Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Jeg skriver mye dikt. Jeg har jevnt over fått gode tilbakemeldinger. Jeg er klar over at diktene mine er litt "merkelige", litt i samme gate som Jan Erik Vold. Jeg er inspirert av han, men ellers er det bare fantasien. Deler noen eksempler her. Setter pris på ærlige tilbakemeldinger. Kanskje noen også vil prøve seg på noen tolkninger? Verden gjennom mine øyne Herregud Det kunne ikke falt meg inn Å dele en slik side av meg selv Folk eier ikke skrupler Verden vil bedras På en annen side Skjønner jeg Hvorfor folk deler De vet ikke bedre Ignorance is a bliss Jeg blir kvalm av tanken Folk som opphøyer seg sjæl Tror verden bryr seg Den morkaken kan du fjerne Den er privat Herregud Verden vil bedras Barndomsdrømmer Pris på det Sa jeg Mens jeg titta gjennom vinduet Drømte alltid om Alt jeg ville ha Men ikke fikk Menneskets kamp Jeg har arbeidsoppgaver som ikke kan gjøres av en maskin Jeg har ikke fått noen opplæring Jeg gjør mitt beste Jeg spyr Jeg Krav fra kollega Hun var som gift Trudde hu kunne overta Skravla med dansken Hver jævla dag Inni et glassbur Frivillig Alltid kontroll Kjære kollega, sa hun Ja Vi ringer til hjerneekseperten Han kan ta tak Skriv fagrapporten Mas mas mas Vafler med bismak Vafler, sa de Med glede De var fettete som få Og alle kjente vrede Loppemarked Sang hun Ja Det smakte jeg i dag Hilsen L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Ikke helt min type dikt, men du er kanskje inne på noe. Lykke til med skrivingen! Anonymous poster hash: 239f8...ead
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Ikke hva jeg liker av dikt. Du treffer ikke noe i meg. Jeg må føle noe når jeg leser de. Anonymous poster hash: d18f2...105
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Enkle, overfladiske. Ingen dyp mening, bare forsøk på å kamuflere meningen for å virke dyp. Anonymous poster hash: 7ab55...641
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Ikke min smak, de gir lite mening og gir meg ingen følelser som dikt skal. Anonymous poster hash: 62c3c...73e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 Enkle, overfladiske. Ingen dyp mening, bare forsøk på å kamuflere meningen for å virke dyp. Anonymous poster hash: 7ab55...641 Helt enig med deg. Det blir for enkelt og banalt. For meg blir det for dømmende og selvopphøyende itillegg. Du målbare fortsette med diktene h is det gir deg glede. Anonymous poster hash: 045e2...98f
Marriet Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Jeg er ingen poesileser, men jeg synes det var kult jeg, i mangel på noe bedre uttrykk. Jeg synes ikke noen var fine eller vakre, men det diktet der du skriver "spy" provoserte meg litt så du har åpenbart vekket noen følelser hos meg nå skal det sies at jeg ikke er vanskelig å begeistre. Har en kompis som skriver dikt og DER snakker vi overfladisk. De er typ sånn her: Hei, det er jeg. Er du deg? Vil du gifte deg med meg? Og ja - han fridde til kona si med diktet.. ikke akkurat det jeg skrev nå, men ikke langt unna
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Nå har ikke jeg noe videre erfaring med dikt. Men må være ærlig å si at jeg ikke forstod noe som helst. Hva budskapet egentlig er om du skjønner ? Anonymous poster hash: 936a3...d41
Berta_78 Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Jeg synes de er OK, jeg likte "krav fra kollega". Det ga meg bilder, "skravla med dansken" er f.eks morsomt, vi vet jo ikke hvem dansken er, men blir satt inn i situasjonen. Jeg likte "barndomsminner", med få ord forteller du en hel historie. Det jeg ikke liker er når du bruker språklige klisjeer - som "verden vil bedras" og "glassbur". Og så liker jeg ikke når du blir bitter "folk som opphøyer seg sjæl", bitterhet ødelegger for undring og smarte observasjoner. Men dette er min personlige mening! Skriv på, du er inne på noe :-)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Jeg skriver mye dikt. Jeg har jevnt over fått gode tilbakemeldinger. Jeg er klar over at diktene mine er litt "merkelige", litt i samme gate som Jan Erik Vold. Jeg er inspirert av han, men ellers er det bare fantasien. Deler noen eksempler her. Setter pris på ærlige tilbakemeldinger. Kanskje noen også vil prøve seg på noen tolkninger? Verden gjennom mine øyne Herregud Det kunne ikke falt meg inn Å dele en slik side av meg selv Folk eier ikke skrupler Verden vil bedras På en annen side Skjønner jeg Hvorfor folk deler De vet ikke bedre Ignorance is a bliss Jeg blir kvalm av tanken Folk som opphøyer seg sjæl Tror verden bryr seg Den morkaken kan du fjerne Den er privat Herregud Verden vil bedras Barndomsdrømmer Pris på det Sa jeg Mens jeg titta gjennom vinduet Drømte alltid om Alt jeg ville ha Men ikke fikk Menneskets kamp Jeg har arbeidsoppgaver som ikke kan gjøres av en maskin Jeg har ikke fått noen opplæring Jeg gjør mitt beste Jeg spyr Jeg Krav fra kollega Hun var som gift Trudde hu kunne overta Skravla med dansken Hver jævla dag Inni et glassbur Frivillig Alltid kontroll Kjære kollega, sa hun Ja Vi ringer til hjerneekseperten Han kan ta tak Skriv fagrapporten Mas mas mas Vafler med bismak Vafler, sa de Med glede De var fettete som få Og alle kjente vrede Loppemarked Sang hun Ja Det smakte jeg i dag Hilsen L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930 Litt mange klisjeer. Noen skjønte jeg ikke i det hele tatt... Anonymous poster hash: f83ef...f3e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Oi! Tusen takk for tilbakemeldinger. Så morsomt at diktene falt i smak hos noen av dere. L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930
Elsker livet Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 I utgangspunktet synes jeg selve ordet dikt er provoserende. Prøver å unngå så godt jeg kan, så lenge det ikke bakt inn musikk. Men disse gav meg ikke så mye spysmak i halsen som normalt.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 Selvopphøyende svada i beste dib ånd! Ville ikke sagt opp jobben... Anonymous poster hash: 4a32a...7c3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #14 Skrevet 28. april 2016 Alle tilbakemeldingene settes pris på. Jeg skal nok ikke si opp jobben med det første. He he L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930
Gjest Antarctica Skrevet 28. april 2016 #15 Skrevet 28. april 2016 Tre av dem er gode og åpner for mange tolkninger. De øvrige er for klisjefylte og konkrete, de virker mer som dagboksnotater. Barndomsdrømmer, Menneskets kamp og Krav fra kollega er de beste. Dessverre blir titlene litt for forklarende og pedagogiske - vi får vite for mye, det blir for opplagt. Ta vekk tittelen og de er geniale. Fortsett å skrive!!! You go girl!
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #16 Skrevet 28. april 2016 Menneskets kamp.. Her snakker vi sykepleier, tidspress, frustrasjon, jeg... =meg..😂 Likte det! Anonymous poster hash: cdabd...4a2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #17 Skrevet 29. april 2016 Kjøleskapspoesi eller diktgenerator? Anonymous poster hash: 7cf77...9e8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #18 Skrevet 29. april 2016 Føler vel mest at det er veldig overfladisk. At du prøver å være dyp og meningsfull, men ikke får det helt til. Anonymous poster hash: c7739...e2b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #19 Skrevet 29. april 2016 Selvopphøyende svada i beste dib ånd! Ville ikke sagt opp jobben... Anonymous poster hash: 4a32a...7c3 Er det noe som er "i beste dib ånd" så er det svaret ditt. Slemt, ondskapsfullt, skrevet kun for å dukke en person som ikke har sagt et vondt ord til deg. Anonymous poster hash: 1f50e...129
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #20 Skrevet 29. april 2016 Diktene mine kan selvfølgelig ikke nå ut til alle, det lever jeg helt fint med. Jeg ønsket meg ærlige tilbakemeldinger. Noen av diktene skildrer min hverdag som lærer, men det finnes ingen fasit. Alt er opp til leseren og deres tolkning. Det er uansett hyggelig å høre at jeg rører noe ved dere, og at dere har tro på det jeg skriver. L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #21 Skrevet 29. april 2016 Svart Uthula og Tung Håper på svar Men nada Avtalen Roper jeg Hvorfor Hvorfor Hvorfor Jernhånd Jeg er en husky Nysgjerrig Trofast men Jævla sta Gå dit, nå Nei, ikke sånn Har du ikke gjort det Gjør du det i morgen, da Nei Et mål To mål Tre mål Rapporter og si Mottatt BLÅbær Ønsket om å bidra er stort Lite visste jeg at det var mangel på Ressurser, tid, hjernekapasitet Jeg raser Kaster buser overalt Vil ikke mer Gi meg galgen Deler et par til av diktene mine. Er disse titlene bedre? L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #22 Skrevet 29. april 2016 Tre av dem er gode og åpner for mange tolkninger. De øvrige er for klisjefylte og konkrete, de virker mer som dagboksnotater. Barndomsdrømmer, Menneskets kamp og Krav fra kollega er de beste. Dessverre blir titlene litt for forklarende og pedagogiske - vi får vite for mye, det blir for opplagt. Ta vekk tittelen og de er geniale. Fortsett å skrive!!! You go girl! Takk, takk. Hva synes du om de nye diktene? Og titlene? Anonymous poster hash: 8fed7...930
Nullstress;) Skrevet 29. april 2016 #23 Skrevet 29. april 2016 Må si jeg elsket "menneskets kamp"! Det lå maaaaange ord og bilder i de får setningene der...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2016 #24 Skrevet 29. april 2016 Stopp sier jeg Det er nok Det tikker i sirup Tikk Takk Men nei Bare ekkoet fra trommehinna Er igjen Tikk Anonymous poster hash: 4a32a...7c3
Gjest Antarctica Skrevet 29. april 2016 #25 Skrevet 29. april 2016 Svart Uthula og Tung Håper på svar Men nada Avtalen Roper jeg Hvorfor Hvorfor Hvorfor Jernhånd Jeg er en husky Nysgjerrig Trofast men Jævla sta Gå dit, nå Nei, ikke sånn Har du ikke gjort det Gjør du det i morgen, da Nei Et mål To mål Tre mål Rapporter og si Mottatt BLÅbær Ønsket om å bidra er stort Lite visste jeg at det var mangel på Ressurser, tid, hjernekapasitet Jeg raser Kaster buser overalt Vil ikke mer Gi meg galgen Deler et par til av diktene mine. Er disse titlene bedre? L@yne Anonymous poster hash: 8fed7...930 Nei, de trenger egentlig ikke titler. Du styrer oss for mye i din valgte retning med titlene. Det med huskyen er det beste her. Det diktet du har kalt BLÅbær er for opplagt, det er stikkord til en kronikk, ikke lyrikk. Det du har kalt Svart starter med de samme dagboksnotatene, men vers 2 er faktisk godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå