Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #1 Skrevet 10. mai 2016 Prøver igjen, jeg. Baby er 4 mnd og delammes, dvs får vanligvis mme 1 gang pr døgn. Hvor lenge må jeg vente med å amme etter ett glass vin? Eller er det stupid å drikke i det hele tatt når de er så små? Anonymous poster hash: 4e683...b7d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #3 Skrevet 10. mai 2016 Du trenger ikke vente med å amme etter ett glass vin når ungen er 4 mnd. Det er så små menger alkohol som kommer ut i melken at det ikke har betydning etter så lite. Før ungen er 6 uker skal mor ikke drikke alkohol ved amming. Anonymous poster hash: f4294...ed8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #4 Skrevet 10. mai 2016 Nå vet ikke jeg om anbefalingene har forandret seg, men før var det 3 timer på en baby på 6 uker. Svigerforeldrene mine har en slik promillemåler som jeg har prøvd noen ganger på gøy. En liten øl eller ett lite vinglass går ut, hos meg, på litt over en time. Anonymous poster hash: e5742...d26
savvy Skrevet 10. mai 2016 #5 Skrevet 10. mai 2016 Altså, hva slags mødre er dere ? Er vinen virkelug så viktig for dere bare 4 mndr +/- etter baby er født ? Hva skjedde med å faktisk være mamma for babyen sin ? Jeg koste meg titt og ofte med et glass vin, eller en øl før graviditeten jeg. Så det er ikke det at jeg er avholds. Men det virker som tapet av alkohol i 9 mndr totalt ødelegger dere. Dere har fått baby, et lite menneske, som behøver dere. Hvorfor så egoistiske ? Vin og amming har ingenting å gjøre sammen. Hverken med 4,5 eller 6 timers mellomrom. Skal dere sette dere å ta deres egovin, så plutselig behøver babyen mat. Si den kaster opp og blir sulten ? Skal den da får morsmelkerstatning bare fordi DU tenker mer på ditt eget behov for alkohol ? Innimellom blir jeg litt sjokkert av kulturen i Norge. Jeg personlig synes at man burde holde seg unna alkohol frem til barnet ikke ammes lengere. Det er ikke store offeret å gjøre for sitt eget barn ?
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #6 Skrevet 10. mai 2016 Basert på ny forskning kan du drikke et vinglass med ungen på puppen hvis det er det du vil. Anonymous poster hash: aac80...440
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #7 Skrevet 10. mai 2016 Kan du kjøre kan du amme. Skjønner meg ikke på alle dere som mener man kan amme med promille! Bruk en promillekalkulator på nettet, legg inn din vekt og hvor mye du har drukket, så får du svaret. Jeg tipper 2-3 timer. Anonymous poster hash: 1d6e6...a73
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Altså, hva slags mødre er dere ? Er vinen virkelug så viktig for dere bare 4 mndr +/- etter baby er født ? Hva skjedde med å faktisk være mamma for babyen sin ? Jeg koste meg titt og ofte med et glass vin, eller en øl før graviditeten jeg. Så det er ikke det at jeg er avholds. Men det virker som tapet av alkohol i 9 mndr totalt ødelegger dere. Dere har fått baby, et lite menneske, som behøver dere. Hvorfor så egoistiske ? Vin og amming har ingenting å gjøre sammen. Hverken med 4,5 eller 6 timers mellomrom. Skal dere sette dere å ta deres egovin, så plutselig behøver babyen mat. Si den kaster opp og blir sulten ? Skal den da får morsmelkerstatning bare fordi DU tenker mer på ditt eget behov for alkohol ? Innimellom blir jeg litt sjokkert av kulturen i Norge. Jeg personlig synes at man burde holde seg unna alkohol frem til barnet ikke ammes lengere. Det er ikke store offeret å gjøre for sitt eget barn ? Det er kanskje ikke et veldig stort offer i seg selv, men summen av oftene vi gjør for våre barn er ganske enorme, så er det en ting jeg ikke gidder så er det symbolske ofre. "Åja, så du går på fortauet, du? Det gjør ikke jeg, det er alt for nærme bilene for meg og mitt barn. Jeg sitter bare inne jeg, jeg tenker nemlig litt på barnet mitt, ofrer alt for barnet mitt jeg. Det er så egoistisk å være i nærheten av bilene med barnet sitt. Du tror du går trygt på fortauet, men før du aner ordet av det så bare går du midt i motorveien. Nei. Sånn er ikke jeg, skjønner ikke at folk kan være så ansvarsløse at de går på fortauet." Anonymous poster hash: 98a43...995
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Helsesøster sa at de første 6 ukene etter fødsel skulle man ikke drikke alkohol i det hele tatt. Etter det går det fint an å ta et lite glass vin eller øl til maten uten å vente eller pumpe.
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Vi har promille i blodet, melken får samme/mindre enn det. Promille er 1/10 prosent, dvs ikke mer alkohol i morsmelken enn i kefir eks. Ikke noe problem å ta et glass vin m.a.o.
savvy Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Det er kanskje ikke et veldig stort offer i seg selv, men summen av oftene vi gjør for våre barn er ganske enorme, så er det en ting jeg ikke gidder så er det symbolske ofre. "Åja, så du går på fortauet, du? Det gjør ikke jeg, det er alt for nærme bilene for meg og mitt barn. Jeg sitter bare inne jeg, jeg tenker nemlig litt på barnet mitt, ofrer alt for barnet mitt jeg. Det er så egoistisk å være i nærheten av bilene med barnet sitt. Du tror du går trygt på fortauet, men før du aner ordet av det så bare går du midt i motorveien. Nei. Sånn er ikke jeg, skjønner ikke at folk kan være så ansvarsløse at de går på fortauet." Anonymous poster hash: 98a43...995 Vil ikke påstå at dette var en holdbar sammenligning i det hele tatt. Men deg om det.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Altså, hva slags mødre er dere ? Er vinen virkelug så viktig for dere bare 4 mndr +/- etter baby er født ? Hva skjedde med å faktisk være mamma for babyen sin ? Jeg koste meg titt og ofte med et glass vin, eller en øl før graviditeten jeg. Så det er ikke det at jeg er avholds. Men det virker som tapet av alkohol i 9 mndr totalt ødelegger dere. Dere har fått baby, et lite menneske, som behøver dere. Hvorfor så egoistiske ? Vin og amming har ingenting å gjøre sammen. Hverken med 4,5 eller 6 timers mellomrom. Skal dere sette dere å ta deres egovin, så plutselig behøver babyen mat. Si den kaster opp og blir sulten ? Skal den da får morsmelkerstatning bare fordi DU tenker mer på ditt eget behov for alkohol ? Innimellom blir jeg litt sjokkert av kulturen i Norge. Jeg personlig synes at man burde holde seg unna alkohol frem til barnet ikke ammes lengere. Det er ikke store offeret å gjøre for sitt eget barn ? Enig! At babyen får mme i stedet for morsmelk er barnemishandling. Det er klart det blir knotete for oss innimellom, men man ofrer da alt for barna sine! Da broren min havnet på sykehus 12 mil herfra kjørte jeg frem og tilbake i tre dager. Babyen var sulten hver 4. time, så jeg rakk bare inn på sykehuset, sitte ved bror i 5-10 minutter før jeg måtte dra tilbake og amme. Rett etter amming kjørte jeg til sykehuset igjen osv. Noen sa det var galskap, men jeg var redd datteren min skulle tro jeg satte hennes behov til side for å drikke alkohol. Hun visste jo ikke at jeg var bortreist, så det var uaktuelt å hoppe over en amming. Alt for barna! Anonymous poster hash: 7e767...254
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Altså, hva slags mødre er dere ? Er vinen virkelug så viktig for dere bare 4 mndr +/- etter baby er født ? Hva skjedde med å faktisk være mamma for babyen sin ? Jeg koste meg titt og ofte med et glass vin, eller en øl før graviditeten jeg. Så det er ikke det at jeg er avholds. Men det virker som tapet av alkohol i 9 mndr totalt ødelegger dere. Dere har fått baby, et lite menneske, som behøver dere. Hvorfor så egoistiske ? Vin og amming har ingenting å gjøre sammen. Hverken med 4,5 eller 6 timers mellomrom. Skal dere sette dere å ta deres egovin, så plutselig behøver babyen mat. Si den kaster opp og blir sulten ? Skal den da får morsmelkerstatning bare fordi DU tenker mer på ditt eget behov for alkohol ? Innimellom blir jeg litt sjokkert av kulturen i Norge. Jeg personlig synes at man burde holde seg unna alkohol frem til barnet ikke ammes lengere. Det er ikke store offeret å gjøre for sitt eget barn ? Siden det ikke er skadelig ser jeg ikke helt hvorfor det på død og liv må ofres. Hva du mener PERSONLIG om vin og amming underminerer ikke forskning, og jeg velger å forholde meg til det som kan bevises, ikke uopplyst synsing.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 Enig! At babyen får mme i stedet for morsmelk er barnemishandling. Det er klart det blir knotete for oss innimellom, men man ofrer da alt for barna sine! Da broren min havnet på sykehus 12 mil herfra kjørte jeg frem og tilbake i tre dager. Babyen var sulten hver 4. time, så jeg rakk bare inn på sykehuset, sitte ved bror i 5-10 minutter før jeg måtte dra tilbake og amme. Rett etter amming kjørte jeg til sykehuset igjen osv. Noen sa det var galskap, men jeg var redd datteren min skulle tro jeg satte hennes behov til side for å drikke alkohol. Hun visste jo ikke at jeg var bortreist, så det var uaktuelt å hoppe over en amming. Alt for barna! Anonymous poster hash: 7e767...254 Vin er ikke viktig for meg. Jeg fyller 30 år i helgen og skal feire med familien min som bor på den andre siden av landet. Vi skal ha livretten min - reker og loff. Det er ikke noe jævla offer om ungen får flaska si til ett måltid. Som sagt så er dette noe han får en gang i døgnet uansett. Jeg er en utmerket mor som gjør alt som står i min makt for at mine barn skal ha gode og trygge liv. Jeg har ikke rørt alkohol siden vi startet som prøvere og det går helt fint. Men EN dag har jeg lyst på ETT glass til livretten min, og vet dere, det påvirker ikke ungen min det spor. Sånne idiotiske kommentarer som "hva slags mødre er dere" vil jeg ha meg frabedt. Jeg lurer på når han kan få puppen igjen. Rådene er mange. Anonymous poster hash: 4e683...b7d
savvy Skrevet 10. mai 2016 #15 Skrevet 10. mai 2016 Vin er ikke viktig for meg. Jeg fyller 30 år i helgen og skal feire med familien min som bor på den andre siden av landet. Vi skal ha livretten min - reker og loff. Det er ikke noe jævla offer om ungen får flaska si til ett måltid. Som sagt så er dette noe han får en gang i døgnet uansett. Jeg er en utmerket mor som gjør alt som står i min makt for at mine barn skal ha gode og trygge liv. Jeg har ikke rørt alkohol siden vi startet som prøvere og det går helt fint. Men EN dag har jeg lyst på ETT glass til livretten min, og vet dere, det påvirker ikke ungen min det spor. Sånne idiotiske kommentarer som "hva slags mødre er dere" vil jeg ha meg frabedt. Jeg lurer på når han kan få puppen igjen. Rådene er mange. Anonymous poster hash: 4e683...b7d Du føler deg truffet siden du blir så sint ser jeg. Det er nå engang slik at ikke alle kommer til å synes det er greit å sette seg selv og Sine alkoholbehov foran babyen sin. Du får bare bli så sint du vil. Jeg ser ned på denne type mødre. Og mener de burde lære seg å prioritere baby, det lille året den ammer. Slik er det bare. Du får bli sint, lei deg eller hva du vil. Jeg bryr meg ikke om hva du vil ha deg frabedt. Dersom du ikke tåler at hele verden er enig i å drikke alkohol og velge bort det beste mat alternativ for babyen for egen nytelse. Ja da må du ikke legge det ut på et offentlig forum, der både Kari og Mari nordmann kan mene hva de vil.
savvy Skrevet 10. mai 2016 #16 Skrevet 10. mai 2016 Dessuten spurte du om det var stupid å drikke når de er så små, og det fikk du svar på.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #17 Skrevet 10. mai 2016 Du føler deg truffet siden du blir så sint ser jeg. Det er nå engang slik at ikke alle kommer til å synes det er greit å sette seg selv og Sine alkoholbehov foran babyen sin. Du får bare bli så sint du vil. Jeg ser ned på denne type mødre. Og mener de burde lære seg å prioritere baby, det lille året den ammer. Slik er det bare. Du får bli sint, lei deg eller hva du vil. Jeg bryr meg ikke om hva du vil ha deg frabedt. Dersom du ikke tåler at hele verden er enig i å drikke alkohol og velge bort det beste mat alternativ for babyen for egen nytelse. Ja da må du ikke legge det ut på et offentlig forum, der både Kari og Mari nordmann kan mene hva de vil.Kan du vise til forskning som beskriver skadene babyen får av å drikke en flaske mme i løpet av det første året? Kan være greit for disse mødrene å se konsekvensene av det de utsetter babyene sine for. Anonymous poster hash: 7e767...254
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #18 Skrevet 10. mai 2016 Prøver igjen, jeg. Baby er 4 mnd og delammes, dvs får vanligvis mme 1 gang pr døgn. Hvor lenge må jeg vente med å amme etter ett glass vin? Eller er det stupid å drikke i det hele tatt når de er så små? Anonymous poster hash: 4e683...b7d Sjekk promillekalkulator på nett så får du svar. Anonymous poster hash: 8dc22...fd2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #19 Skrevet 10. mai 2016 Du føler deg truffet siden du blir så sint ser jeg. Det er nå engang slik at ikke alle kommer til å synes det er greit å sette seg selv og Sine alkoholbehov foran babyen sin. Du får bare bli så sint du vil. Jeg ser ned på denne type mødre. Og mener de burde lære seg å prioritere baby, det lille året den ammer. Slik er det bare. Du får bli sint, lei deg eller hva du vil. Jeg bryr meg ikke om hva du vil ha deg frabedt. Dersom du ikke tåler at hele verden er enig i å drikke alkohol og velge bort det beste mat alternativ for babyen for egen nytelse. Ja da må du ikke legge det ut på et offentlig forum, der både Kari og Mari nordmann kan mene hva de vil. Jeg blir sint fordi jeg jobber så vanvittig hardt for disse barna og du har ingen anelse. Mme'en gir jeg fordi jeg ikke har nok melk til tvillingene. Jeg har prøvd i månedsvis - dette er måten de får nok mat på. De kan ikke ammes samtidig, gudene skal vite at jeg har prøvd. Jeg har sittet i sofaen og ammet - thats it - i to måneder. Barna mine fortjener en mamma som orker noe mer. At du har fått letthåndterlige englebarn og dermed tror du kan sitte høyt på hesten din, provoserer meg. Jeg har ikke lyst til å gjøre meg gjennkjennbar, men nå er jeg vel det. Samme det. Ja, jeg lurer på om mange mener det er stupid - da tar jeg for gitt at de kan begrunne det bedre enn "jeg gjør det ikke sånn". Hvis ingen her på forumet kan komme med noen gode argumenter, så tar jeg det glasset med god samvittighet. Dette var siste instans. Helt utrolig. Anonymous poster hash: 4e683...b7d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #20 Skrevet 10. mai 2016 Til dere andre, takk for svar! Ser ut som jeg ikke trenger å bekymre meg. Anonymous poster hash: 4e683...b7d
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #21 Skrevet 10. mai 2016 Jeg har ingen unger. Men ei venninne og venninna hennes tar et glass vin å kan fint amme samtidig eller rett etterpå. De mener når alkoholen skal gjennom både mors blod og inn til melken så er det ingen alkohol igjen. Anonymous poster hash: 34ab0...6ae
*Miss Marple* Skrevet 10. mai 2016 #22 Skrevet 10. mai 2016 Altså, hva slags mødre er dere ? Er vinen virkelug så viktig for dere bare 4 mndr +/- etter baby er født ? Hva skjedde med å faktisk være mamma for babyen sin ? Jeg koste meg titt og ofte med et glass vin, eller en øl før graviditeten jeg. Så det er ikke det at jeg er avholds. Men det virker som tapet av alkohol i 9 mndr totalt ødelegger dere. Dere har fått baby, et lite menneske, som behøver dere. Hvorfor så egoistiske ? Vin og amming har ingenting å gjøre sammen. Hverken med 4,5 eller 6 timers mellomrom. Skal dere sette dere å ta deres egovin, så plutselig behøver babyen mat. Si den kaster opp og blir sulten ? Skal den da får morsmelkerstatning bare fordi DU tenker mer på ditt eget behov for alkohol ? Innimellom blir jeg litt sjokkert av kulturen i Norge. Jeg personlig synes at man burde holde seg unna alkohol frem til barnet ikke ammes lengere. Det er ikke store offeret å gjøre for sitt eget barn ? Vi er nok ikke like glad i ungene våre som du er.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #23 Skrevet 10. mai 2016 Vil ikke påstå at dette var en holdbar sammenligning i det hele tatt. Men deg om det.Nei, selvfølgelig vil ikke du påstå det.Det ville jo vært ulogisk. Det er mange måter å unngå og drukne på. Lære seg å svømme, bruke flytevest, sitte i en båt, holde seg godt inne på brygga. Det er allment godtatt som greie forhåndsregler og går som regel bra. Du ønsker å sette deg på en fjelltopp for å unngå å drukne i sjøen. Det skal du få lov til, men drit i å prøv å gi de som sitter trygt på brygga dårlig samvittighet. Det er ikke sånn at du er dobbelt så trygg. Bedre sammenligning? Nei? Det er ikke en sammenligning, det er en illustrasjon av en mekanisme. En holder seg til de anbefalte grensene. Å holde seg enda lenger unna de anbefalte grensene gir ikke noe moralsk overtak som du synes å tro. Du bruker bare masse mer tid på bekymring, det er slitsomt for deg. Slutt med det. Anonymous poster hash: 98a43...995
savvy Skrevet 10. mai 2016 #24 Skrevet 10. mai 2016 Jeg blir sint fordi jeg jobber så vanvittig hardt for disse barna og du har ingen anelse. Mme'en gir jeg fordi jeg ikke har nok melk til tvillingene. Jeg har prøvd i månedsvis - dette er måten de får nok mat på. De kan ikke ammes samtidig, gudene skal vite at jeg har prøvd. Jeg har sittet i sofaen og ammet - thats it - i to måneder. Barna mine fortjener en mamma som orker noe mer. At du har fått letthåndterlige englebarn og dermed tror du kan sitte høyt på hesten din, provoserer meg. Jeg har ikke lyst til å gjøre meg gjennkjennbar, men nå er jeg vel det. Samme det. Ja, jeg lurer på om mange mener det er stupid - da tar jeg for gitt at de kan begrunne det bedre enn "jeg gjør det ikke sånn". Hvis ingen her på forumet kan komme med noen gode argumenter, så tar jeg det glasset med god samvittighet. Dette var siste instans. Helt utrolig. Anonymous poster hash: 4e683...b7d Nå var det mm og vin du spurte om. Og det du fikk svar på. Årsaken til at du delammer har jeg ikke, og kommer jeg ikke til å legge meg opp i. Det var ikke temaet i denne tråden. Så der har du misforstått meg. Du vet vel ingenting om jeg har lett eller ikke lett håndterlige barn, noe som heller ikke er temaet. Og jeg sitter ikke på noen hest. Jeg yttrer min mening om et spørsnpl du stilte. Det må du bare tåle enten du vil eller ikke. Jeg mener man ikke skal sette amming av babyen sin bak alkoholbehovet sitt. Du klarte vel å nyte mat i graviditeten, så hvorfor er det glasset så viktig for matens nytelse nå ? Du får drikke det du vil med god samvittighet, og så får jeg synes at det er helt feil. Det kommer alltid til å være noen som ikke er enige med deg i dine handlinger. Det er noe du er nødt til å lære deg å leve med. Spesielt siden du spør her selv. Då må du rett og slett tåle at ikke alle sier seg enig. Tror du at du jobber noe hardere for dine barn enn alle oss andre forresten ? Siden du blir så provosert ? Hvem sitter nå på sin høye hest ?
savvy Skrevet 10. mai 2016 #25 Skrevet 10. mai 2016 Nei, selvfølgelig vil ikke du påstå det. Det ville jo vært ulogisk. Det er mange måter å unngå og drukne på. Lære seg å svømme, bruke flytevest, sitte i en båt, holde seg godt inne på brygga. Det er allment godtatt som greie forhåndsregler og går som regel bra. Du ønsker å sette deg på en fjelltopp for å unngå å drukne i sjøen. Det skal du få lov til, men drit i å prøv å gi de som sitter trygt på brygga dårlig samvittighet. Det er ikke sånn at du er dobbelt så trygg. Bedre sammenligning? Nei? Det er ikke en sammenligning, det er en illustrasjon av en mekanisme. En holder seg til de anbefalte grensene. Å holde seg enda lenger unna de anbefalte grensene gir ikke noe moralsk overtak som du synes å tro. Du bruker bare masse mer tid på bekymring, det er slitsomt for deg. Slutt med det. Anonymous poster hash: 98a43...995 Bruker fint lite tid på bekymring. Faktisk ingen, fordi jeg ikke stusser over hvordan jeg skal få drukket så lenge jeg ammer. Såre enkelt, å bare vente til jeg er ferdig. Da blir det ingen, hvor mange timer, dager osv. Blir stikk motsatt av det du sier her det. Jeg prøver ikke å gi noen dårlig samvittighet. Hun spurte om vår mening. Og hun fikk den. Jeg deler ikke hennes/ din mening. Får hun dårlig samvittighet, så er ikke det mitt problem. Hun skulle skrevet at hun ville ha meningen til de som mente det samme som hennne selv da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå