Gå til innhold

Hvordan lage hjemmelaget babygrøt til 5 måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker HIPP mild havregrøt 6 mnd nå, men synes babygrøt er dyrt! Kan jeg kage selv? Er helt grønn på grøt da jeg ikke er grøtmenneske selv

Anonymous poster hash: 8d33f...fb5

Skrevet

Hitsegrøt et vel anbefalt mtp på jern. Du har vel fått et hefte av helsesøster om amming og babymat? Står om grøt der.

Anonymous poster hash: 7c426...853

Skrevet

Hirsegrøt mente jeg. Pølsefingre 😊

Anonymous poster hash: 7c426...853

Skrevet

Havre og vann? Hirse og vann? Most banan? Søtpotet? Kokosmelk? Ville bare eksperimentert, og brukt stavmikser.

Skrevet

Jeg har aldri kjøpt grøtpulver til mine barn.

Maler havregryn til mel (eller kjøper havremel). Av og til hirse og annet, men mest havre. Koker opp med vann. Server.

Blander evnt i litt sviskemos, aprikospure eller lignende (som jeg også lager selv og fryser ned i små porsjoner. En isbit-str passer fint til en porsjon grøt. Blir raskere passelig temperatur også.

Og kostnad pr porsjon er ca ingenting😉

Anonymous poster hash: ec051...014

Skrevet

Bland ønsket meltype og vann og kok opp! Verre er det ikke Må selvfølgelig røres mye i mens du koker opp.

Tilsett hva du ønsker etterpå, som morsmelk, morsmelkerstatning, most banan eller lignende hvis du ønsker bedre smak og mer variert kost. Husk at forskjellige kornsorter kan ha forskjellig innhold av næringsstoffer. Jeg anbefaler sammalt, finmalt korn.

Lykke til!

Anonymous poster hash: d19b2...15f

Gjest Antarctica
Skrevet

Havremel brukte jeg mye.

Avokado, banan, potet, brokkoli og gulrot var også gode "startmåltider" til de små mens de fortsatt ble delammet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...