Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #1 Skrevet 9. mai 2016 Hva mener du? Jeg ser ikke problemet med å ha flere flagg i 17.mai toget. Jeg ser på dagen som - Barnas dag- og da blir det vanskelig for meg å nekte de små å bære sitt eget flagg i toget. Flott at de er med å feirer nasjonaldagen vår, og samtidig viser hvor de kommer fra. Anonymous poster hash: c1a24...715
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #2 Skrevet 9. mai 2016 17.mai er landet vårt sin nasjonal dag. Nasjonaldagen er ikke barnas dag. Den er Norges sin dag, for både barn og voksne. Hvorfor skal andre lands flagg brukes på akkurat den dagen? Anonymous poster hash: 1d6d2...112
sug lut Skrevet 9. mai 2016 #3 Skrevet 9. mai 2016 Norske flagg og FN-flagget bør holde for de fleste.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 17.mai er landet vårt sin nasjonal dag. Nasjonaldagen er ikke barnas dag. Den er Norges sin dag, for både barn og voksne. Hvorfor skal andre lands flagg brukes på akkurat den dagen? Anonymous poster hash: 1d6d2...112 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: c1a24...715
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Nasjonaldagen og kun Norske flagg. Anonymous poster hash: 8a86c...cd7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: c1a24...715 Hva er det du ikke forstår i svaret mitt? Det er vårt lands nasjonal dag. Andre lands flagg har sine egne nasjonale dager. Anonymous poster hash: 1d6d2...112
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Nasjonaldagen våres, og da norske flagg! Anonymous poster hash: 9777e...dce
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #8 Skrevet 9. mai 2016 Hva er det du ikke forstår i svaret mitt? Det er vårt lands nasjonal dag. Andre lands flagg har sine egne nasjonale dager. Anonymous poster hash: 1d6d2...112 Nordmenn gjør jo akkurat det samme i andre land? Se i USA, mange Norske flagg 4 juli! Anonymous poster hash: c1a24...715
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #9 Skrevet 9. mai 2016 Nordmenn gjør jo akkurat det samme i andre land? Se i USA, mange Norske flagg 4 juli! Anonymous poster hash: c1a24...715 Jeg hadde aldri flagget med det norske flagget på 4.juli i USA. Anonymous poster hash: 1d6d2...112
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #10 Skrevet 9. mai 2016 Nordmenn gjør jo akkurat det samme i andre land? Se i USA, mange Norske flagg 4 juli! Anonymous poster hash: c1a24...715 Er vi USA ? Anonymous poster hash: 8a86c...cd7
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #11 Skrevet 9. mai 2016 Jeg likte ideen som en skole i Ålesund hadde, om at elevene tegnet det norske flagget på en side og flagget til opphavslandet på den andre. Da viser man liksom stolthet over begge:) Men den opprinnelige grunnloven var jo utrolig diskriminerende, så hva forventer man av dagens folk.. Anonymous poster hash: fee5d...24c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #12 Skrevet 9. mai 2016 Jeg hadde aldri flagget med det norske flagget på 4.juli i USA. Anonymous poster hash: 1d6d2...112 Nei, men nå skrev hun ikke "alle nordmenn flagger med det norske flagget 4.juli!", men at det er mange nordmenn som gjør det. Anonymous poster hash: fee5d...24c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #13 Skrevet 9. mai 2016 Nei, men nå skrev hun ikke "alle nordmenn flagger med det norske flagget 4.juli!", men at det er mange nordmenn som gjør det. Anonymous poster hash: fee5d...24c Skal vi virkelig pirke på det, HI skrev "Nordmenn gjør jo akkurat det samme i andre land?" Jeg er nordmann og jeg hadde ikke flagget med vårt flagg i et annet land på det landets nasjonaldag. Anonymous poster hash: 1d6d2...112
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #14 Skrevet 9. mai 2016 Skal vi virkelig pirke på det, HI skrev "Nordmenn gjør jo akkurat det samme i andre land?" Jeg er nordmann og jeg hadde ikke flagget med vårt flagg i et annet land på det landets nasjonaldag. Anonymous poster hash: 1d6d2...112 Når du tydeligvis ikke klarer å skjønne at man ikke skal ta alt bokstavelig, så Anonymous poster hash: fee5d...24c
Serepta Skrevet 9. mai 2016 #15 Skrevet 9. mai 2016 Jeg synes ikke at vi skal være så kjipe. Det er en festdag, Norges nasjonaldag og de som vil vifte med flagg fra andre nasjoner kan da få lov til det. Mener jeg.
Ylva og Mathilde Skrevet 9. mai 2016 #16 Skrevet 9. mai 2016 Kan ikke forstå behovet, er jo Norge som feires, men bryr meg ikke om andre flagg benyttes heller.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #17 Skrevet 9. mai 2016 Det er et flagg!! Herregud, jeg ser virkelig ikke problemet. Det er en festdag, og en dag vi ikke trenger å være trangsynte og kjipe! Vær heller litt inkluderende denne dagen. Hi Anonymous poster hash: c1a24...715
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #18 Skrevet 9. mai 2016 Jeg synes at det holder med det norske flagget. jeg har feiret både 4. jui og 17. mai i USA. 4. juli ble det bare brukt amerikanske flagg ( feiret med mangen nordmenn i San Fransisco ) 17. mai ble det brukt både norske og amerikanske flagg. Anonymous poster hash: 199d8...51f
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #19 Skrevet 9. mai 2016 Hoveddelen av flaggene er norske, uansett hva.. Ser barn fra andre land som bærer det norske flagg med pomp og prakt, stolte av å være en del av vårt land, men ser også barn som har flagg fra egne land, som roper stolt hurra for Norge, de viser jo "vi kommer fra ****, men vi er stolte av å få bo her i landet", et barnetog med flere lands flagg, viser mangfold, viser at vi klarer å leve forholdsvis fredelig sammen som en nasjon. Anonymous poster hash: 3f27c...c5c
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #20 Skrevet 9. mai 2016 Så lenge det er Norges nasjonaldag så er det vel rimelig logisk at det er norske flagg. Ja det er absolutt en festdag. Og alle med utenlandsk opprinnelse kan vel være med å feire Norge denne dagen? Anonymous poster hash: ec869...15d
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #21 Skrevet 9. mai 2016 Norske flagg på Norges nasjonaldag! Anonymous poster hash: e0e92...334
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #22 Skrevet 9. mai 2016 Så vidt jeg vet har dette dreid seg om enten turister i Norge, blant annet noen vennskapsklasser som har vært på besøk 17.mai, og noen skoler der de har vurdert om barna kan bare små egentegnede flagg fra opprinnelseslandet i tillegg til det norske flagget. Så lenge det er på dette nivået problemet er synes jeg det er en fellesaktiviteter. Det eneste problemet jeg kan se er at noen barn kan føle at de ikke er norske nok når de blir bedt om å bruke et annet flagg i tillegg til det norske. Integreringsmessig er det muligens bedre å være klare på at de er en fullverdig del av det norske samfunnet når de bor her og derfor med stolthet kan bruke det norske flagget. Når det gjelder turister må jeg innrømme at jeg ikke liker at de bruker norsk flagg. De er jo ikke norske. Da er det etter min mening bedre de hilser landet med sitt eget flagg, men det er ikke noe som er viktig for meg. Anonymous poster hash: e6496...3dd
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #23 Skrevet 9. mai 2016 Kun Norske flagg Vi er i Norge og feirer vår Nasjonaldag. Selv ikke det samiske flagget skal i barnetoget. Men for alle del i Borger toget er det mer løst og fest så bær alle de flaggene du vil der. Anonymous poster hash: 5a876...e50
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #24 Skrevet 9. mai 2016 Ja, kun norske flagg på 17. mai. Vi feirer Norge. Anonymous poster hash: 23e5e...1ca
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #25 Skrevet 9. mai 2016 Kun norske flagg. Det er jo norges nasjonaldag, andre lands flagg hører ikke hjemme altså, det er ikke hipp hipp hurra for Danmark...(f.eks) Hvis folk vil flagge med sine og vise stolthet over sitt land så kan de da vel flagge alle andre dager.. Anonymous poster hash: f7aba...0d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå