Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Babyen er syk og har mye slim i halsen. Derfor mente min mor at jeg ikke skulle gi henne melk (kjent sak at det forverrer slimete hals) men ungen må jo ha mat?? Hun har nettopp begynt å få fast føde men er ikke særlig glad i det. Går stort sett i smaksprøver og langt i fra nok til å dekke næringsbehovene hennes Anonymous poster hash: ed55b...9fa
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk er bare bra for slimhinner og er topp for syke barn så selvfølgelig skal du bare gi det dersom du ammer\pumper. Anonymous poster hash: 47841...1f1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Det er klart du skal gi morsmelk! Men jeg ville nok gitt litt vann og tynn blåbærsaft i tillegg. Anonymous poster hash: 13c63...e41
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Det er klart du skal gi morsmelk! Men jeg ville nok gitt litt vann og tynn blåbærsaft i tillegg. Anonymous poster hash: 13c63...e41 Takk for svar Hva slags blåbærsaft? Får man kjøpt ferdig, eller må den presses og lages selv? Anonymous poster hash: ed55b...9fa
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Man skal helst ikke gi noe annet enn melk og vann som drikke det første leveåret, og iallefall lurt å vente om du nylig har introdusert fast føde. Blåbærsaft har ingenting for seg i en sånn situasjon. Les deg opp før du putter ting i babyen din så du vet hva du kan forvente av evt reaksjoner Anonymous poster hash: 47841...1f1
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Gi vann/morsmelk. Det er mulig melk øker slimproduksjonen noe, men det er ingenting som er verre enn en slimete hals/bronkier hvis man får i seg for lite væske. At man er godt hydrert gjør at slimet blir tynnere og lettere å få opp. Blåbærsaften kan du spare til en gang hun har kraftig diare. Anonymous poster hash: 0331b...c89
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Man skal helst ikke gi noe annet enn melk og vann som drikke det første leveåret, og iallefall lurt å vente om du nylig har introdusert fast føde. Blåbærsaft har ingenting for seg i en sånn situasjon. Les deg opp før du putter ting i babyen din så du vet hva du kan forvente av evt reaksjoner Anonymous poster hash: 47841...1f1 Og hvorfor skal man helst ikke gi noe annet enn vann eller melk det første året? Anonymous poster hash: 2085f...a2e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Takk for svar Hva slags blåbærsaft? Får man kjøpt ferdig, eller må den presses og lages selv? Anonymous poster hash: ed55b...9fa Jeg har kjøpt den som står i babyhylla jeg, og jeg tenkte mest fordi mine har det med å miste matlyst og bli veldig vanskelig å få i nok drikke når de er syke. Da hjelper det at det er litt god smak på.... Barn med hoste og slim må drikke mye for å holde slimet i halsen/luftveiene så tynt som mulig. Mine barn har alltid fått saft, is o.l. når de er syke, ellers drikker de en bitteliten slurk eller ingenting hver gang jeg tilbyr og blir helt tørre.... Greit at barn under ett år ikke har behov for annen drikke enn vann og morsmelk, men når de ikke vil ha noen av delene fristen man med det som fristes kan Om hun har begynt med litt fast føde prøv med litt vannmelon, pære o.l. også så får hun i seg væske der også Anonymous poster hash: 13c63...e41
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk er supert når hun er syk. Så det kan du gi henne, med god samvittighet Anonymous poster hash: a1dca...b17
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Hvor står det at mor ammer, at det er snakk om morsmelk? Anonymous poster hash: 8b79e...118
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Hvor står det at mor ammer, at det er snakk om morsmelk? Anonymous poster hash: 8b79e...118 Godt observert du, hun får morsmelkerstatning Men regner med tipsene her gjelder likevel, jenta må jo ha mat. hi Anonymous poster hash: ed55b...9fa
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg hadde ammet - eller gitt morsmelkserstatning om jeg ikke ammet. Det er vel ikke noe seriøs forskning som viser verken at melk er skadelig eller blåbærsaft (!) er heldig for småbarn med sår hals. Anonymous poster hash: 22d27...d12
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Godt observert du, hun får morsmelkerstatning Men regner med tipsene her gjelder likevel, jenta må jo ha mat. hi Anonymous poster hash: ed55b...9fa Jenta di skal absolutt få mat Synes bare det blir litt sumt når folk gir deg råd ang egenskapene til morsmelk når de ikke aner om du ammer Enig med deg, gi mme. Hun trenger mer næring enn smaksprøvene gir. Anonymous poster hash: 8b79e...118
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 din mor mener det nok godt, fordi melk kan gjøre en mer slimete, men. Det er veldig store mengder. Enhver lege ville rådet deg til å gi morsmelk/morsmelkerstatning til babyen din selvom hun slimer. Gi melk! Anonymous poster hash: 5a7c1...c5a
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk er best. Og jeg antok du ammet. Beklaget! Blåbærjuice er bra det også. Anonymous poster hash: a1dca...b17
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk er best. Og jeg antok du ammet. Beklaget! Blåbærjuice er bra det også. Anonymous poster hash: a1dca...b17 Nei, ingenting å beklage for det vel Tar meg ikke nær av folk som antar at jeg ammer, altså. De fleste gjør jo det, og som du sier, morsmelk er best! Det jeg irriterer meg over er vel de som prøver å gi meg skyldfølelse for å ikke amme, de kunne gjerne kommet med en unnskyldning Anonymous poster hash: ed55b...9fa
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk og erstatning er ikke det samme som kumelk da, blir ikke slimete på samme måte. .. Anonymous poster hash: 3d27d...02b
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 Morsmelk og erstatning er ikke det samme som kumelk da, blir ikke slimete på samme måte. .. Anonymous poster hash: 3d27d...02b Vet du hvorfor? Anonymous poster hash: 184b9...51c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 Nei, ingenting å beklage for det vel Tar meg ikke nær av folk som antar at jeg ammer, altså. De fleste gjør jo det, og som du sier, morsmelk er best! Det jeg irriterer meg over er vel de som prøver å gi meg skyldfølelse for å ikke amme, de kunne gjerne kommet med en unnskyldning Anonymous poster hash: ed55b...9fa Jeg har lært at det alltid er best å beklage, i tilfelle det ble opplevd som støtende 😂 Anonymous poster hash: a1dca...b17
Fullrulle86 Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 Blåbærsaft er det ingen hensikt å gi en baby. Gi henne mm/mme som vanlig. Dersom hun ikke spiser kontakter du lege.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #21 Skrevet 9. mai 2016 Da min datter var liten og syk kontaktet jeg legevakten og sa også dette med melk og slim. Hun viste ikke hva jeg mente så kanskje er set bare gamle myter. Jeg har iallfall alltid hørt det. Er noe annet med morsnelk eller mme. Et øyeblikk trodde jeg du mente kumelk og at moren din hadde rett. Kanskje har moren din hørt samme råd som meg. Anonymous poster hash: 8544d...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå