Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #1 Skrevet 8. mai 2016 Som tidvis får eller kan få allergisjokk: Hvilke tabletter tar dere? Og MG Jeg skal til lege og be om henvisning videre til spesialist, for orker ikke å ha det sånn mer. Men lurer bare på om dere fikk noen ekstra sterke piller? Jeg har både matvareallergi og sterk pollenallergi så blir veldig dårlig.. Anonymous poster hash: 03e42...537
skjotta Skrevet 8. mai 2016 #2 Skrevet 8. mai 2016 Jeg tar kestine og øyedråper og nesespray som jeg ikke husker hva heter. Ingen andre tabletter har hjulpet, så jeg ble overlykkelig når de kom tilbake på blå resept. Har også epi penn for matallergi/allergisjokk.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #3 Skrevet 8. mai 2016 Jeg bruker aerus tbl, livostin øyedråper og avamys nesespray fast fra mars/april til september. Om dette er for lite tar jeg kortison øyedråper spersallerg og kortison nesespray. Om dette heller ikke hjelper har jeg prednisolontbl som jeg kan ta ei uke med nedtrapping. I tillegg har jeg epipen som jeg kan sette om jeg får anafylaktisk sjokk. Jeg har forsøkt immunisering, men fikk anafylaktisk sjokk så jeg turde ikke mer selv om jeg kanskje er en av de som trenger det mest. Leste nettopp en plass at det et kommet noe nytt, men fikk aldri lest ferdig å husker ikke hvor jeg plukket opp dette. Anonymous poster hash: 62e5e...ecc
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #4 Skrevet 9. mai 2016 Jeg bruker aerus tbl, livostin øyedråper og avamys nesespray fast fra mars/april til september. Om dette er for lite tar jeg kortison øyedråper spersallerg og kortison nesespray. Om dette heller ikke hjelper har jeg prednisolontbl som jeg kan ta ei uke med nedtrapping. I tillegg har jeg epipen som jeg kan sette om jeg får anafylaktisk sjokk. Jeg har forsøkt immunisering, men fikk anafylaktisk sjokk så jeg turde ikke mer selv om jeg kanskje er en av de som trenger det mest. Leste nettopp en plass at det et kommet noe nytt, men fikk aldri lest ferdig å husker ikke hvor jeg plukket opp dette. Anonymous poster hash: 62e5e...ecc prednisolon? Anonymous poster hash: 03e42...537
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #5 Skrevet 9. mai 2016 Jeg tar kestine og øyedråper og nesespray som jeg ikke husker hva heter. Ingen andre tabletter har hjulpet, så jeg ble overlykkelig når de kom tilbake på blå resept. Har også epi penn for matallergi/allergisjokk. Men har du ekstra sterk dose? Jeg har prøvd mange tabl. bla.a Telfast, aerius, zyrtec, cetrizin, loratadin. Men ingen har full effekt, men vurderer faktisk å få resept på loratadin siden jeg blir så neddopet av den - da er det i hvertfall mindre sjans for at jeg får dødsangst. Det er det verste med allergien synes jeg, dødsangsten når sjokket kommer. Anonymous poster hash: 03e42...537
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2016 #6 Skrevet 9. mai 2016 prednisolon? Anonymous poster hash: 03e42...537 Ja prednisolon. Jeg har også prøvd betapred i en mer akutt nær sjokk fase med god effekt. Anonymous poster hash: 62e5e...ecc
skjotta Skrevet 9. mai 2016 #7 Skrevet 9. mai 2016 Men har du ekstra sterk dose? Jeg har prøvd mange tabl. bla.a Telfast, aerius, zyrtec, cetrizin, loratadin. Men ingen har full effekt, men vurderer faktisk å få resept på loratadin siden jeg blir så neddopet av den - da er det i hvertfall mindre sjans for at jeg får dødsangst. Det er det verste med allergien synes jeg, dødsangsten når sjokket kommer. Anonymous poster hash: 03e42...537 Hva er det du får allergisjokk av? Jeg har matallergi som gir opphovning av tunge og svelg og må da ta epipenn fort. Ikke en god situasjon å være neddempet i... Nei, jeg tar ikke sterkere doser. Uten kestine er jeg ubrukelig. Praktisk talt blind og døv pga pollen. Ingen andre medisiner har gjort noe særlig men kestine gjør underverker. Men for matallergiene, som er de eneste jeg har som er farlige, tar jeg jo ikke noe. Der unngår jeg de mattypene så godt det lar seg gjøre .
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #8 Skrevet 10. mai 2016 Ja prednisolon. Jeg har også prøvd betapred i en mer akutt nær sjokk fase med god effekt. Anonymous poster hash: 62e5e...ecc Jeg mente at jeg ikke helt vet hva det er, og hva det er mot Anonymous poster hash: 03e42...537
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #9 Skrevet 10. mai 2016 Hva er det du får allergisjokk av? Jeg har matallergi som gir opphovning av tunge og svelg og må da ta epipenn fort. Ikke en god situasjon å være neddempet i... Nei, jeg tar ikke sterkere doser. Uten kestine er jeg ubrukelig. Praktisk talt blind og døv pga pollen. Ingen andre medisiner har gjort noe særlig men kestine gjør underverker. Men for matallergiene, som er de eneste jeg har som er farlige, tar jeg jo ikke noe. Der unngår jeg de mattypene så godt det lar seg gjøre . Jeg hovner ikke opp annet enn i pusten, men ikke farlig mye. Men jeg besvimer. Og det klør inni kroppen, på en måte, og jeg får dødsangst. Det er det aller verste, angsten. Helt grusomt. Og mister følelsen i bena og armene, og hele verden går bare rundt for meg. Jeg vet ikke hva jeg er allergisk mot. Jeg vet at jeg ikke tåler nøtter, koffein, epler, pærer, jordbær, plommer, men jeg reagerer på matvarer jeg tror jeg tåler i hytt og pine så aner virkelig ikke. Det meste er "farlig" til det motsatte er bevist. Og det er en skummel situasjon å være i. Anonymous poster hash: 03e42...537
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #10 Skrevet 10. mai 2016 Jeg mente at jeg ikke helt vet hva det er, og hva det er mot Anonymous poster hash: 03e42...537 Presnisolon er kortisontabletter som demper alle slags immun- og betennelsestilstander, brukes mot det meste.
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #11 Skrevet 10. mai 2016 Kestine kommer i 10 og 20 mg, og er angitt som den eneste som har mer effekt om man øker dosen, dvs tar to på dager med ekstra spredning. Kan kjøpes reseptfritt om man ønsker å prøve før man får den på resept.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #12 Skrevet 10. mai 2016 Presnisolon er kortisontabletter som demper alle slags immun- og betennelsestilstander, brukes mot det meste. Er det noe jeg bør foreslå for legen? (Skal dit om noen dager ifb at jeg ønsker å bli henvist til utredning, men også få beroligende i tilfelle allergi og påfølgende angstanfall) Anonymous poster hash: 03e42...537
Ylva og Mathilde Skrevet 10. mai 2016 #13 Skrevet 10. mai 2016 Er det noe jeg bør foreslå for legen? (Skal dit om noen dager ifb at jeg ønsker å bli henvist til utredning, men også få beroligende i tilfelle allergi og påfølgende angstanfall) Anonymous poster hash: 03e42...537 Legen foreslår det nok selv, om det er behov for det. Det er ganske hurtigvirkende, men må jo passere magesekken først, så om muligheten er der for anafylaktisk sjokk må du jo ha en epipenn med deg.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2016 #14 Skrevet 10. mai 2016 Legen foreslår det nok selv, om det er behov for det. Det er ganske hurtigvirkende, men må jo passere magesekken først, så om muligheten er der for anafylaktisk sjokk må du jo ha en epipenn med deg. Jeg har den med meg, ja, men de 3 siste gangene har jeg bare blitt såpass dårlig at jeg føler meg helt elendig. Sist gang var jeg på legevakt, og fikk Sobril pga angstanfallet. Men pusten tetnet ikke "nok", dvs jeg var ikke i fare for å dø, så brukte ikke pennen. Men det hjelper jo ikke meg da livskvaliteten min blir ødelagt av dette, jeg vil ha medisin som funker. Og en utredning. Anonymous poster hash: 03e42...537
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2018 #15 Skrevet 29. januar 2018 Ja. Ennå ikke utredet. Heia helseNorge Anonymkode: 77a05...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå