Gå til innhold

Sønnen min har så nuppete hud

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slike har min gutt også.. Vi vasker med vaske"hanske", sånn til damer, den skubber bort døde hudceller og så smører jeg med feit apobase. Han blir litt bedre om sommeren. Har det samme selv og aldri tenkt at det skal være noen "sykdom".

Anonymous poster hash: 570eb...383

Sønnen min får sånne nupper når han spiser mat han ikke tåler. Han har eksem, og huden "trigges" av matvarer som tomat og sitrus. Nuppene (og eksemet) forvinner når han ikke eksponeres for mat han ikke tåler.

Anonymous poster hash: 3279a...680

Det er særlig armene.. Skal prøve å legge inn bilde fra telefonen.

Noen som vet hva det er og hva jeg kan gjøre for å få huden finere??

Anonymous poster hash: 0ba19...146

Hvor gammel er han?

Sånn hadde sønnen min når han var ca 2 år,nå er han 4 år å har en vanlig hud.

Anonymous poster hash: 427b6...58a

Annonse

Jeg har alltid hatt slike og det har sønnen min og. Trodde dette var hårsekker jeg ? De son har litt ekstra mye/tett hår får slike. Det heter noe men jeg husker ikke hva det var. Jeg har det på armer og lår og rumpe😜.

Anonymous poster hash: b77c3...c8b

atopisk eksem? Hjelper med hydro kortison salve og smøre ofte/jevnlig med fuktighetskrem

Anonymous poster hash: 4235c...922

Har du sett atopisk eksem? For dette er virkelig ikke nærheten av det!

Anonymous poster hash: b77c3...c8b

Ha ha ha. Ja, jeg har sett atopisk eksem. Sikkert dumt jeg skrev eksem da, det er vel riktigere å kalle det hudtype. Men sliter man med atopisk eksem kan den arte seg ulikt. Det må ikke bli disse røde, tørre flekkene. Disse nuppene er også vanlige.

Anonymous poster hash: 4235c...922

Ser ut som atopisk hud (nærmest forstadie til eksem). Er forskjellig hva man anbefaler. Vi bruker olje i dusjen og smører med en god fuktighetskrem. Selv om det ikke er eksem, så klør det ofte mer enn ved normal hud. Skader ikke å prøve og smøre selv om man ikke vet hva det er.   

Anonymous poster hash: bb3f8...530

Annonse

Det ser ut som ubehandlet atypisk hud. Det var sånn mine barn så ut før de utviklet skikkelig eksem.

Elverum sin atocontrol-serie er veldig fin å bruke. De har dusjolje,ansiktskrem, bodylotion,akuttkrem...

Du bør ikke ta kortisomkremer slik nuppene er nå, for kortison tørker ut huden. Smør med en skikkelig fet krem og bruk olje til å vaske han med. Olje i badevannet er også greit å bruke.

Anonymous poster hash: 07ede...5ef

Se her først HI, dette er veldig normalt, ufarlig og går bort av seg selv. Ikke kjøp dyre kremer og oljer (eller hydrokortison) før du har hørt med en lege.

Anonymous poster hash: c0567...e6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...