Gå til innhold

Noen som har hatt leilighet til salgs og ikke fått....

Anbefalte innlegg

Skrevet

solgt etter første visning?

Vi selger for første gang og er helt nye i dette, så vet liksom ikke om hva vi skal tenke. Vi har bare hatt en visning, og det var to i budrunden, men det var langt under takst, så vi avslo.

Skal ha en visning til og jeg håper at vi har bedre lykke da.🙏

Hadde visning på en mandag og andre visningen skal vi ha på søndag, kanskje blir det bedre, da det er på en helg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 8f65c...373

Skrevet

Den forgje leiligheten vår lå ute i 3 mnd før den ble solgt. Da hadde jo vi kjøpt hus og flyttet, men det sto noe møbler igjen da.

Anonymous poster hash: d0262...065

Skrevet

Min erfaring er at første visning og budrunde er god indikasjon på hvor lett den er å selge og hva dere kan forvente å få. Var budet lagt under takst?

Hvor lenge siden er det den lå ute første gang?

Jeg pleier å hoppe over leiligheter som ligger ute for andre gang på Finn, tenker umiddelbart at det er noe galt med den. Hvis man leter etter leilighet i ett spesielt område husker man jo at de har ligget ute før.

Dere kan være heldig å få solgt til takst eller det budet dere fikk kan være maks av hva folk vil gi. Det handler jo om å finne den kjøperen som VIL ha leiligheten deres.

Har solgt tre leiligheter og erfaringen er at hvis det ikke er mange på første visning og minst fem er med på budrunde så er leiligheten tung å selge.

Det er min personlige erfaring med salg av mine leiligheter da. Ikke sikkert det er oppfatningen megler har.

Anonymous poster hash: efedf...cff

Skrevet

Vi fikk ikke solgt vår første leilighet etter første visning, ikke etter andre eller tredje heller. Beste bud lå langt under takst. Dette var rett før sommeren. Vi ventet til over sommeren og fikk da en pris langt over takst på første visning i "runde to". Lykke til med salg!

Anonymous poster hash: f33ff...676

Skrevet (endret)

Kommer veldig an på, bor dere i et pressområde som f.eks sentrale deler av Tromsø eller Oslo, så går det nok fort. Bir dere i. Stavanger eller langt uti distriktene, tar det nok lengre tid:)

Endret av aanonym
Skrevet

Vi la inn bud på en leilighet for to mnd siden, 50.000 under takst. 

Ingen andre kom med bud og han avslo.

1 mnd senere solgte han til 300.000 under takst, pga at han hadde kjøpt leilighet, og ikke fikk solgt den.

Hvor langt under takst kom budene på?

Anonymous poster hash: 682ae...043
Skrevet

Vi la inn bud på en leilighet for to mnd siden, 50.000 under takst.

Ingen andre kom med bud og han avslo.

1 mnd senere solgte han til 300.000 under takst, pga at han hadde kjøpt leilighet, og ikke fikk solgt den.

Hvor langt under takst kom budene på?

Anonymous poster hash: 682ae...043

200.000kr undre takst. Det paret som ble igjen, de ga 60.000 undre takst men presiserte at de ville ha med alle møblene som på alle bildene i prospektet.

Da avslo vi selvfølgelig og brøt kontakten.

Så frekt!!

Hi

Skrevet

200.000kr undre takst. Det paret som ble igjen, de ga 60.000 undre takst men presiserte at de ville ha med alle møblene som på alle bildene i prospektet.

Da avslo vi selvfølgelig og brøt kontakten.

Så frekt!!

Hi

Skjønner det er første gang du selger.

Nei, det er ikke frekt å prøve seg. Det du burde gjort var å komme med et motbud, f.eks 60.000 under takst, men uten møbler.

Anonymous poster hash: 128d6...820

Skrevet

Skjønner det er første gang du selger.

Nei, det er ikke frekt å prøve seg. Det du burde gjort var å komme med et motbud, f.eks 60.000 under takst, men uten møbler.

Uaktuelt å selge under takst.

Hi

Skrevet

Hi

Det sa jeg og, etter en stund måtte jeg bite i det sure eple og selge 150 000,- under takst.

Du må også tenke på de løpende utgiftene du har når leiligheten ligger ute til salgs.

Anonymous poster hash: 8c291...b17

Gjest ciao12
Skrevet

Vi kjøpte hus i Oslo først og ga 160.000 over takst rett etter tokk kontakt med en megler for å selge vår leilighet i Bærum nær Røa og fikk 4 personer på visnig + 2 på privat visning. En av dem ga bud 400 000 under takst, med flytting i løpet av en måned og det sa vi nei til. Megleren foreslo å sette en visning til og vi fikk til slutt solgt for takstpris. Det var vår første bolig og hadde ikke tatt sjansen for å prøve å selge senere når vi ikke hadde så mange på de første visningene.  Ved salg av bolig i dag kan være flaks eller uflaks.

Skrevet

Hi

Hvis dere ikke må selge nå ville jeg ventet 3/4 måneder før jeg la den ut på nytt. Det budet dere fikk nå representerer dagens marked og interesse.

Anonymous poster hash: f6120...2e2

Skrevet

Hi

60.000 under takst kan vel knapt kalles "under takst". Nå vet ikke jeg om dere har kjøpt, eller om dere selger først. Det er jo i grunnen av vesentlig betydning i forhold til hvor lenge det er greit å vente.

Skrevet

60.000 under takst kan vel knapt kalles "under takst". Nå vet ikke jeg om dere har kjøpt, eller om dere selger først. Det er jo i grunnen av vesentlig betydning i forhold til hvor lenge det er greit å vente.

Enig!

Kjenner noen som har leilighet ute for salg. De vil heller IKKE selge for under takst. Leiligheten har ligget ute minst ett halvt år...

Anonymous poster hash: b2fed...fee

Skrevet

Vi solgte leiligheten etter svigermor.

Den var i et veldig nytt borettslag og en gjennomgående fin leilighet som lå sentralt.

Det tok 8 mnd å selge den. Da godtok vi 30 000 under takst

Anonymous poster hash: b89ad...bd3

Skrevet

"Bare" 60 000 under takst var da ikke så mye.. Jeg ville egentlig forberedt meg på å måtte få ca 100 000 mindre, så man har litt å gå på. Om dere får et bud 100 000 under takst kan dere f.eks komme med et motbud på 50 000 under takst. 

Men som alle skriver her, dette kommer helt an på markedet der dere bor. Vi vet jo ikke om det er i tykkeste Oslo-gryta eller lengre ut på landet. 

Anonymous poster hash: b2dd2...f45
Skrevet

60.000kr under takst med alle møbler inkludert. Det kunne vi ikke gå med på, da møblene våre er verdt så mye og vi ikke har lyst å selge møbler.

Dette er på Østlandet.

Hi

Skrevet

Østlandet er stort, er det i Oslo eller i Vågå, stor forskjell :-)

Anonymous poster hash: 96b88...3c3

Skrevet

Sorry, jeg skulle skrive at det ikke er i Oslo, litt borte jeg🙊 det er i Akershus.

Skrevet

Store forskjeller i oslo også da.

Anonymous poster hash: 9887f...750

Skrevet

60.000kr under takst med alle møbler inkludert. Det kunne vi ikke gå med på, da møblene våre er verdt så mye og vi ikke har lyst å selge møbler.

Dette er på Østlandet.

Hi

Da burde dere gitt motbud hvor møblene ikke var med. De prøvde seg jo bare. 60 000 under takst er jo ingenting

Jeg har en venninne som skulle selge leilighet etter et brudd. Eksen nektet å selge under takst eller sette ned prisen, så det lå ute over et år før det ble solgt. Og da måtte de under takst alikevel, og det solgt med store tap for begge to

Anonymous poster hash: 5294a...62b

Skrevet

Store forskjeller i oslo også da.

Anonymous poster hash: 9887f...750

Sentrum har jo alltid vært dyrt, men vi har prøvd på Romsås nå. Helt umulig! De siste der har gått vannvittig høyt over takst i forhold til normalt.

Er boligen i nærheten av tog og i rimelig avstand til Oslo kommer den til å gå med en gang HI😊

Anonymous poster hash: 69b02...99e

Skrevet

Da burde dere gitt motbud hvor møblene ikke var med. De prøvde seg jo bare. 60 000 under takst er jo ingenting

Jeg har en venninne som skulle selge leilighet etter et brudd. Eksen nektet å selge under takst eller sette ned prisen, så det lå ute over et år før det ble solgt. Og da måtte de under takst alikevel, og det solgt med store tap for begge to

Anonymous poster hash: 5294a...62b

Det ville de ikke.

Og jeg ble så irritert for det føltes som om vi solgte møbler og ikke hus.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...