Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #1 Skrevet 3. mai 2016 Tenåringen har kyssesyke tror vi,skal til lege etterpå. I natt ble smertene ille og vi ga Ibux 600 som man kan gi,men det hjelper ingenting. Søkte litt på nett og det sto at noen får prednisolon ift å klare og spise. Noen som har erfaring med det medikamentet? Aner ikke hva jeg skal gjøre for hjelpe,gjør vondt i mammahjertet når jeg ser hvor smertepreget han er. Anonymous poster hash: 7fcb5...bb6
Plutselig_gravid Skrevet 3. mai 2016 #2 Skrevet 3. mai 2016 (endret) Huff, stakkars. Husker fremdeles hvor syk jeg var da jeg hadde kyssesyke. Jeg fikk stikkpiller da jeg ikke klarte å svelge. Virket bittelitt. Var heldigvis "bevisstløs" de verste dagene. Mat kunne jeg bare glemme, gikk dermed ned 8 kg på en uke. Kunne ikke drikke, så min mor måtte dryppe saft inn i munnen min. Man blir innlagt om det blir så ille. Stort sett er man mye bedre etter et par uker. Det er nok lurt å dra til legen å få diagnosen stilt. Det gjøres på legekontoret og du får svar med en gang. Er også en del tegn man skal være litt obs på, bl a gulsot/ hepatitt, forstørret milt + God bedring Endret 3. mai 2016 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #3 Skrevet 3. mai 2016 Tenåringen har kyssesyke tror vi,skal til lege etterpå. I natt ble smertene ille og vi ga Ibux 600 som man kan gi,men det hjelper ingenting. Søkte litt på nett og det sto at noen får prednisolon ift å klare og spise. Noen som har erfaring med det medikamentet? Aner ikke hva jeg skal gjøre for hjelpe,gjør vondt i mammahjertet når jeg ser hvor smertepreget han er. Anonymous poster hash: 7fcb5...bb6 Ibux 600 mg er da ikke mye? Han trenger nok noe sterkere enn det, gitt... Anonymous poster hash: 7ecc1...ffc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #4 Skrevet 3. mai 2016 Ibux 600 mg er da ikke mye?Han trenger nok noe sterkere enn det, gitt... Anonymous poster hash: 7ecc1...ffc Fått legetime senere i dag. Kan ikke ta paralgin forte pga paracetamolen. Får høre med lege hva som er å få. Anonymous poster hash: 7fcb5...bb6
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #5 Skrevet 3. mai 2016 Først du er hos legen, be om resept på både stikkpiller og tabletter. Om han da ikke klarer tabletter, slipper du alt styret med å få ny resept. Anonymous poster hash: 39a3a...04d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #6 Skrevet 3. mai 2016 Jeg fikk resept på voltaren tabletter hos legen når ikke Ibux fungerte for meg. God bedring! Anonymous poster hash: d626e...bca
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #7 Skrevet 3. mai 2016 Ved kyssesyke er det vanlig å bruke Voltaren, gjerne i kombinasjon med Ibux. Få med resept på både stikkpiller og tabletter, de fleste trenger stikkpiller en periode da det er vondt å svelge tabletter. Da er det nok å få i seg antIbiotikaen. Anonymous poster hash: 18dd2...b95
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #8 Skrevet 3. mai 2016 Ved kyssesyke er det vanlig å bruke Voltaren, gjerne i kombinasjon med Ibux. Få med resept på både stikkpiller og tabletter, de fleste trenger stikkpiller en periode da det er vondt å svelge tabletter. Da er det nok å få i seg antIbiotikaen. Anonymous poster hash: 18dd2...b95 Antibiotika? Er ikke kyssesyken en virus? Anonymous poster hash: c5c62...905
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #9 Skrevet 3. mai 2016 Ved kyssesyke er det vanlig å bruke Voltaren, gjerne i kombinasjon med Ibux. Få med resept på både stikkpiller og tabletter, de fleste trenger stikkpiller en periode da det er vondt å svelge tabletter. Da er det nok å få i seg antIbiotikaen. Anonymous poster hash: 18dd2...b95 Ibux og voltaren skal ikke gis sammen. Anonymous poster hash: 5aff3...45b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2016 #10 Skrevet 3. mai 2016 Man får ikke antibiotika om man kun har kyssesyken, men mange får halsbetennelse samtidig, og da er det noen man gir antibiotika. Normalt er det paralgin forte eller tramadol som må til den første uken. Pass på væske, ikke tenk så mye på mat. God bedring! Anonymous poster hash: 696ee...dc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå