Gå til innhold

Kan virkelig en dame på 1,60 og 70+ kg bruke klær fra vanlige butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 158, da jeg veide 85 kg brukte jeg 42 i bukser, så det går fint an. Jeg brukte til sammenligning strls 40 da jeg veide 67 kg. (Er gravid nå)

Anonymous poster hash: 46f5f...126

Skrevet

Hoho, da skulle du sett meg på 178 cm og 101 kg kjøpe klær i str 44 og 46 (L/XL) i en helt vanlig butikk :o

Anonymous poster hash: 21dca...6ce
Skrevet

Kjære vene HI, jeg er 170 cm, veier 100 kg, og bruker str 42/44 ;) Å nei, klærne sitter ikke på som pølseskinn, det har med fordelingen av vekta mi å gjøre.

Anonymous poster hash: 3dc94...220

Jeg er 1.72 / 83 kg.

Bruker 44/46 i bukser og L/XL i overdeler.

Har ikke store pupper, C-cup og heller ikke bred over baken. Kg er jevnt fordelt.

I endel butikker er str 42/44 det samme som M.

Jeg skjønner heller ikke hvordan personer på 100 kg og mer kan komme inn i klær under str 46.

Når jeg for noen år siden veide 59 kg brukte jeg str 38 og B-cup.

Handler stort sett på H/M, Cubus, Kapp Ahl.

Anonymous poster hash: f7db6...806

Skrevet

Jeg er 1.72 / 83 kg.

Bruker 44/46 i bukser og L/XL i overdeler.

Har ikke store pupper, C-cup og heller ikke bred over baken. Kg er jevnt fordelt.

I endel butikker er str 42/44 det samme som M.

Jeg skjønner heller ikke hvordan personer på 100 kg og mer kan komme inn i klær under str 46.

Når jeg for noen år siden veide 59 kg brukte jeg str 38 og B-cup.

Handler stort sett på H/M, Cubus, Kapp Ahl.

Jeg er også 1.72 og 83 kg. Bruker M eller 40 i klær stort sett. Når jeg var 94 kg, brukte jeg L/XL og 42/44..

Anonymous poster hash: 33572...52a

Skrevet

164 og 74kg. Bruker S/m i overdeler og 38 bukser. Flott ræv og flotte pupper 🙏🏽🤗

Anonymous poster hash: f9157...b76

Skrevet

Dere to over her.

I hvilke butikker handler dere klær?

Jeg, 1.72/83, hadde aldri kommet inn i M/40 fra disse butikkene jeg handler i.

Skrevet

I Sandefjord har de en prøveordning der vakter er ansatt for å passe på at ingen på 160 som veier mer enn 69 kilo kan handle i vanlige butikker. Prøveprosjektet viser foreløpig gode resultater. De siste to månedene har ingen handlet i feil butikk. Tror de ruller ut konseptet i resten av Vestfold ila Q3.

Må man på vekta for å kontrollere at man får komme inn? Hvordan gjør man det på vinterstid når ytterklær veier en del?

Hva med menn som skal kjøpe klær til sine koner? Må de ha med vektbevis fra legen før de kommer inn?

Anonymous poster hash: 3d8aa...a18

Skrevet

Jeg er 160 cm, og da jeg veide 50 kg brukte jeg m/l. En sjelden gang s. Dvs fra 36-42. Nå veier jeg 85 kg, og bruker str 48 ca. Jeg forstår heller ikke at de får på seg str 40, de som er like små og tunge som meg. Men, selvsagt, noen får alle kg på underkroppen feks, og kan fortsatt bruke "små" str på overkroppen. Dessuten er det jo noen som har mye vekt i muskler.

Anonymous poster hash: e4960...523

Skrevet

Kjære vene HI, jeg er 170 cm, veier 100 kg, og bruker str 42/44 ;) Å nei, klærne sitter ikke på som pølseskinn, det har med fordelingen av vekta mi å gjøre.

Anonymous poster hash: 3dc94...220

Det der har jeg innmari vanskelig for å tro

Anonymous poster hash: 5b0d0...da2

Skrevet

164 og 74kg. Bruker S/m i overdeler og 38 bukser. Flott ræv og flotte pupper

Anonymous poster hash: f9157...b76

Bullshit sier jeg bare. Mulig de er flotte i dine øyne, men du er rimelig overvektig. Aldri i verden om du kommer inn i vanlig small/medium OG 38 i bukser.

Anonymous poster hash: 8ee31...833

Skrevet

Mange her som tror de er slankere enn de er... ha ha ha

Skrevet

Jeg er 1,75, 82 kilo, og bruker faktisk størrelse small. Og nei, ikke "plus size" small :P

Anonymous poster hash: 1001a...baa

Skrevet

Jeg er 1,75, 82 kilo, og bruker faktisk størrelse small. Og nei, ikke "plus size" small :P

Det nekter jeg å tro. Jeg er 171 og 59 kg. Jeg bruker small. 

Skrevet

Dere to over her.

I hvilke butikker handler dere klær?

Jeg, 1.72/83, hadde aldri kommet inn i M/40 fra disse butikkene jeg handler i.

Nå har jeg ikke vært 83 kg så lenge, så har ikke handlet så mye enda. Men siste jeg har bukser i M fra Cubus. Skjørtæ/kjoler/topper i M og 40 fra HM, Lindex og Verom Moda.

Skrevet

Det nekter jeg å tro. Jeg er 171 og 59 kg. Jeg bruker small.

Men jeg vet ;)

Skrevet

Mange her som tror de er slankere enn de er... ha ha ha

La dem må leve i trua, da. Bedre å være litt chubby enn å være tjukk i hue - toppet med bedriten personlighet.

Anonymous poster hash: 6807f...9ec

Skrevet

Det skulle jeg tro? Jeg er 160,og 60 kg. Bruker str 36, 27 i livvidde i bukser, men må noen ganger opp i medium i topper pga store bryst... Om jeg hadde gått opp ti kg, ville jeg nok Max vært oppe i str 40, og medium/lagre...

Anonymous poster hash: dcb48...f69

Skrevet

Nå har jeg ikke vært 83 kg så lenge, så har ikke handlet så mye enda. Men siste jeg har bukser i M fra Cubus. Skjørtæ/kjoler/topper i M og 40 fra HM, Lindex og Verom Moda.

Meg på 1.72/83 du svarte her. C-cup i bh.

Jeg har funnet min favorittbukse på Cubus og har nå 4 stk av den, Jegging Jane, og str XL sitter perfekt.

L/XL i topper.

Og kg sitter som sagt jevnt fordelt. Ikke diger rompe. Ikke kjempetykke lår. Og ikke digre pupper.

Men litt for stor etter min mening over det hele.

Trivdes best når jeg lå på ca 72 kg.

På 59 kg stakk alt av bein på kroppen ut og jeg fikk høre at jeg var altfor tynn.

Så enig med flere over her. 100 kg og str 40. Nei, den tror ikke jeg på heller. Og jeg vet det at kropper er forskjellige. Men nei, tror det ikke før jeg får se det.

Skrevet

Meg på 1.72/83 du svarte her. C-cup i bh.

Jeg har funnet min favorittbukse på Cubus og har nå 4 stk av den, Jegging Jane, og str XL sitter perfekt.

L/XL i topper.

Og kg sitter som sagt jevnt fordelt. Ikke diger rompe. Ikke kjempetykke lår. Og ikke digre pupper.

Men litt for stor etter min mening over det hele.

Trivdes best når jeg lå på ca 72 kg.

På 59 kg stakk alt av bein på kroppen ut og jeg fikk høre at jeg var altfor tynn.

Så enig med flere over her. 100 kg og str 40. Nei, den tror ikke jeg på heller. Og jeg vet det at kropper er forskjellige. Men nei, tror det ikke før jeg får se det.

Tro hva du vil, men mine 83 kg fordelt på 1.72 med, bruker M i jegging Jane (deilig bukse!). Prøvde først i L, men den hang under rumpar og var løs i livet.

Men satt perfekt for noen uker siden, nå sitter den med belte..

Skrevet

HI, det er bare å innse. Tjukkisene her inne tror alle de bærer kiloene flott, og alt ligger på pupper og rompe. De bruker selvsagt egentlig s/m størrelse men må selvsagt opp i størrelse pga store flotte bryst.

De har garantert mistet totalt gangsynet. Jeg ler meg i hjæl. For å bruke et velkjent Ibsen-sitat: Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme...

Anonymous poster hash: 2bf42...05f

Skrevet

Jeg er 1.60 og veier vel rundt 55 kilo og bruker 36-38 litt etter passform. Pleide (for noen år tilbake) å veie litt under 50 kilo og da brukte jeg 34-36.

Men synes at størrelser er veldig forskjellige i ulike butikker. Dessuten bærer vi vekta veldig forskjellig - og jeg synes det er utrolig vanskelig å gjette hva andre veier. For eksempel har jeg en venninne som er like høy som meg, og hvis hun veier 55 - 58 kilo begynner hun å se litt smålubben ut. Men i mitt tilfelle ser jeg definitivt bedre ut ved 55 kilo enn ved 50 kilo - da ser jeg litt "skrapa" ut.

Anonymous poster hash: 06298...626

Skrevet

1,53 og 80 kg. Bruker L på overdeler og XL i bukser. Det handler jeg på vanlige butikker... Da jeg var 60 kg brukte jeg S og M...

Anonymous poster hash: a0766...886

Skrevet

HI, det er bare å innse. Tjukkisene her inne tror alle de bærer kiloene flott, og alt ligger på pupper og rompe. De bruker selvsagt egentlig s/m størrelse men må selvsagt opp i størrelse pga store flotte bryst.

De har garantert mistet totalt gangsynet. Jeg ler meg i hjæl. For å bruke et velkjent Ibsen-sitat: Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske, tar De lykken fra ham med det samme...

Jeg tror ikke at jeg bærer kiloene mine bra, derfor jeg har tenkt å kvitte meg med 10 til. Men like fullt passer mine 83 kg i M. Jeg gidder ikke å gå i for store klær for å skjule kiloene mine (for da ser jeg jo bare større ut!).

Skrevet

Er en ikke ganske feit da liksom? Her leser jeg om damer med slike mål som liksom bruker str 38-42. Selv er jeg 55 kg og bruker 36-38. Hvordan kan ei som er 15 kg mer komme i 38 da?

Anonymous poster hash: 32e50...0e2

Har observert at så å si alle billigkjedene som Cubus, Lindex osv har "generous"-serie med størrelser fra 44 og oppover. Så uansett hvilken størrelse man bruker, er det mye fint å finne i "vanlige" butikker.

Skrevet

Selv om du kanskje har noen tyttebær av noen bryst, så kan det stemme for andre vet du. Ikke alle legger på seg rundt magen. Jeg har samme midjemål etter to barn som jeg hadde på videregående, men har vel gått opp fra liten B, til dobbel F i bryststørrelse. Klart det påvirker størrelsen på toppene, men jeg er jo ikke "feitere" av den grunn. Veldig mye bryst, resten av kroppen er lik som for 20 år siden. Tar da ikke på meg en bukse som er ti tommer for stor i livet fordi om du tror alle er feite rundt deg... 😂

Anonymous poster hash: dcb48...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...