Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Hei! Jeg har kommet inn på videreutdanning i psykisk helse. Kjenner at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for om jeg skal takke ja eller ikke. Noen med erfaringer/råd? Det er to år på deltid, og jeg kommer ikke til å få utdanningen dekket gjennom arbeidsplassen. Et pluss er såklart faglig dybde og bedre lønn. Måtte muligens tatt opp stipend og lån. Anonymous poster hash: 8879c...22c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Mange jobber som blir lettere å få med dette. Mer og mer behov innen psykisk helse. Og veldig interressant, ikke minst. Skulle ønske jeg kunne ta det, men er dessverre lærer så den etterutdanningen er helt utelukket. Hadde vært en bra kombinasjon, for å kunne jobbe med ungdom, blant annet. Anonymous poster hash: 4c661...2e3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 Takk for svar. Det hjalp med å ta avgjørelsen -ts Anonymous poster hash: 8879c...22c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #4 Skrevet 29. april 2016 Jeg er psykolog, men ser at mange av mine sykepleier- og sosialfaglige kolleger tar denne videreutdanningen og er veldig fornøyde med den. Anonymous poster hash: d1e12...ed9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 Er det fagskole i psykisk helsearbeid du skal ta? I så fall dekker flere fylkeskommuner denne utdanningen, slik at den er gratis for studentene. Anonymous poster hash: 9d240...3c1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Er det videreutdanning i psykisk helsearbeid du mener? I såfall er denne tverrfaglig, så du som er lærer over her kan fint ta denne. Jeg er sykepleier og har tatt dette og pensum går vel så mye på ungdom og unge mennesker som godt voksne/eldre. Anonymous poster hash: 6c448...530
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #7 Skrevet 29. april 2016 Er det videreutdanning i psykisk helsearbeid du mener? I såfall er denne tverrfaglig, så du som er lærer over her kan fint ta denne. Jeg er sykepleier og har tatt dette og pensum går vel så mye på ungdom og unge mennesker som godt voksne/eldre. Anonymous poster hash: 6c448...530
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #8 Skrevet 29. april 2016 Er det videreutdanning i psykisk helsearbeid du mener? I såfall er denne tverrfaglig, så du som er lærer over her kan fint ta denne. Jeg er sykepleier og har tatt dette og pensum går vel så mye på ungdom og unge mennesker som godt voksne/eldre. Anonymous poster hash: 6c448...530 Virkelig? De jeg har sjekket har helsefaglig utdanning som opptakskrav..? Hvor isåfall kunne jeg, som er lærer, studert? Anonymous poster hash: 4c661...2e3
trinity89 Skrevet 29. april 2016 #9 Skrevet 29. april 2016 Virkelig? De jeg har sjekket har helsefaglig utdanning som opptakskrav..? Hvor isåfall kunne jeg, som er lærer, studert? Anonymous poster hash: 4c661...2e3 Jeg tar utdanningen ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Har både barnevernspedagoger og lærere i klassen min.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #10 Skrevet 29. april 2016 Diakonhjemmet og høyskolen i Oslo og Akershus har også dette som en tverrfaglig videreutdanning. Anonymous poster hash: d1e12...ed9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #11 Skrevet 29. april 2016 Jeg har tatt denne videreutdanningen, og angrer ikke Trenger du bøker, så si fra Anonymous poster hash: 33b75...2d3
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #12 Skrevet 29. april 2016 Virkelig? De jeg har sjekket har helsefaglig utdanning som opptakskrav..? Hvor isåfall kunne jeg, som er lærer, studert? Anonymous poster hash: 4c661...2e3 Trondheim. Der etterlyste foreleserne faktisk flere lærere, fysioterapeuter osv, osv på studiet. Anonymous poster hash: 6c448...530
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #13 Skrevet 29. april 2016 Ja det er videreutdanning i psykisk helsearbeid jeg mener. Jeg er utdannet sykepleier. Dere som har tatt den, er det et tøft studie? Jeg jobber i en 80% stilling på sykehjem (lukket avdeling for pasienter med demensdiagnose) og det ser ut som jeg ikke får den dekket pga trang økonomi i kommunen. Må derfor ta den på si. Men får tilrettelagt slik at jeg kan jobbe inn vaktene som treffer på skoleuken. Bekymret for at det kan være et for tøft studie ut i fra at jeg må jobbe såpass mye utenom studie. Hva tror dere? noen plass man kan søke om midler? Ser at jeg kan søke på stipend fra NSF Vet ikke om jeg kunne tenke meg å jobbe med "tung" psykiatri, men sånn jeg har forstått det så er det mange muligheter. Hvor jobber dere som har tatt denne utdanningen? - ts Anonymous poster hash: 8879c...22c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #14 Skrevet 29. april 2016 Virkelig? De jeg har sjekket har helsefaglig utdanning som opptakskrav..? Hvor isåfall kunne jeg, som er lærer, studert? Anonymous poster hash: 4c661...2e3 Ja, det kan du. Universiteter i stavanger har studie i psykisk helse for lærere og barehageansatte: https://www.uis.no/kurs-etter-og-videreutdanning/etter-og-videreutdanning/kurs/skole-og-barnehage/ Anonymous poster hash: d3614...02b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #15 Skrevet 29. april 2016 Ja det er videreutdanning i psykisk helsearbeid jeg mener. Jeg er utdannet sykepleier. Dere som har tatt den, er det et tøft studie? Jeg jobber i en 80% stilling på sykehjem (lukket avdeling for pasienter med demensdiagnose) og det ser ut som jeg ikke får den dekket pga trang økonomi i kommunen. Må derfor ta den på si. Men får tilrettelagt slik at jeg kan jobbe inn vaktene som treffer på skoleuken. Bekymret for at det kan være et for tøft studie ut i fra at jeg må jobbe såpass mye utenom studie. Hva tror dere? noen plass man kan søke om midler? Ser at jeg kan søke på stipend fra NSF Vet ikke om jeg kunne tenke meg å jobbe med "tung" psykiatri, men sånn jeg har forstått det så er det mange muligheter. Hvor jobber dere som har tatt denne utdanningen? - ts Anonymous poster hash: 8879c...22c Kan jeg spørre hvilket fylke du bor i? Anonymous poster hash: 9d240...3c1
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #16 Skrevet 29. april 2016 Kan jeg spørre hvilket fylke du bor i?Anonymous poster hash: 9d240...3c1 Rogaland Anonymous poster hash: 8879c...22c
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #17 Skrevet 29. april 2016 Rogaland Anonymous poster hash: 8879c...22c Ok, tror det er Oslo og Akershus som tilbyr dette gratis.Uansett: utdanning er alltid verdt det! 😊 Anonymous poster hash: 9d240...3c1
Anonym bruker Skrevet 30. april 2016 #18 Skrevet 30. april 2016 Mange jobber som blir lettere å få med dette. Mer og mer behov innen psykisk helse. Og veldig interressant, ikke minst. Skulle ønske jeg kunne ta det, men er dessverre lærer så den etterutdanningen er helt utelukket. Hadde vært en bra kombinasjon, for å kunne jobbe med ungdom, blant annet. Anonymous poster hash: 4c661...2e3 Her går det lærere på psykisk arbeid for barn og ungdom 😊 Anonymous poster hash: 6abe7...6fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå