Gå til innhold

17.mai-feiring i barnehagen i morgen, skal ungene bruke festdrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to har gledet seg stort, og har begge funnet frem festdraktene sine, og lagt dem pent frem til i morgen. Lurer nå på om det er vanlig at barna skal bruke festdrakt i morgen, eller om det bare blir rart?

Anonymous poster hash: 69b21...b73

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke rart her iallefall. Her skal de møte ferdig pyntet med flagg i morgen. :) Det har vært likt hvert år.

Anonymous poster hash: 64f4e...f92
Skrevet

Er alltid noen som pleier å ha det, så det er ikke rart. Personlig vile jeg ikke gjort det da mine gutter antakelig hadde klart å ødelegge den i løpet av dagen.

Skrevet

Mine to har gledet seg stort, og har begge funnet frem festdraktene sine, og lagt dem pent frem til i morgen. Lurer nå på om det er vanlig at barna skal bruke festdrakt i morgen, eller om det bare blir rart?

Anonymous poster hash: 69b21...b73

Det som faktisk er rart er st du ikke har pratet med barnehagen hva som er vanlig eller hva de andre foreldrene har tenkt.....

Anonymous poster hash: 33698...a34

Skrevet

Har ikke falt meg inn å pynte barna til 17.mai-feiring i bhg i morgen.. De leker jo ute og må ha klær til det.. Festdrakter kan vente til den 17. 🇳🇴

Skrevet

Har hatt barn i bhg i snart åtte år, og har ennå tilgode å se noen komme i festdrakt til lissom-toget.

Her stiller alle i vanlige klær, og det lekes og herjes som på en vanlig dag både før og etter.

Anonymous poster hash: 4a36b...b78

Annonse

Skrevet

Her er det ingen som har festdrakt. Men de har gjerne på litt finere klær enn vanlig. Tror det er veldig forskjellig hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: 777f4...0cd

Skrevet

Hva skal du ha på de på 17. mai hvis du tar festdrakta i morgen?

Skrevet

Der datteren min gikk stilte 90% av barna opp med festdrakt så er nok litt forskjellig fra sted til sted.

Anonymous poster hash: 1124b...428

Skrevet

Her kommer mange av barna i helt vanlig tøy, resten har pyntet seg litt, men i tøy som kan lekes i hele dagen. Har aldri sett noen bruke festdrakt

Anonymous poster hash: d9491...87c
Skrevet

Er det vanlig med 17. msi feiring i bhg?! Her er det ikke noe sånt. Men her går alle barnehager og skoler i det store toget i byen på selve dagen.

Anonymous poster hash: 5273e...82f

Skrevet

Er det vanlig med 17. msi feiring i bhg?! Her er det ikke noe sånt. Men her går alle barnehager og skoler i det store toget i byen på selve dagen.

Det varierer nok. Vi har akkurat flyttet, og der vi bodde før hørte vi aldri noe snakk om det. Her vi bor nå har jeg inntrykk av at alle barnehagene har egen 17. mai feiring. Synes det er litt unødvendig, men sønnen min gleder seg, så da deler jeg hans entusiasme. ;)

Anonymous poster hash: 98de5...22b

Skrevet

Her bruker noen av barna festdrakt, men de fleste, inkludert min, har pyntet seg med skjørt og en pen genser

Anonymous poster hash: 48024...450

Annonse

Skrevet

Her er det eget barnehagetog før skoletoget går på 17.mai, men vi har også feiring av 17.mai med tog, pølser og is i barnehagen siste dag før 17.mai. Man har litt finere klær, men ingen har festdrakt.

Anonymous poster hash: 187f3...a1f

Skrevet

Pynta min i finere klær enn vanlig og ordnet håret hans, men ikke noe festdrakt. Så at min var over gjennomsnittet fint kledd, de fleste løp rundt i vanlige barnehageklær.

Anonymous poster hash: 29381...0fc

Skrevet

Her har de også 17.mai feiring i barnehagen siste dagen før 17.mai. Ungene har med flagg og går i tog bort til sykehjemmet, synger for de gamle, roper hurra og vifter med flaggene. De gamle elsker deg og gleder seg til dette hvert år, og ungene synes det er kjempestas. Etterpå spiser de pølser og is i barnehagen.

Ingen kommer i festdrakt da, denne feiringen bruker de jo ikke veldig lang tid på, fra 10 til 12 kanskje, resten av dagen er en helt vanlig barnehagedag. En del kommer i litt penere tøy enn vanlig barnehagetøy og har noen røde sløyfer i håret o.l. men stivpyntet er det absolutt ingen som er. Har aldri sett noen med festdrakt i barnehagen på denne dagen.

Anonymous poster hash: 9ff76...bac
Skrevet

Litt penere hverdagsklær er vanlig her. Mange jenter i kjole. Etter toget leker de jo i sandkassa, så om du bruker festdrakt i dag, er det ikke sikkert den er så pen før 17. mai...

Anonymous poster hash: 4fb8d...12e

Skrevet

Her stiller alle i sin fineste stas. De fleste ansatte har bunad. Sjefen har snippkjole og flosshatt. Foreldrene har også pyntet seg for å se toge ol, men ikke i bunad.

Anonymous poster hash: 7238c...3fb

Skrevet

Her stiller alle i sin fineste stas. De fleste ansatte har bunad. Sjefen har snippkjole og flosshatt. Foreldrene har også pyntet seg for å se toge ol, men ikke i bunad.Anonymous poster hash: 7238c...3fb

Om festdrakter blir skitten gjør jo ingenting. Det er bare å hive den i vaskemaskinen. Den er tør i god tid før tirsdag.

Anonymous poster hash: 7238c...3fb

Skrevet

Her var alle ungene pynta i dag, men kun vår i festdrakt. Hun har den på av eget ønske og vi rekker fint å vaske den til tirsdag. Barnehagen har også laget små rosetter til å ha på jakkene.

Anonymous poster hash: ca3bd...f36

Skrevet

Kom nettopp hjem fra å se på barnehagetoget og ingen av ungene var pyntet. Dvs, ingen jeg så da jeg leverte, og i toget gikk alle med utedress på uansett.

Anonymous poster hash: 4feca...037

Skrevet

Ikke én pyntet unge i barnehagen vår i dag. Alle hadde vanlige klær og flagg 🇳🇴

Jeg tok på poden en pen genser og jeans, istedet for joggebukse som han fort kunne gått i.

Anonymous poster hash: 8671d...4f7

Skrevet

Når jeg jobbet i bhg så kom alle barna i vanlige klær den dagen :)

Anonymous poster hash: b7054...83a
Skrevet

Jeg har spart festdrakten til 17.mai og sendt henne i en sommerkjole til barnehagens feiring.

Skrevet

Har ikke falt meg inn å pynte barna til 17.mai-feiring i bhg i morgen.. De leker jo ute og må ha klær til det.. Festdrakter kan vente til den 17. 🇳🇴

Hva betyr NO? Ser alle bruker det nå.

Anonymous poster hash: 0f947...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...