Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 4+6 og har allerede fortalt det til våre nærmeste. Noen visste om ivf forsøket. Og da "fortjente" de å vite resultatet.

Når forteller dere?

Var også flere som visste om vårt forsøk, men tror de skjønner at det likevel er noe som vi ønsker å holde for oss selv i et visst antall dager eller uker :) Jeg er i dag 5+5 uker. Har i dag fortalt det til personen som står oss nærmest. Foreldrene våre får vite det i helga, mens tanter, onkler, besteforeldrene våre osv, får vente til uke 12. :)

Vi forteller det når det føles naturlig å fortelle det. Er 5+0 og har allerede fortalt det til noen venner, kollegaer og noen i familien. Det er jo bare fordi jeg ikke klarer å juge eller la vær å si noe når det ligger veldig til rette for å si det. Har ikke tatt ringerunden akkurat ;-) Tar ingenting på forskudd ennå, og det forstår de fleste :-)

Det er foreløbig bare jeg og mannen min som vet om det. Ingen andre. Vi venter vårt 3. Barn. Tidligere svangerskap, bare måtte jeg fortelle det (tidlig) til mamma. Men akkurat nå har jeg ikke så store behov for å fortelle det enda. Nå er jeg kommet til uke 6+5 :)

Klarer fint vente litt til. Er jo også redd for å miste barnet (selv om det aldri har skjedd meg)

Flere som forteller det til noen tidlig altså

Det er en del feiringer med nærmeste familie nå. Settinger hvor det blir vanskelig å lyge. Da synes jeg det er bedre å fortelle. Siden dette gjelder de nærmeste, gjør det ingenting om de vet det hvis det skulle gå galt. Men krysser alt for at det går bra ❤

Annonse

Fortalte det til mine foreldre tidlig fordi jeg var dårlig, alene med ungene og desperat trengte barnevakt. Fortalte det til noen på jobb pga sykmelding, og en av dem presterte å si på et allmøte at jeg hadde "morgenkvalme", så på jobb vet ALLE det.... Grrrrrr!

Er 12 uker på mandag, skal på UL på tirsdag. Er alt greit da skal vi fortelle det til barna (dette er tredjemann), svigers etc.

Flere som forteller det til noen tidlig altså

Det er en del feiringer med nærmeste familie nå. Settinger hvor det blir vanskelig å lyge. Da synes jeg det er bedre å fortelle. Siden dette gjelder de nærmeste, gjør det ingenting om de vet det hvis det skulle gå galt. Men krysser alt for at det går bra ❤

Jeg hadde sa 10+5 sist gang, og da visste også alle rundt meg om graviditeten, og alle fikk også vite om sa-en. Jeg angret allikevel ikke ett sekund på det. For det første fikk jeg bare god og oppmuntrende støtte, følte meg ikke på noen måte presset til å prate om det når jeg ikke ville, folk viste respekt både for at jeg sørget og at jeg trengte etterhvert å komme meg videre. De som jeg følte jeg måtte prøve å "roe ned" sist gang fordi de ville prate om babyfremtiden fra jeg var rundt 5 uker (det var irriterende!), har tydeligvis lært, for hittil har jeg ikke hørt noe slikt snakk fra de :-)

Dessuten synes jeg at det er et viktig poeng i det at sa ikke skal være en hysj-hysj ting som bare de nærmeste skal vite om og ikke fortelle til noen. Det kan for mange være lettere å takle når man vet hvor vanlig det er <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...