Gå til innhold

Er svarte kattunger gjerne brune/grå i underpelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt og fått en svart kattunge. Nå ser jeg plutselig at han er helt gråbrun i underpelsen og har liksom brune striper langs sidene .. er dette vanlig på svarte kattunger eller har jeg rett og slett ikke fått en svart katt?

Anonymous poster hash: af251...725

Fortsetter under...

Skrevet

En gang bestilte jeg et lyshåret barn og når det ble eldre så ble håret mørkere. Kan jeg levere barnet tilbake?

Anonymous poster hash: 56c37...15a

Skrevet

Vi har en langhåret svart og hvit katt. Den er litt mørkebrun i pelsen noen plasser i lyset.

Har også en korthåret svart og hvit katt. Han har ingen antydning til brunt i pelsen.

Skrevet

Har en svart og hvit katt som egentlig ser brun og hvit ut i sola.

Anonymous poster hash: 9dcc3...dea

Skrevet

Du har ikke fått en svart katt - det kan høres ut som den er en variant av fargen som heter "smoke".

Anonymous poster hash: 8b1be...b07
Skrevet

Nei det vil jeg ikke si da

Annonse

Skrevet

Skrevet

Ser dere?

post-42-579482_thumb.jpg

post-42-579492_thumb.jpg

Skrevet

Ser ut som mor eller far ( ofte far ) er en versjon av en Tabbykatt ( dette makrelltabby). Og at evt mor er svart. Da blir tabbyen " vasket" ut. Men kan allikevel vises i enkelte lys som " varmt" lys. Katten er mest sannsynlig ikke en " ren" svart katt nei. Men ja,de fleste svarte katter har mørk nøttebrun rot på hårene sine. Det er litt vanskelig å si hvordan den vil bli seende ut,men er pelsen mer slett eller litt mer silkemyk ? Slett, skinnende og glatt : indikerer ofte svart katt. Mer " fluffy" indikerer ofte svart - - med tabbytendenser. Da vil du nok få en mørk mørk brun- svart katt med tabby makrell striper som kan vises i enkelte lys.

Anonymous poster hash: e0d45...5d7

Skrevet

Ser ut som mor eller far ( ofte far ) er en versjon av en Tabbykatt ( dette makrelltabby). Og at evt mor er svart. Da blir tabbyen " vasket" ut. Men kan allikevel vises i enkelte lys som " varmt" lys. Katten er mest sannsynlig ikke en " ren" svart katt nei. Men ja,de fleste svarte katter har mørk nøttebrun rot på hårene sine. Det er litt vanskelig å si hvordan den vil bli seende ut,men er pelsen mer slett eller litt mer silkemyk ? Slett, skinnende og glatt : indikerer ofte svart katt. Mer " fluffy" indikerer ofte svart - - med tabbytendenser. Da vil du nok få en mørk mørk brun- svart katt med tabby makrell striper som kan vises i enkelte lys.

Den øverste pelsen er slett og silkematt, mens den er mer fluffy og mer gråbrun under, men det er kanskje vanlig?

Skrevet

Den øverste pelsen er slett og silkematt, mens den er mer fluffy og mer gråbrun under, men det er kanskje vanlig?

Ikke silkematt, men silkeglatt 😊

Skrevet

Jeg kan selvsagt ikke si noe med 100 % sikkerhet. + at jeg ikke vet hva slags lys bildet er tatt i. Men utifra hva jeg ser og min erfaring,så er en av foreldrene en tabbykatt og den andre svart/brun.

Jeg mistenker at denne kattungen kommer til å vokse opp til å bli en mørk mørk brun ( ser omtrent svart ut ). Men ikke 100 svart. Jeg kan selvsagt ta feil. Men sjeldent etter min erfaring så har helt svarte kattunger tabbystriper.

Skrevet

Jeg kan selvsagt ikke si noe med 100 % sikkerhet. + at jeg ikke vet hva slags lys bildet er tatt i. Men utifra hva jeg ser og min erfaring,så er en av foreldrene en tabbykatt og den andre svart/brun.

Jeg mistenker at denne kattungen kommer til å vokse opp til å bli en mørk mørk brun ( ser omtrent svart ut ). Men ikke 100 svart. Jeg kan selvsagt ta feil. Men sjeldent etter min erfaring så har helt svarte kattunger tabbystriper.

Kattemor var helt svart, og en av de andre kattungene var trikolor. Ifølge eier måtte da far være trikolor, mens min kattunge var svart som moren... stemmer ikke det likevel da?

Annonse

Skrevet

Som jeg sa tidligere oppe i tråden,så mistenkte jeg at mor er svart og far var en mørkere tabby ( gjerne makrell utifra hva jeg ser ).

Tricolour kan tabbyen også være ) jeg regner med far var en helt vanlig ordinær tabbykatt. Mulig en mørk.

Din kattunge har fått sin mors svarte pels,men noe utvannet tegn fra far.

Det er vanskelig å si med 100 % sikkerhet akuratt nå hvordan den vil bli seende ut. Men jeg mistenker den blir som en svart katt ( med litt tabby som vises i varmt lys ) eksempel sommersol og lommelykt etc.

Katter endrer farge alt fra dag 1 til ca 2 år ui i livet sitt. Men rundt 5-6 mnd skal du ha en ganske klar pekepinn på hvordan den blir seende ut. :)

Skrevet

Men mener dere det er riktig å annonsere han som en svart kattunge? Blir vel mer riktig å si svart med utvannede tigerstriper.. eller svart-utvannet-tabby eller noe. Jeg føler meg litt lurt siden jeg ønsket meg en svart katt...

Skrevet

Men mener dere det er riktig å annonsere han som en svart kattunge? Blir vel mer riktig å si svart med utvannede tigerstriper.. eller svart-utvannet-tabby eller noe. Jeg føler meg litt lurt siden jeg ønsket meg en svart katt...

Dersom han har gjort det med vitende vilje kun for å få solgt kattungen. Så nei,da er det selvsagt ikke rett. Men det er vanskelig å se fra starten av desverre. ( du selv så det ikke ved avhenting ).

Det er synd at du ikke fikk den katten du ønsker 100% utseendemessig. Men det viktigste er at dens " personlighet " og din passer sammen. Gjør det ikke, så får du forsøke å gi tilbake kattungen. Evt selv finne et nytt hjem.

Håper det ordner seg til det beste for både katten og deg :)

Skrevet

Dersom han har gjort det med vitende vilje kun for å få solgt kattungen. Så nei,da er det selvsagt ikke rett. Men det er vanskelig å se fra starten av desverre. ( du selv så det ikke ved avhenting ).

Det er synd at du ikke fikk den katten du ønsker 100% utseendemessig. Men det viktigste er at dens " personlighet " og din passer sammen. Gjør det ikke, så får du forsøke å gi tilbake kattungen. Evt selv finne et nytt hjem.

Håper det ordner seg til det beste for både katten og deg :)

Jo, men katten er helt nydelig og jeg har allerede blitt veldig glad i han, så det er ikke aktuelt å bytte han. Jeg har en rød katt og en hvit katt og ønsket meg en svart så det var litt spesielt akkurat det..

Skrevet

Jo, men katten er helt nydelig og jeg har allerede blitt veldig glad i han, så det er ikke aktuelt å bytte han. Jeg har en rød katt og en hvit katt og ønsket meg en svart så det var litt spesielt akkurat det..

Skjønner den. Men viktigste er som sagt at dere alle er happy og passer sammen. Skulle du kjøpe enda en katt,så får du være ekstra nøye den gangen. ( besøke på forhånd osv ).

Lykke til med pusen uansett :). Livet med katter er fantastisk :D

Skrevet

Kattemor var helt svart, og en av de andre kattungene var trikolor. Ifølge eier måtte da far være trikolor, mens min kattunge var svart som moren... stemmer ikke det likevel da?

Hanner kan ikke være trikolor. Bare hunner. Uten unntak

Anonymous poster hash: 13370...27d

Skrevet

Finnes unntak, men de er i såfall sterile.

Skrevet

Min var litt brunere i underpelsen, men ser helt svart ut med mindre solen skinner rett på pelsen. Ble mer svart med voksenpelsen og!

post-363569-885096_thumb.png

Skrevet

Slik er han nå, lengst til høyre.

post-363569-97387_thumb.png

Skrevet

Vet ikke om du vet det, men pantere ser jo oftest helt svarte ut, men i sollys ser man at de egentlig er mørkebrune med jaguarflekker. (jaguar og panter er samme dyr)

post-363569-137261_thumb.png

Skrevet

Stemmer og stemmer ikke. Tabbykatter som har en hvit part ( gjerne under halsen ) klassifiseres nå i USA som tricolour de seneste årene. Men en " ekte" tricolour, nei det kan det ikke være.

Skrevet

Vet ikke om du vet det, men pantere ser jo oftest helt svarte ut, men i sollys ser man at de egentlig er mørkebrune med jaguarflekker. (jaguar og panter er samme dyr)

Dette er ikke tilfelle for svarte katter. HI's katt er ikke en "svart katt".

Men som allerede nevnt, det viktigste er personligheten. Litt synd at HI ikke fikk akkurat ønsket farge, men man blir jo glad i dem likevel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...