Gå til innhold

Forhandlinger med noen vi ikke kjenner om hundepass for deres hunder når de reiser på ferie i sommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sa de ikke var vant med å betale for at noen passet deres hunder, men at de kjøpte en konfekt og en vinflaske som takk for hjelpen. Vel jeg synes det er litt lite for over 2 uker samt at det er 2 hunder som skal passes. Ikke spiser vi noe spesielt med konfekt her i hjemmet heller. Hadde tenkt og foreslå 2500 for 2 uker for begge hundene, mot at de selvsagt holder både mat og god bit til hundene og drittposer. Er det for mye å kreve?

Anonymous poster hash: c17fe...903
Skrevet

Nei, det er ikke for mye.

Mye dyrere med kennel!

Bare si at det er prisen dere tar, hvis ikke gidder dere ikke.

Er mye arbeid!

Skrevet

Jeg synes ikke det er mye. Du er i tillegg i en posisjon der du kan si "take it or leave it".

Jeg ville imidlertid sørget for en skriftlig avtale, der dere også tar opp forhold som plutselige veterinærutgifter. Slike ting. Ta med alt mulig som kan tenkes å inntreffe, sånn at du slipper å stå der i ettertid med en dyrlegeregning som du selv må dekke.

Jeg har passet hunden til noen venner av oss, og det var helt greit. Jeg tok ikke betalt for det heller, men fikk noe konfekt. Men det var mine venner! Jeg ville aldri passet hunden til fremmede, i hvert fall ikke uten en vanntett skriftlig avtale.

Skrevet

Dersom jeg skulle passet hundene til noen jeg ikke kjenner skulle jeg selvsagt hatt betalt. Ville også hatt en skriftlig avtale på uforutsette veterinærutgifter, at de sørger for å levere fra seg hundemat og hundesenger samtidig med hundene. Ville også hatt med tidspunkt dor levering og henting, tlf.nr. til eier ig det som ellers trenges av utstyr til hundene.

Hadde selvsagt vært anderledes om det var hundene til venner eller familie.

Litt nyskjerrig, hvordan har du endt opp med å skulle passe hundene til noen du ikke kjenner?

Anonymous poster hash: 21510...89c

Skrevet

Jeg passer en hund 2 dager i uken, for noen som jeg ikke kjente fra før. Jeg tok bare kontakt via en annonse. Jeg tar ingenting for det, men de dekker mat ol såklart :) synes det er koselig, så tenker at det er en vinn-vinn situasjon. Fikk en stooor bukett med roser og vin for litt siden da, og massevis av "takk" hver gang :) Kunne ikke falt meg inn å ta betalt når jeg selv synes det er koselig med dyr, og jeg liker å være til hjelp for andre :)

Anonymous poster hash: 02709...11a

Skrevet

Hun sa de ikke var vant med å betale for at noen passet deres hunder, men at de kjøpte en konfekt og en vinflaske som takk for hjelpen. Vel jeg synes det er litt lite for over 2 uker samt at det er 2 hunder som skal passes. Ikke spiser vi noe spesielt med konfekt her i hjemmet heller. Hadde tenkt og foreslå 2500 for 2 uker for begge hundene, mot at de selvsagt holder både mat og god bit til hundene og drittposer. Er det for mye å kreve?

Anonymous poster hash: c17fe...903

Selvfølgelig kan du foreslå det. Hvorfor trodde de at dere ville passe hundene til noen dere ikke kjenner gratis? Noe så frekt.

Anonymous poster hash: 0d292...1a3

Skrevet

Jeg ble tilbudt kennelpris + 5000,- for å passe hund i tre uker. Eieren er veldig opptatt av at hunden skal ha det greit, ville ikke ha den på kennel.

Skrevet

Det er en del mennesker som synes det er hyggelig å ha hund i huset en stund og derfor gjør det gratis. Om dere vil ha betalt kan det derfor hende de heller Ser seg om etter noen andre. Det må jo være greit for begge parter.

Anonymous poster hash: 28391...3e0

Skrevet

Det er to typer som passer hund.

De som vil ha selskap og gjør det gratis og de som vil tjene penger.

Jeg forstår at enkelte vil tjene penger. Men jeg har mer tillit til de som bare vil ha selskap. 😊

Anonymous poster hash: eeb59...647

Skrevet

Jeg forstår at enkelte vil tjene penger. Men jeg har mer tillit til de som bare vil ha selskap. 😊

Forøvrig. Skal du ta betalt for å passe en fremmeds hund må du ha godkjenning av Mattilsynet.

Skrevet

Jeg forstår at enkelte vil tjene penger. Men jeg har mer tillit til de som bare vil ha selskap.

Ja for da slipper du unna mange utgifter til din hund og heller kan bruke pengene selv.

Jeg tenker motsatt. De som faktisk får betalt gjør en jobb og vil gjøre den godt. 

Skrevet

Ja for da slipper du unna mange utgifter til din hund og heller kan bruke pengene selv.

Jeg tenker motsatt. De som faktisk får betalt gjør en jobb og vil gjøre den godt.

Nei handler ikke om penger når det gjelder min kjære hund. Er villig til å betale mye for at han har det bra. Han går i hundedaghjem to ganger i uka. Så er ikke redd for å bruke penger på han. Folk som er mer opptatt av betalingen er ikke like opptatt av hunden.

Skrevet

Nja, hundepass er generelt litt for dårlig betalt til at jeg ville lagt sjela mi i det om det var bare for pengenes skyld :P Hadde forresten ikke giddet i det hele tatt om det var min eneste motivasjon.

Anonymous poster hash: f4e35...1f9

Skrevet

Selvsagt skal du ha betalt for å passe noen fremmedes hund!

Ærlig talt!

Jeg passet 4 hunder i 2 uker en gang for maaaange år siden og fikk da 3000 for det.

Anonymous poster hash: bdab5...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...