Gå til innhold

Vin og amming!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nok ikke like glad i ungene våre som du er.

Det har jeg nå heller ikke sagt. Jeg mener dere er egoistiske som setter dere selv foran baby i en slik sammenheng.

Har du ikke noe godt motargument å komme med, hvorfor si noe i det hele tatt ?

Skrevet

Bruker fint lite tid på bekymring. Faktisk ingen, fordi jeg ikke stusser over hvordan jeg skal få drukket så lenge jeg ammer. Såre enkelt, å bare vente til jeg er ferdig. Da blir det ingen, hvor mange timer, dager osv. Blir stikk motsatt av det du sier her det.

Jeg prøver ikke å gi noen dårlig samvittighet. Hun spurte om vår mening. Og hun fikk den. Jeg deler ikke hennes/ din mening. Får hun dårlig samvittighet, så er ikke det mitt problem. Hun skulle skrevet at hun ville ha meningen til de som mente det samme som hennne selv da.

Du skal da ikke ha en MENING om dette. Du er da ikke fagperson? Vitenskaplig fundamenterte grenseverdier finnes da, så hvorfor skal du moralisere på toppen av det? Skjønner ikke sånt, jeg. Er det ikke nok å ta hensyn til?

Anonymous poster hash: 98a43...995

Skrevet

Siden det ikke er skadelig ser jeg ikke helt hvorfor det på død og liv må ofres. Hva du mener PERSONLIG om vin og amming underminerer ikke forskning, og jeg velger å forholde meg til det som kan bevises, ikke uopplyst synsing.

Nå spurte hun jo da... Så da fikk hun svar. Hadde hun bedt om å legge frem forskning osv, ja da hadde det vært en annen sak. Men spør du hva noen mener, så må du tåle å få deres mening eller ?

Skrevet

Du skal da ikke ha en MENING om dette. Du er da ikke fagperson? Vitenskaplig fundamenterte grenseverdier finnes da, så hvorfor skal du moralisere på toppen av det? Skjønner ikke sånt, jeg. Er det ikke nok å ta hensyn til?

Men da må hun da la være å spørre da ? Hun spør jo " eller er det stupid å drikke " ? Da får hu jo svar. :o.

Skrevet

Nå var det mm og vin du spurte om. Og det du fikk svar på. Årsaken til at du delammer har jeg ikke, og kommer jeg ikke til å legge meg opp i. Det var ikke temaet i denne tråden. Så der har du misforstått meg.

Du vet vel ingenting om jeg har lett eller ikke lett håndterlige barn, noe som heller ikke er temaet. Og jeg sitter ikke på noen hest. Jeg yttrer min mening om et spørsnpl du stilte. Det må du bare tåle enten du vil eller ikke. Jeg mener man ikke skal sette amming av babyen sin bak alkoholbehovet sitt. Du klarte vel å nyte mat i graviditeten, så hvorfor er det glasset så viktig for matens nytelse nå ?

Du får drikke det du vil med god samvittighet, og så får jeg synes at det er helt feil. Det kommer alltid til å være noen som ikke er enige med deg i dine handlinger. Det er noe du er nødt til å lære deg å leve med. Spesielt siden du spør her selv. Då må du rett og slett tåle at ikke alle sier seg enig.

Tror du at du jobber noe hardere for dine barn enn alle oss andre forresten ? Siden du blir så provosert ? Hvem sitter nå på sin høye hest ?

Hvor blir barnets behov tilsidesatt?

-nei det er kanskje meningsløst å bli provosert, du er litt på vidda med argumentene dine. Du skriver at du ser ned på meg, og da er det lett å la seg provosere og trekke slutninger.

Anonymous poster hash: 4e683...b7d

Skrevet

Men da må hun da la være å spørre da ? Hun spør jo " eller er det stupid å drikke " ? Da får hu jo svar. :o.

Jeg får jo ikke det når du ikke har noen argumenter. Jeg får en påstand som ikke backes opp av noe, i motsetning til alle andre svar jeg har fått.

Jeg likte brygge-analogien :)

Skrevet (endret)

Hvor blir barnets behov tilsidesatt?

-nei det er kanskje meningsløst å bli provosert, du er litt på vidda med argumentene dine. Du skriver at du ser ned på meg, og da er det lett å la seg provosere og trekke slutninger.

Jeg mener at man skal sette tilside alkohol frem til baby ikke ammer lengere. Fordi vi ikke kan vite om baby plutselig skulle få behov. Og at jeg mener babytid og alkohol ikke har noe som helst med hverandre å gjøre.

Det er hva JEG lever etter. Og ja, jeg ser ned på deg og de andre som velger alkohol foran baby i ammetid. Hvorfor få baby om dere ikke er villige til å sette baby først i alle fall i 9 mndr + ammetid ? Har dere det så travelt ?

Redigert autocorrect

Endret av savvy
Skrevet

Jeg får jo ikke det når du ikke har noen argumenter. Jeg får en påstand som ikke backes opp av noe, i motsetning til alle andre svar jeg har fått.

Jeg likte brygge-analogien :)

Om du leser godt igjennom hva jeg har skrevet - så har ikke jeg sagt noe som helst om at dette medisinsk er rett. Kun at det er min personlige mening. Hva skal jeg backe det opp med ?

Jeg er ingen lege, forsker etc. Så jeg kan ikke si med 100 % sikkerhet at jeg har rett sånn medisinsk sett. Overhodet ikke. Men så var det ikke det du spurte om heller var det ?

Skrevet

Hun spør da ikke hva ditt personlige moralske ståsted er! Hun har fått gode svar understøttet av fakta og viten. Det motsatte av hva du driver med. Noen mødre, som egentlig gjør alt riktig, kan være ganske sårbare og mottagelige for unødig dårlig samvittighet og bekymringer bygd på ingenting annet enn hva du "føler" og din "mening". Det er veldig synd. Det er negativt.

Skrevet (endret)

Hun spør da ikke hva ditt personlige moralske ståsted er! Hun har fått gode svar understøttet av fakta og viten. Det motsatte av hva du driver med. Noen mødre, som egentlig gjør alt riktig, kan være ganske sårbare og mottagelige for unødig dårlig samvittighet og bekymringer bygd på ingenting annet enn hva du "føler" og din "mening". Det er veldig synd. Det er negativt.

Hun gjør jo faktisk det. Hun spør og får svar. Det er såre enkelt. Da får man be om vitenskapelige fakta, ikke et sprørsmål der man kan få svar basert på annet.

Du er ikke enig i min mening, greit. Jeg er ikke enig i din. Ikke så mye vi kan gjøre med det.

Endret autocorrect

Endret av savvy
Skrevet

Jo det er det, jeg tror du bør tenke på om du skal basere meningene dine mer på fakta og mindre på synsing. Og spesielt om andres saker.

Skrevet

Jo det er det, jeg tror du bør tenke på om du skal basere meningene dine mer på fakta og mindre på synsing. Og spesielt om andres saker.

Men altså, hu må da la være å spørre hva jeeg mener da. Jeg mener slik personlig. Ikke basert på fakta. Det er to forskjellige ting.

Hva jeg baserer mine meninger på er definitivt ikke din sak. Jeg velger å synse så mye jeg vil når jeg blir spurt. Blir jeg spurt om fakta, ja da legger jeg frem fakta. Det må du bare akseptere, samme hvor mye du ikke liker det.

Hi, dersom du hadde spurt " hva sier nyere forskning om amming og vin, hvor lenge jeg må vente med å amme etter ett vinglass. " og ikke mer i spørsmålet, ja da ville jeg svart.

Nyere forsking viser osv osv osv

Men så lenge jeg ble spurt om jeg synes det er dumt, jag da svarte jeg på det.

Skrevet

Det har jeg nå heller ikke sagt. Jeg mener dere er egoistiske som setter dere selv foran baby i en slik sammenheng.

Har du ikke noe godt motargument å komme med, hvorfor si noe i det hele tatt ?

Fordi påstanden din om at andre som velger annerledes enn deg, men godt innenfor anbefalte grenser, er dårlige mødre er for dum til å bruke tid på å finne gode argumenter til.

Derfor ble det en halvslurven kommentar fra meg. Bare fordi jeg følte for det.

Skrevet

Fordi påstanden din om at andre som velger annerledes enn deg, men godt innenfor anbefalte grenser, er dårlige mødre er for dum til å bruke tid på å finne gode argumenter til.

Derfor ble det en halvslurven kommentar fra meg. Bare fordi jeg følte for det.

Du synes det er dumt, jeg ikke. Jeg synes det er dumt å være frekk. Du ikke. Det får vi begge leve med.

Skrevet

Anonymous poster hash: 50570...356

Skrevet

Anonymous poster hash: 50570...356

Skrevet

Nå spurte hun jo da... Så da fikk hun svar. Hadde hun bedt om å legge frem forskning osv, ja da hadde det vært en annen sak. Men spør du hva noen mener, så må du tåle å få deres mening eller ?

Ehh...Nå må du nesten innse at du har misforstått. Hun spør om hva som er riktig, ikke hva en tilfeldig person mener.

Anonymous poster hash: 7e767...254

Skrevet

Ehh...Nå må du nesten innse at du har misforstått. Hun spør om hva som er riktig, ikke hva en tilfeldig person mener.

Anonymous poster hash: 7e767...254

Ehh, nå må du nesten innse at spørsmålet hennes er delt i to. En del der hun spør om vitenskapelige fakta, en del der hun spør om vår mening.

Skrevet

Det er lov å gi seg. Kanskje til og med beklage for at man har kommet med uriktige påstander.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nei, selvfølgelig vil ikke du påstå det.

Det ville jo vært ulogisk.

Det er mange måter å unngå og drukne på.

Lære seg å svømme, bruke flytevest, sitte i en båt, holde seg godt inne på brygga. Det er allment godtatt som greie forhåndsregler og går som regel bra. Du ønsker å sette deg på en fjelltopp for å unngå å drukne i sjøen. Det skal du få lov til, men drit i å prøv å gi de som sitter trygt på brygga dårlig samvittighet. Det er ikke sånn at du er dobbelt så trygg.

Bedre sammenligning? Nei?

Det er ikke en sammenligning, det er en illustrasjon av en mekanisme.

En holder seg til de anbefalte grensene. Å holde seg enda lenger unna de anbefalte grensene gir ikke noe moralsk overtak som du synes å tro. Du bruker bare masse mer tid på bekymring, det er slitsomt for deg. Slutt med det.

Fantastisk innlegg! Men noe sier meg at de ikke synker inn hos dem som har et ekstremt behov for å være bedre enn alle andre tilsammen på et spesielt område. Man kan jo lure på hva de prøver å kompensere for.
Skrevet

Det er lov å gi seg. Kanskje til og med beklage for at man har kommet med uriktige påstander.

Sikter du til meg så kan du jo si dette til deg selv. Jeg har ikke kommet med uriktige påstander. Kun sagt hva jeg personlig mener. 2 forskjellige ting.

Skrevet

Fantastisk innlegg! Men noe sier meg at de ikke synker inn hos dem som har et ekstremt behov for å være bedre enn alle andre tilsammen på et spesielt område. Man kan jo lure på hva de prøver å kompensere for.

Nice try :P

Skrevet

Nice try :P

Haha, du ser det ikke selv? Du beviser jo med hvert svar du gir at Dawina har rett.

Så morsomt når du selv klarer å bevise poenget til de grader 😂

Anonymous poster hash: 7546a...059

Skrevet

Haha, du ser det ikke selv? Du beviser jo med hvert svar du gir at Dawina har rett.

Så morsomt når du selv klarer å bevise poenget til de grader 😂

Anonymous poster hash: 7546a...059

Gjentar bare meg selv jeg. Nice try :P

Synes det er sååå morsomt med krampaktige angrep på meg fordi dere føler dere mindreverdige som mødre. Hehe, sånn går no dagene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...