Gå til innhold

hjelp med jentenavn! norske med norrøn opprinnelse helst...

Anbefalte innlegg

Vil ha et navn som er norsk ettersom vi bor i sverige. Gjerne litt uvanlig men viktigst at det ikke er vanlig i sverige. Helst kort, to stavelser... har mange krav, hehe, men vil de skal passe med søsknene.

Anonymous poster hash: 4df5d...992

Fortsetter under...

Annonse

Takk for mange fine forslag! Fride, eirin og frøya har jeg sansen for, synd sistnevnte ikke funker så bra i sverige. Blir problem med ø og ö .... en eira har vi allerede !

Kom gjerne med fler forslag! Synspunkter på oda? Er det populært i norge om dagen?

Synes Jenny Skavlan valgte et fint norsk navn, nemlig Åse :)

Andre navn jeg ser på som typisk norske (mulig de ikke er det):

Liva

Sol

Una

Astrid

Tyra

Hedvig

Asta

Ragnhild

Vilja

Ane

Signy/e

Oline

Thale

Embla

Vår

Sigrid

Marte

Ragna

Anonymous poster hash: 1962b...a16

Annonse

Takk for alle svar! Får visst ikke mannen med på oda. Olava er et alternativ, det kan hangå med på. Hans forslag er lia. Jeg syns det er litt rart, hva syns dere? Det er jo ikke norskt og derfor passer det litt dårlig med de andre barna, selvom det klinger fint sammen.

Takk for alle svar! Får visst ikke mannen med på oda. Olava er et alternativ, det kan hangå med på. Hans forslag er lia. Jeg syns det er litt rart, hva syns dere? Det er jo ikke norskt og derfor passer det litt dårlig med de andre barna, selvom det klinger fint sammen.

Litt usikker på hva navnet er her.. Iia, altså med små bokstaver "iia" eller Lia, altså med små bokstaver "lia"?

Anonymous poster hash: 8bd53...67a

Litt usikker på hva navnet er her.. Iia, altså med små bokstaver "iia" eller Lia, altså med små bokstaver "lia"?Anonymous poster hash: 8bd53...67a

ja det blei kanskje litt utydelig... navnet er Lia

Oda er fint, tror ikke det er så høyt oppe på navnelisten om dagen.

Hva med Freia/Freja i stedet for Frøya? Eller er det kanskje ikke så uvanlig i Sverige?Anonymous poster hash: 8bd53...67a

freja er desverre veldig vanlig her, kjenner sikkert 6 barn i området her som heter det. Saga er også fint, men veldig vanlig det og

ja det blei kanskje litt utydelig... navnet er Lia

Ok:) Ikke hørt det før, men var jo pent:) Blir ikke så fremmed, da det heller høres ut som en forkortet versjon av navn som Amelia, Emilia, Noelia, Natalia osv. (som jeg egentlig synes er betydelig finere, da). Synes uansett Olava er veldig mye finere enn Lia, det er nydelig:)

Anonymous poster hash: 8bd53...67a

håplöst når vi ikke blir enige. Syns også at Lia er pent men det blir kanskje litt forkortelse over det navnet, ja. Får mer og mer sansen for olava. må overtale mannen....

håplöst når vi ikke blir enige. Syns også at Lia er pent men det blir kanskje litt forkortelse over det navnet, ja. Får mer og mer sansen for olava. må overtale mannen....

Olava er kjempefint :)

Anonymous poster hash: 1962b...a16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...