Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Er det vanlig å takke for innbydelse til konfirmasjon? For en uke siden sendte jeg ut innbydelser til konfirmasjon. En av disse har takket ikke engang moren min har sagt et pip. Hva er vanlig? Anonymous poster hash: 88cd5...a03
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 Tror ikke det er vanlig nei... Ingen som takket oss i hvert fall... Anonymous poster hash: 8247b...7aa
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 For meg er det vanlig å ringe/sende en melding og takke og bekrefte at man kommer/ikke kommer.. Anonymous poster hash: c856a...268
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Tror ikke det er vanlig nei... Ingen som takket oss i hvert fall... Anonymous poster hash: 8247b...7aa Ok. Bra det ikke bare er vi som ikke har fått takk da. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 88cd5...a03
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 For meg er det vanlig å ringe/sende en melding og takke og bekrefte at man kommer/ikke kommer.. Anonymous poster hash: c856a...268 Står i innbydelsen at svar ønskes innen en dato 3 mnd fram i tid. Hi Anonymous poster hash: 88cd5...a03
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Der er vel ikke vanslig å takke for invitasjonen før man bekrefter om man kommer eller ikke. Om du har satt svarfrist 3 mnd fram i tid, kan du virkelig ikke vente svar ennå. Anonymous poster hash: fb996...3be
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #7 Skrevet 4. mai 2016 Det er noe jeg gjør hvis jeg likevel snakker med den som inviterer en dag, og da helst hvis det var litt overraskende å få invitasjon. Jeg oppfatter dog at det ikke er spesielt vanlig å gjøre det dog. Og i alle fall ikke av nær familie. Det ville i mine øyne være svært rart om moren din takket for en innbydelse til sitt eget barnebarns konfirmasjon. Anonymous poster hash: b1d29...4c0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #8 Skrevet 4. mai 2016 Å takke for selve innbydelsen er ikke nødvendig, men å si fra om man kommer eller ikke. Hvis man ikke kommer er det vanlig å si "tusen takk som spør, men vi kan dessverre ikke." Hvis man kommer bør jo "ja takk" holde? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal takkes for et kort i posten? Anonymous poster hash: 7f81d...ee5
soleia Skrevet 4. mai 2016 #9 Skrevet 4. mai 2016 Nei, det trur eg ikkje er vanleg. Det er vel meir vanleg å gjere det samstundes som ein seier om ein kan komme eller ikkje. "Tusen takk for invitasjonen, men denne gongen passar det desverre ikkje"
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #10 Skrevet 4. mai 2016 Sier ikke takk dagen etter man får en invitasjon om svarfristen er 3 mnd. Finner da først ut om vi kan dra og da takker vi ja eller nei til invitasjonen. Anonymous poster hash: 96026...6ca
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #11 Skrevet 4. mai 2016 Når jeg får invitasjon til store begivenheter som bryllup eller konfirmasjon vet jeg jo ofte om invitasjonen før den kommer. Men jeg svarer om jeg kan komme eller ei, eventuelt gir jeg beskjed om at jeg f.eks. ikke kan bekrefte om jeg kommer før jeg har fått svar på ferieforespørsel. Når det gjelder nær familie/nære venner som bor i nærheten, så er jo ofte svaret gitt før invitasjonen kommer. Da handler eventuelle svar mer om de som inviterer ønsker/har behov for praktisk hjelp (er det behov for at noen skal overnatte hos meg, skal jeg ta med kake osv). Anonymous poster hash: b68ef...79e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #12 Skrevet 4. mai 2016 Takker for invitasjonen når jeg gir tilbakemelding om jeg kommer eller ikke. Tar ikke en egen telefon idet invitasjonen dukker opp bare for å takke. Det er ikke vanlig eller forventet.....hos de fleste iallfall. Anonymous poster hash: a9df7...450
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2016 #13 Skrevet 4. mai 2016 Vanlig høflighet er å si at man har fått invitasjonen når man møter de det gjelder. Høflig er det også å svare så snart man kan selv om fristen er frem i tid. MEN så er det dessverre mange som ikke gjør dette. Dette gjelder alle former for invitasjoner - inkl. barnebursdager! Anonymous poster hash: 4bc85...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå