Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Det står at Aslat og asat? skal være under 45 og mine er 169 og 174! Er dette farlig? Får ikke snakket med legen før i morgen. Anonymous poster hash: 4bcd0...a4b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 https://dinhelseifokus.wordpress.com/blod-og-blodprovesvar/asat-alat/ Anonymous poster hash: c8424...963
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Trenger ikke være farlig, men de vil gjerne finne ut hvorfor eller følge med på verdiene. Mine var på over 300 for et par år siden, det trodde de var følgene etter en virusinfeksjon (type forkjølelse) jeg hadde hatt rett før prøvene ble tatt. Leververdiene mine gikk fint tilbake igjen. Er det snakk om alvorlig sykdom så blir leververdiene oftere enda høyere (finnes unntak), jeg har hatt mye høyere verdier også for flere år siden, men da hadde jeg alvorlig leverbetennelse. Husker ikke hvor høye verdiene mine var den gangen, men tallene var iflg. spesialister veldig høye. Anonymous poster hash: 61028...918
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Trenger ikke være farlig, men de vil gjerne finne ut hvorfor eller følge med på verdiene. Mine var på over 300 for et par år siden, det trodde de var følgene etter en virusinfeksjon (type forkjølelse) jeg hadde hatt rett før prøvene ble tatt. Leververdiene mine gikk fint tilbake igjen. Er det snakk om alvorlig sykdom så blir leververdiene oftere enda høyere (finnes unntak), jeg har hatt mye høyere verdier også for flere år siden, men da hadde jeg alvorlig leverbetennelse. Husker ikke hvor høye verdiene mine var den gangen, men tallene var iflg. spesialister veldig høye. Anonymous poster hash: 61028...918 Takk for svar. Prøvene har vært så høye i 3 mnd nå, derfor virket det som om de var bekymret. Jeg har en del kløe på kroppen også, men har akkurat vært i sydligere strøk. Anonymous poster hash: 4bcd0...a4b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Takk for svar. Prøvene har vært så høye i 3 mnd nå, derfor virket det som om de var bekymret. Jeg har en del kløe på kroppen også, men har akkurat vært i sydligere strøk. Anonymous poster hash: 4bcd0...a4b Når det har vart lenger, da vil de finne årsaken, ja. Trenger fremdeles ikke være noe veldig alvorlig, men de bør finne årsaken. Da jeg hadde de svært høye leververdiene for flere år siden, da viste det seg at jeg hadde kyssesyken. Ellers, sjekk også om legene tester kobber og ceruloplasmin (begge må tas) hvis de skal utrede deg videre eller sliter med å finne ut årsaken. Kløe kan være relatert til lever, men man kan også ha kløe og forhøyede leververdier uten at de nødvendigvis er relaterte til hverandre. Anonymous poster hash: 61028...918
*flux* Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Snakk med legen din du. Det trenger ikke være noe som helst men de vil nok prøve å utelukke en del sykdommer. Derfor må du trolig fortsette å ta prøver og utredninger. Mine var høye i ett år. Nå er de nesten normale men jeg vet ikke hvorfor. Og legen min mener jeg ikke skal bekymre meg. Bare fortsette å ta prøver.
*flux* Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Fortsette å ta prøver for å følge med at de ikke stiger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå