Gå til innhold

Foreldre som kjøper rullesko til barna er mindre intelligente.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis vi skal diskutere dårlig fottøy, så vil jeg gjerne slå et slag for Buffalo-sko. Betong på bena, og elendig for ryggen. Jeg glemmer det aldri, og selv om absolutt alt i kroppen gjorde vondt, så insisterte jeg på at det var de beste skoene noensinne.

Videre vil jeg nevne høyhælte sko, som tvinger føttene inn i en unaturlig posisjon, ofte i timesvis. Og for noen: Hver dag!

Og når jeg først er igang: Slalåmsko! DER snakker vi ubehag. Jernskinner rundt bena. Sunt? Neppe!

Ja, vi har alle ting på bena, og ellers på kroppen, som muligvis er håpløst. Men mindre intelligent? Neh..

Anonymous poster hash: edda6...625

• 1 år senere...
Skrevet

Hva er meningen om rullesko i 2017? Ser mange har det på skolen og i bhgen så 5- og 6-åringen maser nå hver dag om å få... Blir nok å få på ferie, men mor er ikke helt overbevist... 🤔 

Anonymkode: ce91c...a9f

Skrevet

Mine unger har alle et par hver. De brukes innimellom når de vet de skal steder gulv som egner seg. De blir ikke brukt til hverdag ellers, det orker de ikke. Ja de kan trippe rundt på tærne innimellom noen meter, men det er bare for å komme seg over steder det ikke egner seg å rulle. Men det er minimalt, så har liten betydning.

Ang. å rulle på seg fedme som en uttalte forrige gang tråden var oppe; selv om de rulle må de bruke muskler også, bare på en annen måte, så trening blir det. Kroppen hviler ikke selv om det ser ganske avslappende ut.

Anonymkode: 31659...af7

Skrevet

Rullesko for moro på lik linje som skøyter etc. Kjære non, det kan da umulig ha då mye å si! For en verden...

Anonymkode: f1ced...1cf

Skrevet

Joda, det blir litt kunstig gange. Hva så? Det blir ikke varige skader på skjelettet.

Barna må jo få leve litt! Henge med vennene sine, delta og ikke bare se på! Kan ikke bare sitte på siden å se livet gå forbi i ergonomisk riktig fottøy, Reima tøy og Beckmann sekk! 

Så vanvittig døllt! Det er skadelig for unger det! 

Anonymkode: f98bb...41c

Skrevet

Samme med dem som kjøper havfruehale til å svømme med. Og der er det ingen unntak, samme hvor begrenset de påstår bruken er.

Anonymkode: 3ad3a...932

Skrevet
På ‎09‎.‎05‎.‎2016 den 7.38, Anonym bruker skrev:

Barna kan ikke gå vanlig når hjulene er "inne" fordi de ikke er ordentlig inne. Det blir feilstilling på hoftene og en belastning for anklene. Det er bare vondt å se hvor idiote foreldre disse barna har.

Anonymous poster hash: fb55f...a28

Heller foreldre som kan stave og tør å ta enkelte upopulære valg hvis de har tenkt over det, fremfor foreldre som tror at alle som tar andre valg enn dem selv er "idiote".

Anonymkode: 51dcc...98a

Skrevet
På ‎09‎.‎05‎.‎2016 den 22.50, Anonym bruker skrev:

Hvis vi skal diskutere dårlig fottøy, så vil jeg gjerne slå et slag for Buffalo-sko. Betong på bena, og elendig for ryggen. Jeg glemmer det aldri, og selv om absolutt alt i kroppen gjorde vondt, så insisterte jeg på at det var de beste skoene noensinne.

Videre vil jeg nevne høyhælte sko, som tvinger føttene inn i en unaturlig posisjon, ofte i timesvis. Og for noen: Hver dag!

Og når jeg først er igang: Slalåmsko! DER snakker vi ubehag. Jernskinner rundt bena. Sunt? Neppe!

Ja, vi har alle ting på bena, og ellers på kroppen, som muligvis er håpløst. Men mindre intelligent? Neh..

Anonymous poster hash: edda6...625

Nettopp.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nettopp.

For ikke å snakke om ballettsko...

Skrevet

Takk for svar og info jeg ikke hadde om disse skoene. Da får de nok kjøpe seg rullesko i England så får vi sørge for best mulig bruk! 

Anonymkode: ce91c...a9f

Skrevet
På 9.5.2016 den 8.13, Anonym bruker skrev:

Ja, ser at det er flere som føler seg truffet. Jeg mente ikke dere som kjøper de og barna bare bruker de begrenset, men om alle de andre som kjøper de istedenfor vanlige sko. Vet om ca 10stk som bruker disse skoene dagen lang.

Hi

Anonymous poster hash: fb55f...a28

Jeg har absolutt ingen formening om hvorvidt rullesko er bra eller ei (vi har det ikke) - men hvorfor i all verden antar du at det er "flere som føler seg truffet"? At folk er uenige med deg trenger ikke bety at du peker på noe viktig og riktig, tvert i mot ville jeg holdt muligheten åpen for en annen forklaringsmodell, nemlig at du muligens fremstår som unyansert, bedrevitende, eller at du mener noe veldig sterkt om noe som ikke er et problem i det hele tatt.

Skrevet

oki... ler meg i hjel av deg hi. dummeste jeg har lest

Anonymkode: 73e73...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...