Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #1 Skrevet 4. mai 2016 Noen me pendlererfaring den veien? Vi skal bo i Oslo, nærmere bestemt Kjelsås. Noen som pendler ca den samme strekningen? Hva er raskest av bil og kollektivt? Er det mye kø inn til Lillestrøm? Jobber nærme togstasjonen på Lillestrøm. Anonymous poster hash: 51502...8a8
Kakao1234 Skrevet 4. mai 2016 #2 Skrevet 4. mai 2016 Jeg har ikke pendlererfaring den veien, men vil jo tro det er smidigere enn andre veien? Det er jo mot rushtrafikken tenker jeg... Men vil anta det går raskere å kjøre bil enn kollektivt fra Kjelsås... Hadde du kunnet gå rett på toget direkte til Lillestrøm, så hadde du jo vært der på få minutter, men du skal jo komme deg fra Kjelsås til toget også...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #3 Skrevet 4. mai 2016 Jeg har ikke pendlererfaring den veien, men vil jo tro det er smidigere enn andre veien? Det er jo mot rushtrafikken tenker jeg... Men vil anta det går raskere å kjøre bil enn kollektivt fra Kjelsås... Hadde du kunnet gå rett på toget direkte til Lillestrøm, så hadde du jo vært der på få minutter, men du skal jo komme deg fra Kjelsås til toget også... Ja, det akkurat det jeg tenker også. I følge ruter appen og Google maps ser det ut til at bil er raskest, men jeg vet ikke om Google tar høyde for evt trafikk. Skal jeg velge kollektivtilbudet ser det ut til at jeg bruker lengre tid fra Kjelsås ned til Oslo s enn det hele turen tar med bil. Derfor er jeg veldig interessert i å høre fra noen som faktisk har ca samme reisevei - eller fra nærliggende områder. Anonymous poster hash: 51502...8a8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #4 Skrevet 4. mai 2016 Jeg har bare kjørt den strekningen på dagtid, da har det tatt ca 20 minutter. Fulgt trikkesporene til Storo, Ring 3 østover, over til E6 og så 159. Anonymous poster hash: ef612...725
uhhuhher Skrevet 4. mai 2016 #5 Skrevet 4. mai 2016 Det er togstasjon på Kjelsås. Er det noe du kan bruke? Eller en eller annen buss over Disen/Årvoll og nedover mot en av stasjonene i Groruddalen?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #6 Skrevet 5. mai 2016 Kjør bil det pleier gå bra ut av byen 👍🏼 Anonymous poster hash: 317f9...a2e
Ziva Skrevet 5. mai 2016 #7 Skrevet 5. mai 2016 Parkere i Lillestrøm er dyrt. Har du mulighet ta toget.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2016 #8 Skrevet 5. mai 2016 Takk for mange svar. Jeg har tilgang til å leie billig parkering via jobben, så det økonomiske perspektivet er ikke så viktig. Det er tiden som er det viktigste og da hvorvidt det er mye trafikk når jeg pendler den veien. Anonymous poster hash: 51502...8a8
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #9 Skrevet 6. mai 2016 Vil tro det går raskest med bil, ja, Kjelsås er litt u-land kollektivmessig siden det ikke går t-bane. Både trikken og bussen bruker en evighet til byen. Toget til Oslo S går raskt, men svært sjelden. Buss 22/25 til f.eks. Grorud stasjon eller Haugenstua er kanskje en mulighet, men bruker også lang tid. Anonymous poster hash: 9539c...c89
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #10 Skrevet 6. mai 2016 Trafikken gjennom Sinsenkrysset kan være litt lei, ellers er trafikken smidig. Det er flere muligheter. Sinsen, Økern og videre Østre Aker. Eller rett på E6 fra Økern. Eller Sinsenkrysset, RV4 og enten ta av ved Bjerke eller Kalbakken ned på Østre Aker. Selv hadde jeg valgt førstnevnte rute. Kalbakken og Bjerke kan være litt flaskehals på den tiden. Anonymous poster hash: cca1b...c1a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2016 #11 Skrevet 6. mai 2016 Kjøp deg en elbil, da er ikke pendlingen noe problem uansett tid på døgnet.. Anonymous poster hash: cf773...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå