Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #26 Skrevet 2. mai 2016 HI, du får ikke både sykepenger OG feriepenger utbetalt i samme periode. Man skal ikke tjene på å være sykmeldt. Jeg som jobber fullt, får feriepenger i juni i stedet for lønn. Jeg får jo ikke både lønn og feriepenger! Hva er det du ikke forstår?? Anonymous poster hash: 09f31...d11
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #27 Skrevet 2. mai 2016 Jeg fikk lagt ferie mellom sykemelding og start på aap. Anonymous poster hash: 0a4fe...1d2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #28 Skrevet 2. mai 2016 Ja, og du må ta ferie i 2016 for å få feriepengene opptjent i 2015. Anonymous poster hash: 3340a...37c Hun mener feriepenger som er opptjent i 2014 regner jeg med, og som hun skulle jatt utbetalt i fjor? Anonymous poster hash: 4417d...028
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #29 Skrevet 2. mai 2016 HI, du får ikke både sykepenger OG feriepenger utbetalt i samme periode. Man skal ikke tjene på å være sykmeldt. Jeg som jobber fullt, får feriepenger i juni i stedet for lønn. Jeg får jo ikke både lønn og feriepenger! Hva er det du ikke forstår?? Anonymous poster hash: 09f31...d11 vil ikke dette avhenge av hvilken lønnsmodell bedriften har? i min forrige jobb fikk vi lønn 12 mnd i året +feriepenger. Man fikk med andre ord både feriepenger og sykepenger hvis man f.eks var sykemeldt hele juni. Anonymous poster hash: 98c9a...335
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #30 Skrevet 2. mai 2016 Hi her I 2015 var jeg sykemeldt deler av året. I år (2016) har jeg vært sykemeldt Jan- april. I midten av april gikk maks datoen min ut på sykepenger. Jeg er fortsatt syk. Jeg har søkt om aap men nav er 2 uker over behandlingstiden så jeg har ingenting akkurat nå. På dialog møte med nav, lege og arbeidsgiver ble det bestemt at jeg skal søke på aap pga sykdom som gjør at jeg ikke kan gå tilbake til jobben min. Jeg går til behandling pga sykdommen jeg har. Det er snakk om feriepengene jeg opp tjente i 2015 som vanligvis ville vært betalt ved ferie i år (2016). Jeg vet at jeg ikke får både aap og sykepenger utbetalt samtidig. Jeg skal ha ferie i sommer og krysser selvsagt av da at jeg har ferie men arbeidsgiver vil ikke utbetale feriepengene i det hele tatt. Jeg har ikke opptjent feriepenger hos arbeidsgiver i år (2016). Jeg står fortsatt som ansatt hos arbeidsgiver men jeg har ingenting med arbeidsgiver å gjøre lenger. Det er kun på papiret. Men jeg har fortsatt krav å få utbetalt feriepenger for 2015 i 2016 når jeg avvikler ferie men arbeidsgiver vil ikke. Selv om det står skriftlig fra dialogmøtet at jeg ikke kan gå tilbake til nåværende yrke Anonymous poster hash: b6ad5...82b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #31 Skrevet 2. mai 2016 Hi her I 2015 var jeg sykemeldt deler av året. I år (2016) har jeg vært sykemeldt Jan- april. I midten av april gikk maks datoen min ut på sykepenger. Jeg er fortsatt syk. Jeg har søkt om aap men nav er 2 uker over behandlingstiden så jeg har ingenting akkurat nå. På dialog møte med nav, lege og arbeidsgiver ble det bestemt at jeg skal søke på aap pga sykdom som gjør at jeg ikke kan gå tilbake til jobben min. Jeg går til behandling pga sykdommen jeg har. Det er snakk om feriepengene jeg opp tjente i 2015 som vanligvis ville vært betalt ved ferie i år (2016). Jeg vet at jeg ikke får både aap og sykepenger utbetalt samtidig. Jeg skal ha ferie i sommer og krysser selvsagt av da at jeg har ferie men arbeidsgiver vil ikke utbetale feriepengene i det hele tatt. Jeg har ikke opptjent feriepenger hos arbeidsgiver i år (2016). Jeg står fortsatt som ansatt hos arbeidsgiver men jeg har ingenting med arbeidsgiver å gjøre lenger. Det er kun på papiret. Men jeg har fortsatt krav å få utbetalt feriepenger for 2015 i 2016 når jeg avvikler ferie men arbeidsgiver vil ikke. Selv om det står skriftlig fra dialogmøtet at jeg ikke kan gå tilbake til nåværende yrkeAnonymous poster hash: b6ad5...82b Hvis du avvikler ferie skal du også få sykepengene, ja, men ettersom du har vært sykmeldt så lenge får du sansynlig vis mindre enn vanlig. Det er normalt bare å få feriepenger av den lønnen du har fått utbetalt av arbeidsgiver av arbeidsgiver og feriepenger av den summen du har fått utbetalt av nav av nav. Hvis du bare var i jobb hos arbeidsgiver i 4 mnd, inklusiv arbeidsgiverperioden, blir det vesentlig mindre i feriepenger enn du er vant til, men det ser du av feriepengegrunnlaget ditt. Anonymous poster hash: 4924a...aef
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #32 Skrevet 2. mai 2016 Hvis du avvikler ferie skal du også få sykepengene, ja, men ettersom du har vært sykmeldt så lenge får du sansynlig vis mindre enn vanlig. Det er normalt bare å få feriepenger av den lønnen du har fått utbetalt av arbeidsgiver av arbeidsgiver og feriepenger av den summen du har fått utbetalt av nav av nav. Hvis du bare var i jobb hos arbeidsgiver i 4 mnd, inklusiv arbeidsgiverperioden, blir det vesentlig mindre i feriepenger enn du er vant til, men det ser du av feriepengegrunnlaget ditt. Anonymous poster hash: 4924a...aef Jeg vet hva jeg skal ha i feriepenger fra 2015. Problemet er ikke nav, meldekort, aap eller over maks dato på sykepenger men at arbeidsgiver nekter å utbetale feriepenger uansett. Hun bare vil ikke Anonymous poster hash: b6ad5...82b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2016 #33 Skrevet 2. mai 2016 Jeg vet hva jeg skal ha i feriepenger fra 2015. Problemet er ikke nav, meldekort, aap eller over maks dato på sykepenger men at arbeidsgiver nekter å utbetale feriepenger uansett. Hun bare vil ikkeAnonymous poster hash: b6ad5...82b Da snakker du med fagforeningen din. Anonymous poster hash: 4924a...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå