Gå til innhold

Hvor mange timer er det Ok å snakke i telefonen etter at man har kommet hjem fra jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er både jobbrelatert og ikke. Begynner å bli så drittlei. Sitter i sofaen og skravler og skravler. Ungene kommenterer det til meg til og med. Synes det er så utrolig respektløst. Bedre at han kommer hjem senere fra jobb og har gjort seg ferdig med jobbrelaterte samtaler + private før han kommer hjem til kone og barn. Overreagerer jeg eller?

Anonymous poster hash: 5e1cf...e38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er både jobbrelatert og ikke. Begynner å bli så drittlei. Sitter i sofaen og skravler og skravler. Ungene kommenterer det til meg til og med. Synes det er så utrolig respektløst. Bedre at han kommer hjem senere fra jobb og har gjort seg ferdig med jobbrelaterte samtaler + private før han kommer hjem til kone og barn. Overreagerer jeg eller?

I dag var han hjemme Kl 16. Sittet i telefonen til og fra i 3 timer til nå....

Gjest Antarctica
Skrevet

Du får si at det ikke er noe morsomt at han prioriterer alt annet enn dere! Jeg hadde sagt at 3 timer er langt over grensa...

Skrevet

Synes ikke du overreagerer, jeg hadde også blitt irritert.

Skrevet

Hva jobbe han med?

Min mann prater i telefonen hele tiden han også. Hender han setter seg til bords senere en oss (nei vi har slutta å vente på han...).

Han går ofte i fra middagen først pga telefonen. Jeg hater det, selv om jeg er vant til det. Føler meg (dessverre i andre rekke).

Anonymous poster hash: 952fa...507

Skrevet

Tja, kommer vel an på jobben? I noen stillinger er det avtalefestet at de må være tilgjengelig på tlf. Mannen min har det slik fram til kl. 20. Svært belastende for familielivet, men akkurat nå er det sånn.

Anonymous poster hash: 4efc5...8fd

Skrevet

Timer?

Hos oss er det helt uakseptabelt. Ingen tlf når vi spiser. Vi jobber mye begge to, men fysisk tilstedeværelse holder ikke - hjernen og oppmerksomheten også takk!

Skrevet

Min mann snakker også "bestandig" i telefonen. Det er stort sett jobbrelatert. I perioder er det faktisk døgnet rundt. Han kan ligge vedsiden av meg og prate jobb i telefonen klokka tre om natten. Dette visste jeg da jeg flytta sammen med han. Av og til blir jeg superirritert. Det er forstyrrende hvis vi andre gjør noe, eller jeg ser på tv. Da gjør jeg tegn til han om å gå vekk. Andre ganger enser jeg det ikke. Det har rett og slett med mitt humør og gjør. Sist de hadde en periode med jobb på natta synes jeg det var innmari deilig å høre på han i halvsøvne, mens han var sjefete og stilig. Kanskje fordi jeg savner litt av det her hjemme. Høre litt handlekraft liksom :P ja, nå blei dette litt utenfor tema, men han snakker mange timer i telefonen om dagen. Jeg lever med det. Det er jobben hans. Han er hovedinntektskilden vår og jeg kan også be han gå vekk om det plager meg. Jeg kan be han legge vekk telefonen og delta også. Innimellom gjør jeg det, men har egentlig best kontroll på ting selv jeg altså ;)

Skrevet

Med mobiltelefonen har folk fått så dårlig telefonmanerer. Si at han ikke får snakke i telefon i stua. Å høre på andres telefonsamtaler er drepen.

Anonymous poster hash: e6d82...925

Skrevet

Ingen! Flere timer hver dag? Jeg hadde blitt gal! Det hender mannen må ta en kort telefon, men da ber jeg ham gå ut av stua. Pyton at alle må trippe rundt og være stille mens han skravler i vei.

Skrevet

Min mann er daglig leder og fotballtrener så han snakker mye i tlf. Han blir ofte bortvist fra fellesareal slik at vi kan leve normale liv uten å ta hensyn til tlf hans

Anonymous poster hash: 4b415...b82

Skrevet

Spørs jo litt hva slags jobb det er snakk om, men synes generelt at mobilen aldri har noe å gjøre ved middagsbordet. Hadde mannen min snakket i mobilen i timesvis på ettermiddag/kveld, så hadde jeg nok blitt kraftig irritert!

Skrevet

Min har en jobb som innebærer mye telefoner. Han har folk på jobb selvom han ikke er der selv. Og må til en viss grad være tilgjengelig. Han har tlf på vibrering på kveldstid og helg , og ringer heller opp igjen om vi sitter å spiser etc. Men er han stressa glemmer han seg lett og jeg minner han på at han har fri 😊 Har blitt mye bedre etter at vi tok en ordentlig prat om det 😊

Gjest Antarctica
Skrevet

Med mobiltelefonen har folk fått så dårlig telefonmanerer. Si at han ikke får snakke i telefon i stua. Å høre på andres telefonsamtaler er drepen.

Anonymous poster hash: e6d82...925

Det var veldig annerledes før, da hustelefonen sto på en liten telefonbenk med en vond krakk ute i hallen! 😁 Skulle se den som gadd å snakke i en kald gang i tre timer...

Skrevet

Dette har vært et hyppig samtaleemne hos også. Mannen min har en lederstilling i et mellomstort firam og jeg forstår at man da må være mer tilgjengelig, men jeg har måtte sette noen veldig tydelig grenser. Du kan jo se om noen passer for dere?

*Ikke gå ut av bilen/kom inn døren før du er ferdig med alle telefonsamtaler han må ta rett etter jobb (han snakker alltid i telefon i bilen hjem). Grunn: Ungene blir så glad når han kommer og da skal han se dem og prate med dem, ikke i telefonen.

*Dersom det nærmer seg middag skal han så godt som mulig avslutte samtalen innen middag.

*Med mindre det er helt krise, og da skal dette avklares før middag, er det strengt forbudt å ta noen form for telefoner under middagen. De det måtte gjelde får bare vente. Det handler litt om å være forbilde også, ungene får tross alt heller ikke lov.

*I utganspunktet skal det ikke være noen telefoner etter klokken 19 og ingen i barnas leggetid.

I tillegg har jeg hatt en grundig samtale med ham om dette med å være tilgjengelig. Han hadde for eksempel en ansatt som måtte ha mye hjelp en periode og ringte og ringte. Til slutt spurte jeg mannen om hvorfor de ikke kunne ta det i arbeidstiden. Svaret viste seg å være at vedkommende jobbet fleksitid og det passet best for ham (singel og barnløs) å jobbe til helt andre tider på døgnet enn andre. Etter å ha måpet ferdig, ga jeg klar beskjed om at mannen mn fikk si til sin ansatte at dersom han ville ha hjelp måtte han jobbe når mannen min er på jobb, ikke på ettermiddagkveld. Det sluttet fort etter at jeg satt foten ned.

Anonymous poster hash: a073f...aa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...