Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #1 Skrevet 12. mai 2016 Har hørt om damer som kaster opp omtrent er kvarter etter samleie hvor de ble befruktet, men er det egentlig sant (med mindre hun tilfeldigvis får omgangssyke akkurat da)? Mannen steriliserte seg for tre-fire uker siden. Det ble komplikasjoner, og han fikk nok ikke helt med seg hva legen sa. Han trodde vi måtte bruke prevensjon i tre uker, så vi hadde sex uten beskyttelse for et par dager siden. Da jeg sjekket i går så jeg st det var tre mnd, og ikke uker. Kastet opp i dag. Har tre svangerskap med alvorlig hyperemesis bak meg, men så tidlig kan man vel ikke få svangerskapsrelatert kvalme? Håper og tror jeg er kvalm av andre årsaker. Og ja, har selvfølgelig lært, og kommer til å bruke beskyttelse noen mnd til. Anonymous poster hash: da165...6b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #2 Skrevet 12. mai 2016 Nei. Kroppen produserer ikke HCG enda, egget er ikke en gang festet, det er for så vidt ikke sikkert egget er bedruktet en gang. Man kan ikke bli kvalm så tidlig, det er fysisk umulig. Anonymous poster hash: c5901...18c
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #3 Skrevet 12. mai 2016 Jeg blir litt kvalm i perioden mellom eggløsning og menstruasjon Anonymous poster hash: 7a852...728
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #4 Skrevet 12. mai 2016 Her inne sies det at det er fysisk umulig. Men jeg ble det to døgn etter jeg hadde sex. Var helt overbevist om at jeg hadde hatt eggløsning en uke tidligere, så hadde ingen mistanke om at det kunne være graviditet. Men jeg må ha hatt eggløsning samme dag som jeg hadde sex, tror jeg i ettertid. Etter fire-fem dager var magen og brystene mine slik at jeg fikk kommentarer fra pasienter og andre som syntes det var så koselig at jeg var blitt gravid... En uke etterpå - etter at kvalmen var blitt enda verre, jeg var blitt så lettrørt at det var pinlig og det var kommet synlige årer på brystene mine i tillegg til at magen hadde blåst seg enda mer opp - testet jeg, også da med tanken på at det var umulig at jeg kunne være gravid og at symptomer ikke kunne komme så tidlig. Men jeg var gravid. Hadde ikke hatt sex på flere måneder før dette, så er helt sikker på at det var den ene gangen som gjorde meg gravid. Det er kanskje ikke mulig iflg. teorien, men det er tydeligvis mulig i praksis likevel. Anonymous poster hash: 88029...eac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #5 Skrevet 12. mai 2016 Takk for svar, dere. Jeg mener også det er fysisk umulig, bare litt nervøs. Kroppen min orker ikke et svangerskap til, og jeg har store problemer med abort. Angrer veldig på at jeg ikke undersøkte dette selv, men i stedet stolte på en omtåket mann. Får vente og håpe på at det går bra. Blir veldig lett gravid. Anonymous poster hash: da165...6b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #6 Skrevet 12. mai 2016 Jeg aner ikke når jeg hadde eggeløsning, men en uke før testen var positiv skjønte jeg at noe var galt. Jeg koblet bare ikke med en gang at det var en graviditet. Jeg fikk halsbrann, kvalme, oppkast, dilla på ristet brød og skinke, samt føttene brant. Måtte stå i iskaldt vann. Samboer trodde jeg var gal. Jeg tok test da mensen ikke kom, den var negativ, dagen etter var den negativ, tok ikke på dag 2 og 3, men 4 dager etter mensen fikk jeg positiv test. På ultralyd ble jeg satt tilbake 10 dager, så om jeg hadde eggeløsning når ultralyden tror jeg hadde det så fikk jeg symptomer med en gang. Dette har vært en graviditet fra helvete. Har vært gravid to ganger før, ikke et eneste symptom utenom uteblitt mensen. Anonymous poster hash: 8cd7f...169
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #7 Skrevet 12. mai 2016 Her inne sies det at det er fysisk umulig. Men jeg ble det to døgn etter jeg hadde sex. Var helt overbevist om at jeg hadde hatt eggløsning en uke tidligere, så hadde ingen mistanke om at det kunne være graviditet. Men jeg må ha hatt eggløsning samme dag som jeg hadde sex, tror jeg i ettertid. Etter fire-fem dager var magen og brystene mine slik at jeg fikk kommentarer fra pasienter og andre som syntes det var så koselig at jeg var blitt gravid... En uke etterpå - etter at kvalmen var blitt enda verre, jeg var blitt så lettrørt at det var pinlig og det var kommet synlige årer på brystene mine i tillegg til at magen hadde blåst seg enda mer opp - testet jeg, også da med tanken på at det var umulig at jeg kunne være gravid og at symptomer ikke kunne komme så tidlig. Men jeg var gravid. Hadde ikke hatt sex på flere måneder før dette, så er helt sikker på at det var den ene gangen som gjorde meg gravid. Det er kanskje ikke mulig iflg. teorien, men det er tydeligvis mulig i praksis likevel. Anonymous poster hash: 88029...eac Oi. Håper svangerskapet var kjærkomment for deg. Kan det ha vært tilfeldig at du var kvalm da, eller er du overbevist om at det var pga svangerskapet? Anonymous poster hash: da165...6b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #8 Skrevet 12. mai 2016 Oi. Håper svangerskapet var kjærkomment for deg. Kan det ha vært tilfeldig at du var kvalm da, eller er du overbevist om at det var pga svangerskapet? Anonymous poster hash: da165...6b0 Nei, det var ikke tilfeldig med den kvalmen. Den ble verre uke for uke, og jeg var ikke syk, hadde ikke spist noe som kunne gjort meg dårlig. Det må ha vært svangerskapet. Jeg ble forresten også svært sensibel for lukt, og tenkte det måtte ha klikket for meg, for gravid kunne jeg jo absolutt ikke være (trodde jeg). Svangerskapet var for min del svært kjærkomment, men dessverre mistet jeg en del uker senere. Anonymous poster hash: 88029...eac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #9 Skrevet 12. mai 2016 Nei, det var ikke tilfeldig med den kvalmen. Den ble verre uke for uke, og jeg var ikke syk, hadde ikke spist noe som kunne gjort meg dårlig. Det må ha vært svangerskapet. Jeg ble forresten også svært sensibel for lukt, og tenkte det måtte ha klikket for meg, for gravid kunne jeg jo absolutt ikke være (trodde jeg). Svangerskapet var for min del svært kjærkomment, men dessverre mistet jeg en del uker senere. Anonymous poster hash: 88029...eac Uff, det var leit å høre. Håper det går bra med deg. Ja, det er en særegen type kvalme, det var derfor jeg ble nervøs i dag. Er skikkelig sint på meg selv for at jeg ikke sjekket forhåndsreglene. Får bare drysse fingrene og håpe på det beste. Har i alle fall lært nå, selv om det kan være for sent. Falt meg ikke inn at sædceller kunne overleve så lenge. Anonymous poster hash: da165...6b0
<3Barn&Engler<3 Skrevet 12. mai 2016 #10 Skrevet 12. mai 2016 Første svangerskapet mitt startet kvalmen 2 dager etter samleie, sikker på at jeg hadde omgangssjau, enda jeg ikke var smittet av noen, men når jeg bare ble verre etter 2 uker med sterk kvalme og hadde kastet opp i 12 dager, så forsto jeg lite, lot det vente en uke til, men fortsatt ille, siden jeg var blitt fortalt at jeg var steril, så falt det ikke inn å tenke graviditet engang... Men gikk forbi apoteket, og tenkte "skader ikke, kan jeg hvertfall utelukke det når jeg skal til legen i over i morgen".. Sjokket var enormt når den slo inn som gravid nesten med det samme jeg tok testen, rakk så vidt sette på hetta på test strimmelen før det kom opp "gravid 3-4 uker"... Når jeg fikk sterke blødninger i uke 8 trodde vi jeg mistet, alle var sikre på det, legen også, men ble sendt på UL, der oppdaget de derimot to bankende hjerter, men sårflate i livmor, som enten var "et sår eller mulig 3 foster". Men de kunne ikke si noe sikkert i det, de så bare stedet jeg blødde fra. Det ga seg selv innen 48 timer.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #11 Skrevet 12. mai 2016 Uff, det var leit å høre. Håper det går bra med deg. Ja, det er en særegen type kvalme, det var derfor jeg ble nervøs i dag. Er skikkelig sint på meg selv for at jeg ikke sjekket forhåndsreglene. Får bare drysse fingrene og håpe på det beste. Har i alle fall lært nå, selv om det kan være for sent. Falt meg ikke inn at sædceller kunne overleve så lenge. Anonymous poster hash: da165...6b0 Håper kvalmen din er tilfeldig og ikke pga. graviditet. Husk å ikke ha ubeskyttet sex med mannen før han har fått kontrollert med sædprøve at det ikke lenger er levedyktige svømmere i den lenger. Anonymous poster hash: 88029...eac
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #12 Skrevet 12. mai 2016 Første svangerskapet mitt startet kvalmen 2 dager etter samleie, sikker på at jeg hadde omgangssjau, enda jeg ikke var smittet av noen, men når jeg bare ble verre etter 2 uker med sterk kvalme og hadde kastet opp i 12 dager, så forsto jeg lite, lot det vente en uke til, men fortsatt ille, siden jeg var blitt fortalt at jeg var steril, så falt det ikke inn å tenke graviditet engang... Men gikk forbi apoteket, og tenkte "skader ikke, kan jeg hvertfall utelukke det når jeg skal til legen i over i morgen".. Sjokket var enormt når den slo inn som gravid nesten med det samme jeg tok testen, rakk så vidt sette på hetta på test strimmelen før det kom opp "gravid 3-4 uker"... Når jeg fikk sterke blødninger i uke 8 trodde vi jeg mistet, alle var sikre på det, legen også, men ble sendt på UL, der oppdaget de derimot to bankende hjerter, men sårflate i livmor, som enten var "et sår eller mulig 3 foster". Men de kunne ikke si noe sikkert i det, de så bare stedet jeg blødde fra. Det ga seg selv innen 48 timer. Wow. Utrolig historie. Gikk det bra med de to bankende hjertene? Håper det! Takk for at du delte. Anonymous poster hash: da165...6b0
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #13 Skrevet 12. mai 2016 Håper kvalmen din er tilfeldig og ikke pga. graviditet. Husk å ikke ha ubeskyttet sex med mannen før han har fått kontrollert med sædprøve at det ikke lenger er levedyktige svømmere i den lenger. Anonymous poster hash: 88029...eac Ja, tro meg! Blir ikke mer uforsiktighet på noen mnd. Det er en grunn til at han steriliserte seg. Vi er så velsignet med barna vi har, men nå er det nok. Anonymous poster hash: da165...6b0
<3Barn&Engler<3 Skrevet 12. mai 2016 #14 Skrevet 12. mai 2016 Wow. Utrolig historie. Gikk det bra med de to bankende hjertene? Håper det! Takk for at du delte. Anonymous poster hash: da165...6b0 Gikk bra lenge, men mistet de i uke 20 og 21 pga infeksjon i livmoren dessverre Fikk to barn tett etter hverandre i 2011 og 2012, og bruker nå prevensjon for å sikre at jeg ikke blir gravid igjen, for gikk fra "steril" til "bare samboeren ser på meg, så blir jeg gravid" Legene klør seg enda i hodet over det her, siden uttalelsen om steril kom fra to forskjellige, en lege og en spesialist.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2016 #15 Skrevet 12. mai 2016 Gikk bra lenge, men mistet de i uke 20 og 21 pga infeksjon i livmoren dessverre Fikk to barn tett etter hverandre i 2011 og 2012, og bruker nå prevensjon for å sikre at jeg ikke blir gravid igjen, for gikk fra "steril" til "bare samboeren ser på meg, så blir jeg gravid" Legene klør seg enda i hodet over det her, siden uttalelsen om steril kom fra to forskjellige, en lege og en spesialist. Så trist😢 Men så bra at du ble lett gravid igjen. Klem💕 Anonymous poster hash: da165...6b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå