Gå til innhold

Dårlig respons på 3. graviditet

Anbefalte innlegg

har nylig begynt å fortelle de aller nærmeste  venner/familie om at vi venter lille nr. 3. (er i uke 8) Er så langt kjempe skuffet og til dels såret over manglende engasjement og glede over nyheten. Faren min f.eks reagerte med å være mer interessert og engasjert over et eller annet bilde på facebook! Svigermor sa: åja. Klarer dere det? Akkurat nå har jeg rett og slett ikke lyst å dele denne fine hemmeligheten med noen andre før de selv spør eller at det åpenbart vises. Er det flere som opplever slikt, særlig ved flergangs gravid?

Anonymous poster hash: 89462...51d

Fortsetter under...

Kjenner meg fint igjen! Jeg er ikke mer en 5 uker da, men sa det både til mamma og svigermor 3 dager etter at testen var positiv.

Mamma reagerte med å begynne å grine i telefonen og var bare overlykkelig :D (takk gud for henne)

Svigermor svarte også med en slik "hmf, bra jeg er en som får vite det tidlig". Tror hun er glad for det altså, men har vært på besøk mange ganger etter at vi sa det og hun spør aldri om hvordan det går eller noe annet som kan ha med graviditeten å gjøre.

Syns det er litt skuffende, samtidig som hun er sånn alltopp etende med de andre barna.. alt er liksom sååå fantastisk og alle barn er så velkomne, men å snakke om om noe, der er hun låst. Mistenker forresten at hun allerede har fortalt det til øvrig slekt også på min samboers side.. Da blir jeg forbanna da.. 

Men uansett, tilbake til deg ;) Forstår deg veldig godt, dette er vår 4 så forventer og har innstilt meg på kritiske tilbake meldinger. Har derfor heller ikke noe hast med å si det til ei sjel før det syns :) Ikke bry deg, det er ditt liv og dine barn :D Vi skal heve oss over slikt, for gid vi er uendelig heldige som får muligheten til å få de ungene vi ønsker oss og det skal ingen rundt få lov til å ødelegge!! Jeg kommer til å være spydig tilbake om jeg får slike responser, noe jeg vet kommer ;)

Ikke for å være stygg nå, men hvorfor forventer så mange gravide at alle skal glede seg over noe DERE har valgt?

Jeg har ikke fått super respons selv på mine graviditeter, men det viktigste er jo at jeg gleder meg vel?

Anonymous poster hash: a3d73...712

Ikke for å være stygg nå, men hvorfor forventer så mange gravide at alle skal glede seg over noe DERE har valgt?

Jeg har ikke fått super respons selv på mine graviditeter, men det viktigste er jo at jeg gleder meg vel?

Rett å slett fordi et hvert barn er et mirakel og vi ønsker folk rundt oss som blir glade på våre vegne og som ønsker å dele gleden sammen med oss :)

Rett å slett fordi et hvert barn er et mirakel og vi ønsker folk rundt oss som blir glade på våre vegne og som ønsker å dele gleden sammen med oss :)

Det er helt greit, men man kan ikke regne med at folk skal bli overlykkelige for at DU skal oppleve å få et barn til. Det er fint å ønske det, men spesielt å bli skuffa og lei seg om det ikke skjer

Det er helt greit, men man kan ikke regne med at folk skal bli overlykkelige for at DU skal oppleve å få et barn til. Det er fint å ønske det, men spesielt å bli skuffa og lei seg om det ikke skjer

Hva man forventer kommer an på hvem man forteller det til :)

Men man blir skuffa om mor/svigermor svarer med "klarer dere dette da?" Det kan vel du også være enig i?

Forøvrig kan man bli skuffet over akkurat hva man vil :)

Annonse

Takk for tilbakemeldinger :)

Så hyggelig at moren din ble så glad Reese! Herlig hun høres ut :)
Klart man ikke skal ha så høye forventninger til gud og enhvermanns respons. Poenget er at når man deler slikt med sine absolutt nærmeste og tiltrodde, ja da forventer man selvfølgelig at de gleder seg over nyheten! Et lunkent svar kan jeg godt tåle å få fra en kollega eller en bekjent, ikke fra søsken, bestevenn eller foreldre.
I tillegg er man ganske sårbar når man er nygravid og hormonell, så det er naturlig å reagere med følelser, ikke sant?

Skal prøve å ikke bry meg men kan være lettere sagt enn gjort.. 

Her gruer jeg meg mest til å fortelle sjefen. Er helt sikker på at hun kommer til å ville halshugge meg... Hjelp :P (seriøst)

Når jeg ventet nr 3 i fjor fikk eg en del respons som jeg ikke syns var helt på sin plass. Som

"Skal du befolke hele verden alene du?"

"næmmen, du er en skikkelig fødemaskin du!" (negativ tone)

"jeg ser at du vet hvordan sengeaktiviteten fungerer" 

"du lurte vel mannen din til denna?"

Folk kan være skikkelig teite ;) Men skal virkelig prøve å la det prella av denne gang ;)

Haha, for noen svar folk tillater seg å komme med!

Så snart man får mer enn 2 barn er man utenfor "normalen", tror det er slik det oppfattes hos mange faktisk. Jeg personlig synes det er litt kjedelig å bare være A4. Man trenger ikke følge saueflokken bestandig.

Har litt "angst" jeg også for å fortelle arbeidsgiver. Men de har da ikke noe de skulle sagt, annet enn -gratulerer så hyggelig! De burde være glade for at vi øker folketallet = flere skattebidrag og dermed trygger pensjonisttilværelsen deres ;) Du kan jo svare med det neste gang noen er spydige?

Haha, for noen svar folk tillater seg å komme med!

Så snart man får mer enn 2 barn er man utenfor "normalen", tror det er slik det oppfattes hos mange faktisk. Jeg personlig synes det er litt kjedelig å bare være A4. Man trenger ikke følge saueflokken bestandig.

Har litt "angst" jeg også for å fortelle arbeidsgiver. Men de har da ikke noe de skulle sagt, annet enn -gratulerer så hyggelig! De burde være glade for at vi øker folketallet = flere skattebidrag og dermed trygger pensjonisttilværelsen deres ;) Du kan jo svare med det neste gang noen er spydige?

Haha, den skal jeg huske :D takk :D

Den reaksjonen der har jeg tenkt litt på om det kan møte oss. Håper ikke vi får en "negativ" reaksjon pga vi venter den 3. Når man får det 2 barnet er det liksom godtatt. Men den 3 er litt sånn, ja dere vet sikkert hva jeg mener.

Nå er jeg kommet til 6+3 så er ei stund til det skal fortelles enda..

Men kjenner faktisk jeg får en liten klump i magen om hvordan reaksjonen til andre blir... Men men, vet jeg ikke må bry meg om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...