Gå til innhold

Uttrykk "mus" og "høne" - er det virkelig noen menn som synes det er sexy uttrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fitte ble jo sett på som stygt før, men folk bruker det mye mer naturlig nå.

Føler det ordet har gjenvunnet "verdigheten" på en måte. På samme måte som en bare ler når noen prøver å bruke ordet "homse" som skjelsord nå til dags.

Anonymous poster hash: 57f63...543

Skrevet

Sukk... Du kan synes det er så romantisk du vil. Mulig du forstår noe annet med "amorøst" enn det jeg gjør - virker som om du mener sex, først og fremst. Helt greit. Synes bare det var artig at du oppfatter det som for meg er et skjellsord på dovegger som amorøst.

Anonymous poster hash: 3cd27...714

Ikke meg som spør deg om dette. Så skal ikke ha på meg at jeg maser på deg ;-)

Anonymous poster hash: 91d6a...984

Skrevet

Ja, det er helt greit. Men hva mener du er greit å si? Hva er sexy, romantisk osv?

Anonymous poster hash: c760b...320

Tror ikke jeg har noe romantisk ord for det, gitt. Sexy ord har jeg masse av, men snakker ikke norsk i senga. 

Skrevet

Mus er innafor her i gården. Ikke høne.

Det verste jeg har hørt noen kalle underlivet til en kvinne var skrævsylte. Som da skulle beskrive at det var vått der.

Anonymous poster hash: 0292e...ac5

Ånei! Nå lo jeg ordentlig høyt 😂😂😂

Fantastisk! Hahahah

Anonymous poster hash: f9e48...31f

Skrevet

At fitte skal være så mye styggere og mer tabupreget enn f eks pikk, er jo ren kvinneforakt.

Anonymous poster hash: 4763c...697

Skrevet

At fitte skal være så mye styggere og mer tabupreget enn f eks pikk, er jo ren kvinneforakt.

På ingen måte. Ordet er bare stygt. Har ingen ting med forakt for det det betegner. 

Skrevet

På ingen måte. Ordet er bare stygt. Har ingen ting med forakt for det det betegner.

Er ordet i seg selv stygt...? Det finnes jo ikke ord som er stygge. De blir kun stygge ved de assosiasjonene man har til dem.

Skrevet

Er ordet i seg selv stygt...? Det finnes jo ikke ord som er stygge. De blir kun stygge ved de assosiasjonene man har til dem.

Tja... Mener du at ordet "skrævsylte" er fint. Eller "fiskeslohølet", som jeg hadde en bekjent som sa? Begge ord betegner det kvinnelige kjønnsorgan, som på ingen måte er stygt i seg selv, men ordene er motbydelige. Selv synes jeg "fitte" er i samme kategori.

Skrevet

Høne og mus er teit. Til daglig er det underlivet eller nedentil. Under sex er fitte helt klart det mest opphissende.

Anonymous poster hash: ee32a...99c

Skrevet

Dåsa er også et godt brukt ord 😁😁😁

Anonymous poster hash: c20b9...0df

Skrevet

Tja... Mener du at ordet "skrævsylte" er fint. Eller "fiskeslohølet", som jeg hadde en bekjent som sa? Begge ord betegner det kvinnelige kjønnsorgan, som på ingen måte er stygt i seg selv, men ordene er motbydelige. Selv synes jeg "fitte" er i samme kategori.

Fiskeslohølet blir jo bare stygt fordi man ser for seg et klissete, stinkende hull med fiskeslo i, vil jeg tro? Selve bokstavrekka i fiskeslohølet, glufsa og skrævsylta er vel verken vakrere eller styggere enn bokstavrekka i høyesterettsjustitiarius, havregrøtgryte, helligdagsfred eller julenissekostyme?

• 4 uker senere...
Skrevet

Fitte ble jo sett på som stygt før, men folk bruker det mye mer naturlig nå.

Føler det ordet har gjenvunnet "verdigheten" på en måte. På samme måte som en bare ler når noen prøver å bruke ordet "homse" som skjelsord nå til dags.

Anonymous poster hash: 57f63...543

Helt samd. Bruker berre fitte.

Skrevet

Jeg er født og oppvokst i Nordland (Vesterålen, Lofoten og Helgeland) og studerte i Troms, og kan virkelig ikke bekrefte at "skjura" er noe standardord for fitta.

Skjura er den fuglen som på østlandet heter skjæra, og når man kaller noen ei skjur er det som regel helt uskyldig. Ei tullskjur eller tøvskjur er ei som flirer, tøyser og sladrer.

Men der er masser av uttrykk for kjønnsorganer likevel. I tillegg til fitta (fetta) er det dåsa, kusa, musa, skrævet, hakket, slira, gøssa, gufsa, gøyra, gamla...

Oppvokst I Nordland selv og jo sjura brukes som ord. Kanskje det er geografiske forskjeller?

Anonymous poster hash: 67e59...7b9

Skrevet

Er også fra Nordland. Sjura har jeg ikke hørt brukt, men pesskråka sa vi som barn. Geita'n var puppene.

Anonymous poster hash: 0747b...7d1

Skrevet

Mannen min blir helt omtåket og vill og han hører ord som høne, mus og bever. Om du nevner hønsegård, besvimer han.

Anonymous poster hash: 4202e...172

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg hadde ledd meg ihjel hvis mannen min hadde dirty talked med ord som høne og mus! Så utrolig usexy.

Han har aldri brukt det direkte til meg, men han sier også at "bollemus" er positivt ment for menn. Jeg trodde det var noe nærmere en fornærmelse/skjellsord??

Anonymous poster hash: 4fda6...14c

Bollemus er jo bare en positiv beskrivelse på tykkere og mer kjøttfulle "halvmåner" rundt fitteleppene enn det som er vanlig / gjennomsnittlig. Vi damer er jo ulike akkurat som pikkene til mannfolka er det ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...