Gå til innhold

Vi skal gi bort bilen vår, hvordan gjør jeg det med papirer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gammel bil, som vi skal gi bort til tanten til mannen min. Hvordan får vi ført bilen over til henne, det er jo viktig at det er hun som står som eier av bilen i vognkortet og at hun får egen forsikring på bilen. Kan jeg melde dette inn på internett, må vi sende inn til til vegvesenet? Noen som har peilig på dette? Må hun betale omregistrering selv om hun får bilen gratis, får hun da regning ang omregistreringen.

Beklager, dette burde man kanskje visst selv... Men, har aldri kjøpt / fått eller solgt bil privat før.

Skrevet (endret)

Dere må omregistrere bilen ja, og jeg tror ikke du kan gjøre det på nett. Gå til nærmeste biltilsyn ( du kan gå på hvilket som helst) 😊

Det koster å omregistrere en bil , satsene tror jeg du finner på vegvesen.no - og den bilen skal stå reg på betaler (evn dere om hun ikke skal betale noe får å få den, men det skjer i hennes navn)

https://www.skatteetaten.no/omregistreringsavgift

Endret av Hønemor30
Skrevet

Jeg tror du finner det du trenger av informasjon på vegvesen.no, logg inn på "din side" der. Det kan din tante gjøre også. Mottaker av bilen må betale omregistreringsavgiften - er det 1500 kr ca mon tro? Den må være betalt før vognkortet kommer i posten. Det tar sin tid å få kidnummer og få betalt over nett, men det kan også gjøres med kort på biltilsynet. Da får man utstedt midlertidig vognkortet i samme slengen.

Og så må hun ha forsikring før hun har lov å kjøre bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...