Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi arver litt fra her og der, men har tenkt å skaffe sånn bæremeis til å ha på magen og gå og reise med mest mulig fremfor vogn. Sånn ergonomisk som babyen kan henge begge veier i, våken eller ikke. Godt og trygt for babyer med mye nær kroppskontakt :-)

Forøvrig er jeg nok ikke den rette til å svare på anbefalinger om utstyr generelt. Har ikke satt meg inn i det ennå :-)

Litt... Har mye klær fra før, men bilstolen er solgt, så det må vi ha. Og ikke minst må vi ha ny bil! 😬 Usikker ang vogn, har en, men den er seks år gammel, og mistenker at den må ha nye dekk, og at jeg kanskje mangler noen deler... Tar det etterhvert. Tror det blir mye bæring denne gangen, men er jo greit å ha en OK vogn også.

Vi arver litt fra her og der, men har tenkt å skaffe sånn bæremeis til å ha på magen og gå og reise med mest mulig fremfor vogn. Sånn ergonomisk som babyen kan henge begge veier i, våken eller ikke. Godt og trygt for babyer med mye nær kroppskontakt :-)

Forøvrig er jeg nok ikke den rette til å svare på anbefalinger om utstyr generelt. Har ikke satt meg inn i det ennå :-)

Barn skal kun sitte forover i bæresele i max 20-30 minutter, og bare når de har blitt ganske store (tror det er ca et halvt år). Å bære med barnets ansikt mot deg selv i korrekt posisjon er mye bedre ergonomisk for barnet, og lettere for deg som skal bære. Av de selene som kan brukes begge veier er visst Ergobaby 360 den beste, men også der er det en kort tidsbegrensning og det ser ganske klønete/tungt ut.

Bæring er supert, og som du sier, det er så viktig med kroppskontakt! I tillegg er det mye enklere å komme seg fram dit man vil, enten det er på fjellet eller i byen. Selv tenker jeg å bære mye i vevd sjal. 😃

Ergobaby 360 har jeg også hørt er bra og gir riktig ergonomisk støtte for babyen. Vi får sette oss mer inn i anbefalt tid og slikt når deter aktuelt. Foreløpig bare 5 uker på vei her ;-)

Tror moderne samfunn har litt å lære av mer primitive samfunn når det gjelder f.eks. fysisk nærkontakt. Og sang/rytme! Henger sammen ;-)

Annonse

Maxicosi bilstol passer til tfk :-)

Eldste er snart 2 år, så har det meste fra før. Mangler bæretøy, for det lånte jeg bort og så ble det mistet. Jeg hadde et elastisk sjal (mobywrap) som jeg brukte i babytiden, og en babyhawk meitai som jeg brukte litt lengre. Begge to var fantastiske til mitt bruk.

Ellers tror jeg vi har alt. Mangler bleier 😂

Det er jo litt kjedelig å ikke trenge å kjøpe noe, det er jo så mye fint til baby!! Eller forresten, blir Det jente denne gangen så må vi faktisk handle klær 👍

Ja vi trenger nytt bilsete i værtfall. Da tenker jeg det blir maxi cosi eller besafe sitt. Bare å skrive her om noen har erfaring med dem. Mener og trur at dem skal passe tfk vognen.

Noen som vet om simo vogner (understell) blir solgt enda? Når jeg søker på simo vogn er det ikke mange som dukker opp av 2016 modellene. Jeg har simo vogn fra før, men lurer på å kjøpe nytt understell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...