, bruker stort sett automat. Du trenger en bøtte, svamper, bilshampo og en hageslange med vann. I tillegg er det greit med felgrens og kanskje en lite børste til felgene. Vil tro du finner det meste på bensinstasjonen eller europris.
Pobie Skrevet 13. mai 2016 #3 Skrevet 13. mai 2016 Bøtte og kluter/svamp. Vi bruker bare zalo, fungerer like bra som bilshampo og felgrens. Utentom det trenger du kun hageslange og pusseskinn.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #4 Skrevet 13. mai 2016 Biltema har mye billig. Kjøp deg bøtte, svamp, tørkeklut og bilsjampo, koster sikkert mindre en en bilvask. Å vaske bilen selv er lettjente penger, og resultatet blir ofte bedre en maskin. Anonymous poster hash: 9e4af...04e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #5 Skrevet 13. mai 2016 Jeg kjøper de svampene med såpe i på europris og biltema. Spyler bilen godt først, såper den så inn en side av gangen og spyler av. Ikke la såpen tørke før du spyler av, derfor lurt å ta litt og litt av gangen. Anonymous poster hash: dbc33...6ca
Superdolly Skrevet 13. mai 2016 #6 Skrevet 13. mai 2016 Jeg har en spesiell bøtte for bilvask. Den har sil i bunnen, slik at eventuell grovere skitt ikke blir med i kluten og lager riper i lakken. Men en vanlig bøtte går også fint. Så har jeg et avfettingsmiddel (som jeg for det meste bruker om vinteren). Det sprayes på og løser opp salt. Jeg bruker bilsjampo. Og jeg har et håndkle. Et mikrofiberhåndkle. Jeg tørker alltid bilen etter vask, for da blir den blank og fin og jeg slipper "tørkemerker" med små dråpe-prikker over hele bilen. jeg har høytrykksspyler, så jeg spyler først grundig med den. En hageslange går også fint. Så sprayer jeg eventuelt på avfettingsmiddel og lar det virke litt, før jeg vasker bilen. Jeg bruker en slik vaskeklut som du trer på hånden, som en vott. Etterpå spyler jeg igjen for å få vekk alle såperester. Tilslutt tørker jeg bilen. Jeg har kjøpt alt bortsett fra bøtta på Biltema.
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #7 Skrevet 13. mai 2016 Vi bruker kun mikrofiberkluter osv. som er beregnet for bil, samt Meguiars eller Auto Glym. Koster mer, men i gjengjeld får du en lakk som holder seg pen lenger og en bil som holder seg blank og ren lenger. Anonymous poster hash: 0cb4e...4d5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #8 Skrevet 13. mai 2016 Svamp er no-no. Dritt samler seg i svampen og fucker lakken, akuratt som automatene. Sjekk bilen din i sollyset. Har du hologramer kommer det av børstene i vaskeautomatene. Du fjerner de ved å polere grundig. Du trenger bøtte, helst en møtte med en rist nede. Miktofiberklut eller en vaskemitt. Gå fit Maguires eller autoglym. Ikke kjøp billiggreier. Vasker du f eks håret med firstprice shampoo? Prickbort er fin å få bort asfaltdritt. De sorte nuppene på bilen. Vanlig klut og shampoo fikser ikke det. Det er fint å tørke bilen etterpå ellers ser den ikke ut. Gå inn på bilpleiekongen.no der har de alt og videosnutter av hvordan man egentlig skal vaske biler Anonymous poster hash: 12041...4eb
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #9 Skrevet 13. mai 2016 Tusen takk for mange flotte tips Hvor får jeg tak i bøtte med rist i bunnen? Det høres veldig praktisk ut Anonymous poster hash: 15f94...d72
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #10 Skrevet 13. mai 2016 Mye mer miljøvennlig å vaske i vaskehall. Der skal de ha oljeutskillere som skiller ut olje og annen drit fra bilen! Anonymous poster hash: 68456...0a5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #11 Skrevet 13. mai 2016 Hvor ofte vasker dere bilen egentlig? Tror ikke vi bruker mange hundrelappene i året på bilvask altså... Anonymous poster hash: ceaf5...ccd
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #12 Skrevet 13. mai 2016 Hvor ofte vasker dere bilen egentlig? Tror ikke vi bruker mange hundrelappene i året på bilvask altså... Anonymous poster hash: ceaf5...ccd Det koster jo gjerne flere hundre for en vask, og kjører man ye så bør man vaske bilen ganske ofte. Så hvis dere ikke bruker mer enn noen hundrelapper og vasker i maskin, da vasker dere ikke bilen stort mer enn et par ganget i året da? Anonymous poster hash: 15f94...d72
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #13 Skrevet 13. mai 2016 Vi bare spyler av bilen med vann når den er skikklig møkkete og lar det være med det. Har ikke behov for å bruke bilen som speil. Anonymous poster hash: d44b9...025
Superdolly Skrevet 13. mai 2016 #14 Skrevet 13. mai 2016 Vi bare spyler av bilen med vann når den er skikklig møkkete og lar det være med det. Har ikke behov for å bruke bilen som speil. Anonymous poster hash: d44b9...025 Jeg har speil som jeg kan bruke som speil. Jeg vasker bilen for å få av salt og asfaltrester og olje som ødelegger lakken og derfor gjør bilen mer utsatt for rust. Det er en billig beskyttelse, heller enn å ta en omfattende og dyr reparasjon senere.
BellaSuz Skrevet 13. mai 2016 #15 Skrevet 13. mai 2016 (endret) Felgrens og felgbørste, svamper (10-pk), bøtte, hageslange og vokssjampo. Alt kjøpes på Biltema 👍🏼 Jeg vasker kun bilen selv og synes resultatet er mye bedre. Også er det tilnærmet gratis ift maskin🙌🏻 Viktig å spyle bilen godt først og spyle mellom områdene du vasker. Bruk masse vann for å unngå at du gnir inn sand og skitt. Spyl av svampen underveis, start øverst å vaske. Vokssjampo gir blankere overflate ved tørking. Endret 13. mai 2016 av BellaSuz
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2016 #16 Skrevet 13. mai 2016 Det koster jo gjerne flere hundre for en vask, og kjører man ye så bør man vaske bilen ganske ofte. Så hvis dere ikke bruker mer enn noen hundrelapper og vasker i maskin, da vasker dere ikke bilen stort mer enn et par ganget i året da? Anonymous poster hash: 15f94...d72 Nei, 4-5 ganger i året da kanskje. Mest om vinteren. Anonymous poster hash: ceaf5...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå