Gå til innhold

Hvordan lære opp en mann til å bli en mer "sensuell" elsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som jeg har vært sammen med i et års tid. Vi hadde en skikkelig pangstart med mye lidenskap og heftige følelser. Sexen var super og vi hadde som mange nyforelskede mye av den. Forelskelsen skjulte nok en del forskjeller mellom oss seksuelt, blant annet var jeg veldig fort klar og kunne ikke få nok i starten, mens jeg nå kjenner at jeg kunne trengt mer sensuell sex, eller hva jeg skal kalle det. Han er klar veldig fort, og er ikke så god på forspill. Jeg sliter med å ta initiativ overfor han, fordi jeg opplever det som at han ikke er så lydhør overfor mine signaler, og om jeg prøver å ta styringa og lede han inn i et litt rolig forspill, så ender det enten med at bryteren hans slås på og han blir superkåt og begynner å gyve på, eller at han ikke oppfatter at det er seksuelt det jeg driver med i det hele tatt og f eks bare snakker om helt vanlige ting som får meg ut av stemningen. Om det ligger an til sex og jeg føler det går for fort prøver jeg å si at jeg trenger tid, spør om han ikke bare kan kjæle litt med meg, men det ender som regel i frustrasjon fordi han tar det som kritikk eller at han ikke riktig vet hva han skal gjøre med meg. 

Jeg innser at dette er noe jeg må snakke med han om, men jeg finner ikke helt ordene eller settingen hvor det føles naturlig. Jeg kan godt tenke meg at vi har litt roligere sex, tar på hverandre lenge og bygger opp kåtheten gradvis, mens han ofte er rask med å rive av alle klærne og gå rett på med pikken. Dette er så frustrerende! 

Er det noen som kjenner seg igjen? Noen som har løst et lignende problem? Eller bare har tips og råd? 

Anonymous poster hash: 82794...39b
Skrevet

Jeg tror mange kan læres opp, men ikke alle. Noen har bare tilgode å oppleve god, sensuell sex, andre vil aldri sette pris på det.

Det er nok veldig viktig at du snakker om sensuell sex som en måte å ha sex på, ikke som at han gjør noe galt. Sex er jo ofte et område mange er sårbare på, så du må nesten se an mannen hvordan du skal gå frem med ham.

Bruker dere å massere hverandre? Hvis ikke kan det være en god måte å begynne på. Overrask ham, si at nå skal du ha kontrollen, han skal ikke gjøre noe annet enn å nyte. Så masserer du ham med en sensuell olje. La ham ligge naken på sengen, og du kan enten være naken eller ha undertøy på. Ha nok varme i rommet, gjerne litt stemningsfull musikk, kanskje et glass rødvin, ev. duftlys. Skap en sensuell stemning i hele rommet. Bruk litt tid på å kysse ham, få ham så til å legge seg på magen og masser hele baksiden av kroppen hans. Bruk tid, nærme deg erotiske punkt litt etter litt (innside lår er ofte veldig sensitivt på menn, og du kommer til helt opp mot ballene), men bruk mest tid på rygg, sete og bein. Gjør gjerne litt overraskende strykninger innimellom slik at du opprettholder tenningen og spenningen slik at han ikke sovner ;)

Snu ham rundt og gjør det samme der, pass på å kysse ham, gni gjerne brystene dine mot magen/brystet/underlivet hans innimellom, nærme deg mer og mer kjønnsorganene, masser ballene og skaftet og avslutt gjerne med å suge ham - men la det komme til slutt. Og så kan du lett sette deg på ham og gjøre dere ferdige ;)

Er han ikke mottakelig for dette, da tror jeg han er en mann som ikke vil sette pris på sensuell sex...

Og hensikten med dette er selvfølgelig at han ved en annen anledning må gjengjelde det, gi deg det samme.

Skaff dere gjerne noen bøker om massasje og noen bedre bøker om sex.

Anonymous poster hash: 81c2e...3c3
Skrevet

Jeg tror mange kan læres opp, men ikke alle. Noen har bare tilgode å oppleve god, sensuell sex, andre vil aldri sette pris på det. Det er nok veldig viktig at du snakker om sensuell sex som en måte å ha sex på, ikke som at han gjør noe galt. Sex er jo ofte et område mange er sårbare på, så du må nesten se an mannen hvordan du skal gå frem med ham. Bruker dere å massere hverandre? Hvis ikke kan det være en god måte å begynne på. Overrask ham, si at nå skal du ha kontrollen, han skal ikke gjøre noe annet enn å nyte. Så masserer du ham med en sensuell olje. La ham ligge naken på sengen, og du kan enten være naken eller ha undertøy på. Ha nok varme i rommet, gjerne litt stemningsfull musikk, kanskje et glass rødvin, ev. duftlys. Skap en sensuell stemning i hele rommet. Bruk litt tid på å kysse ham, få ham så til å legge seg på magen og masser hele baksiden av kroppen hans. Bruk tid, nærme deg erotiske punkt litt etter litt (innside lår er ofte veldig sensitivt på menn, og du kommer til helt opp mot ballene), men bruk mest tid på rygg, sete og bein. Gjør gjerne litt overraskende strykninger innimellom slik at du opprettholder tenningen og spenningen slik at han ikke sovner ;)Snu ham rundt og gjør det samme der, pass på å kysse ham, gni gjerne brystene dine mot magen/brystet/underlivet hans innimellom, nærme deg mer og mer kjønnsorganene, masser ballene og skaftet og avslutt gjerne med å suge ham - men la det komme til slutt. Og så kan du lett sette deg på ham og gjøre dere ferdige ;)Er han ikke mottakelig for dette, da tror jeg han er en mann som ikke vil sette pris på sensuell sex...Og hensikten med dette er selvfølgelig at han ved en annen anledning må gjengjelde det, gi deg det samme.Skaff dere gjerne noen bøker om massasje og noen bedre bøker om sex. Anonymous poster hash: 81c2e...3c3

Takk for langt og utfyllende svar!

Jeg prøvde en gang å gi han en erotisk massasje. Han syns det var ufattelig godt, men han ble etter hvert så kåt at han bare "måtte" ha meg. Jeg prøvde å snakke med han om hvordan han kunne lære seg å være mer på mottakersiden og om det å bare være i kåtheten uten å måtte handle på det, men det gikk bare en stund. Men det er definitivt noe han hadde glede av likevel, og som vil være velkomment en annen gang også.

Det er litt trist for meg det her, merker jeg. Han er så god på så mange måter. Gir meg mye av det jeg trenger. Jeg liker også godt den litt villere sexen, men det blir et litt snevert repertoar etter hvert. Håper inderlig at han skal kunne læres opp til det her. Jeg må muligens være enda tydeligere på at jeg skal være sjefen når jeg ønsker slik sex, og være litt "streng" med han når han eksploderer sånn av kåthet (problemet er litt at han blir mer tent av at jeg er streng, og derfor enda mer en løs kanon :P)

HI

Anonymous poster hash: caa84...560

Skrevet

Takk for langt og utfyllende svar!

Jeg prøvde en gang å gi han en erotisk massasje. Han syns det var ufattelig godt, men han ble etter hvert så kåt at han bare "måtte" ha meg. Jeg prøvde å snakke med han om hvordan han kunne lære seg å være mer på mottakersiden og om det å bare være i kåtheten uten å måtte handle på det, men det gikk bare en stund. Men det er definitivt noe han hadde glede av likevel, og som vil være velkomment en annen gang også.

Det er litt trist for meg det her, merker jeg. Han er så god på så mange måter. Gir meg mye av det jeg trenger. Jeg liker også godt den litt villere sexen, men det blir et litt snevert repertoar etter hvert. Håper inderlig at han skal kunne læres opp til det her. Jeg må muligens være enda tydeligere på at jeg skal være sjefen når jeg ønsker slik sex, og være litt "streng" med han når han eksploderer sånn av kåthet (problemet er litt at han blir mer tent av at jeg er streng, og derfor enda mer en løs kanon :P)

HI

Hm... ja, det blir jo en utfordring. Men enda viktigere er det jo at han forstår at dette ikke bare handler om hva han vil og "må", men minst like mye om hva som gir deg samme nytelsen.

Det er jo ingen tvil om at mannen tenner maks på deg ;) Uten at det hjelper så mye hvis du ikke har samme glede av det...

Jeg vet ikke hvordan du skal få det til, men se om du kan få ham til å føle en eller annen form for "mannlig stolthet" i det å lære seg å holde ut så lenge som mulig. En virkelig god elsker skal jo kunne kunsten å holde seg inntil han er sikker på at dama er tilfredsstilt også.

En eks av meg hadde gått inn for å bli en enda bedre elsker etter at et langvarig forhold tok slutt. Han fortalte at de to alltid hadde hatt et godt sexliv (andre grunner til at det tok slutt), men at han følte han trengte å bli mer utholdende og mer sensuell for å bli en enda bedre elsker. Jeg er ikke sikker på hva han hadde gjort for å trene seg opp til å holde seg lenger, men han hadde virkelig greid det. Også det sensuelle var han på god vei til å trene seg opp i da vi møttes.

Jeg vet det finnes en del teknikker menn kan bruke for å holde igjen når de føler at de bare "må", teknikker som gjør at de greier å roe ned igjen og fortsette. Les noen bøker om sex eller få hjelp av en sexolog, for akkurat det er bare en treningssak. Min eks oppdaget mer og mer rundt det sensuelle sammen med meg, og inngangen der var massasje.

Han og jeg kommuniserte ganske mye rundt sex, og vi gjorde det alltid i en situasjon som i utgangspunktet ikke var seksuell. Ofte endte vi jo i senga etter en slik samtale, men vi kunne prate om ting, var nysgjerrige på hverandre, spurte hva den andre likte og ikke likte, fortalte selv om det var noe vi savnet eller ville prøve. Min eks var enkel å kommunisere med om slike ting, han tok ikke noe som kritikk så lenge det ble tatt opp saklig. De første samtalene om sex var litt sånn småflaue for begge, de ble tatt før vi kjente hverandre veldig godt, men etterhvert så ble det bare koselige samtaler som også stimulerte begge til å ville gjøre det best mulig for den andre, grenser ble satt uten at det var noen problemer fordi de ble avtalt utenfor sengen.

Så kommuniser med ham, se om du får ham til å forstå at du liker ham akkurat så mye som du gjør, men at dere må få litt mer gjensidighet og sensualitet/ømhet inn i det seksuelle. Det er ikke så dumt å gå til en sexolog for å få noen øvelser dere kan gjøre sammen. Sexolog kan man velge å se på som noe flaut, et nederlag, noe vanskelig - eller man kan se på mulighetene det gir, at det er spennende og at man tar kontroll over sexlivet sitt før det blir store problemer.

Og om han er av dem som aldri vil eller kan lære det, da tror jeg du vil få det bedre i et forhold med en annen mann.

Skrevet

Hm... ja, det blir jo en utfordring. Men enda viktigere er det jo at han forstår at dette ikke bare handler om hva han vil og "må", men minst like mye om hva som gir deg samme nytelsen.Det er jo ingen tvil om at mannen tenner maks på deg ;) Uten at det hjelper så mye hvis du ikke har samme glede av det... Jeg vet ikke hvordan du skal få det til, men se om du kan få ham til å føle en eller annen form for "mannlig stolthet" i det å lære seg å holde ut så lenge som mulig. En virkelig god elsker skal jo kunne kunsten å holde seg inntil han er sikker på at dama er tilfredsstilt også. En eks av meg hadde gått inn for å bli en enda bedre elsker etter at et langvarig forhold tok slutt. Han fortalte at de to alltid hadde hatt et godt sexliv (andre grunner til at det tok slutt), men at han følte han trengte å bli mer utholdende og mer sensuell for å bli en enda bedre elsker. Jeg er ikke sikker på hva han hadde gjort for å trene seg opp til å holde seg lenger, men han hadde virkelig greid det. Også det sensuelle var han på god vei til å trene seg opp i da vi møttes.Jeg vet det finnes en del teknikker menn kan bruke for å holde igjen når de føler at de bare "må", teknikker som gjør at de greier å roe ned igjen og fortsette. Les noen bøker om sex eller få hjelp av en sexolog, for akkurat det er bare en treningssak. Min eks oppdaget mer og mer rundt det sensuelle sammen med meg, og inngangen der var massasje.Han og jeg kommuniserte ganske mye rundt sex, og vi gjorde det alltid i en situasjon som i utgangspunktet ikke var seksuell. Ofte endte vi jo i senga etter en slik samtale, men vi kunne prate om ting, var nysgjerrige på hverandre, spurte hva den andre likte og ikke likte, fortalte selv om det var noe vi savnet eller ville prøve. Min eks var enkel å kommunisere med om slike ting, han tok ikke noe som kritikk så lenge det ble tatt opp saklig. De første samtalene om sex var litt sånn småflaue for begge, de ble tatt før vi kjente hverandre veldig godt, men etterhvert så ble det bare koselige samtaler som også stimulerte begge til å ville gjøre det best mulig for den andre, grenser ble satt uten at det var noen problemer fordi de ble avtalt utenfor sengen. Så kommuniser med ham, se om du får ham til å forstå at du liker ham akkurat så mye som du gjør, men at dere må få litt mer gjensidighet og sensualitet/ømhet inn i det seksuelle. Det er ikke så dumt å gå til en sexolog for å få noen øvelser dere kan gjøre sammen. Sexolog kan man velge å se på som noe flaut, et nederlag, noe vanskelig - eller man kan se på mulighetene det gir, at det er spennende og at man tar kontroll over sexlivet sitt før det blir store problemer. Og om han er av dem som aldri vil eller kan lære det, da tror jeg du vil få det bedre i et forhold med en annen mann. Anonymous poster hash: 81c2e...3c3

Åh, er han singel han eksen din? Hehe...

Det verste er at han holder ut lenge, det er liksom bare på høygir hele veien. Jeg må få til gode samtaler rundt det her. Vi pleier å være gode på å snakke sammen sånn egentlig, men jeg har litt vanskelig for å snakke så detaljert om sex.

HI

Skrevet

Åh, er han singel han eksen din? Hehe...

Det verste er at han holder ut lenge, det er liksom bare på høygir hele veien. Jeg må få til gode samtaler rundt det her. Vi pleier å være gode på å snakke sammen sånn egentlig, men jeg har litt vanskelig for å snakke så detaljert om sex.

HI

Beklager, ryktene sier han har funnet seg en dame ;)

Når han er utholdende, da må han bare lære seg å være litt mer tålmodig. Og du får ta utfordringen med å snakke med ham om det. Jo tydeligere du blir, jo enklere blir det å finne en god løsning for dere begge.

Lykke til ;)

Skrevet

Takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...