Gå til innhold

FUS- barnehage??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva FUS står for.. er det fus som i først? Noen som har erfaringer med barn i en sånn barnehage?

Eller erfaringer med en helt nyoppstartet barnehage?

Anonymous poster hash: 1e5e2...85c

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva FUS står for.. er det fus som i først? Noen som har erfaringer med barn i en sånn barnehage?

Vippa?

Anonymous poster hash: 7e2b7...367

Skrevet

Vippa??

Skrevet

Google er en fin ting altså. Du burde prøve :P

Anonymous poster hash: bf5ba...4b7

Skrevet

Det er fus som i først ja. Fus-barnehagene er en privateid barnehagekjede

Anonymous poster hash: 54dfd...dac

Skrevet

Google er en fin ting altså. Du burde prøve :P

Til fr. nesevis: det har jeg faktisk gjort. Ikke noe info! Har også prøvd å ringe kommunen, men etter 5 min kø gadd jeg ikke. Derfor spør jeg de fine, hjelpsomme damene her inne 😃

Skrevet (endret)

http://mobil.an.no/nyheter/klart-for-stor-barnehage/s/1-33-7038834

Www.fus.no

http://www.utdanningsforbundet.no/mob/Artikkel/?FetchID=55347

Hadde barn i fus-bhg tidligere. Var ikke fornøyd, men tror ikke det var pga visjonene til kjeden, men styret i barnehagen jeg hadde barn.

Den barnehagen var også helt ny på det tidspunktet og hadde åtte oppsigelser i løpet av ti mnd. Kjenner ei som jobber i nevnte bhg og hun mener det var oppstartsproblemer, men at det gar stabilisert seg nå ;)

Tanken og visjonen er bra og dersom gjennomføringsevnen til personalet og styrer også er bra tror jeg fus er tipp topp👍

Endret av Marriet
Skrevet

Hi her; Jeg fant også den siden, men fikk ikke vite der om fus sto for noe. 😉

Skrevet

Hi her; Jeg fant også den siden, men fikk ikke vite der om fus sto for noe. 😉

Står ikke for noe. Fus betyr fus og er endel av visjonen.
Skrevet

Takk 😃

Skrevet

Vi har hatt barn i en FUS-barnehage og har vært fantastisk fornøyde. Barna kunne ikke hatt det bedre noe annet sted enn de har hatt det. Nesten så jeg syns det er leit at jeg ikke har flere barn, sånn at vi kunne blitt der en stund til selv om yngste begynner på skolen nå.

Når det gjelder nyoppstartet barnehage, så tror jeg det kommer mye an på styrer og de andre ansatte. Hvis det er en erfaren styrer som får med seg de ansatte, så blir det nok bra, men hvis styrer er dårlig og har problemer med å få med de ansatte, vil det være mye kaos.

Anonymous poster hash: 44bff...e50

Skrevet

Vi har hatt barn i en FUS-barnehage og har vært fantastisk fornøyde. Barna kunne ikke hatt det bedre noe annet sted enn de har hatt det. Nesten så jeg syns det er leit at jeg ikke har flere barn, sånn at vi kunne blitt der en stund til selv om yngste begynner på skolen nå.

Når det gjelder nyoppstartet barnehage, så tror jeg det kommer mye an på styrer og de andre ansatte. Hvis det er en erfaren styrer som får med seg de ansatte, så blir det nok bra, men hvis styrer er dårlig og har problemer med å få med de ansatte, vil det være mye kaos.

Anonymous poster hash: 44bff...e50

Tusen takk for flott svar 🌼

Skrevet

Til fr. nesevis: det har jeg faktisk gjort. Ikke noe info! Har også prøvd å ringe kommunen, men etter 5 min kø gadd jeg ikke. Derfor spør jeg de fine, hjelpsomme damene her inne 😃

Dette er første treffet som kom opp på nyt googlesøk:

http://mobil.an.no/nyheter/klart-for-stor-barnehage/s/1-33-7038834

Skrevet

Har en fus-barnehage og er kjempe fornøyd!

Anonymous poster hash: a09d9...4c5

Skrevet

Hei HI.

Jeg jobber i en FUS bhg. FUS er et uttrykk (ofte brukt bla på østlandet) og er ca det samme som engelske "shotgun".

I FUS er det barna som kommer først - de er FUS.

Bhg jeg jobber i, jobber veldig godt opp mot visjonen, og vi jobber for å se hvert enkelt barn. Vi jobber mye med barns medvirkning osv. Jeg har verdens beste arbeidsplass, og barnehagen har et veldig godt rykte i kommunen! Kunne virkelig anbefalt akkurat denne.

Når det er sagt, er FUS som nevnt over en privat kjede (tidligere Trygge Barnehager), og det finnes sikkert like mange forskjellige barnehager som det finnes barnehager. Tok du den? ;)

Går du på Rema 1000, er ikke alle butikkene like pene, godt utvalg, kjekke ansatte osv.

Men at intensjonen til FUS er god, og at det er kompetente folk i tet, er jeg ikke i tvil om.

Lykke til med bhgstart! :)

Anonymous poster hash: ccc93...0da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...