Gå til innhold

Det var det kjønnet da :)

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har to svangerskap bak meg, er noen år siden nå. Da fikk jeg to jenter. Med begge hadde jeg oppkast om morgenen, og det var det til det gikk over. Var gravid i vinter som endte i MA...var så kvalm og kastet opp osv. Skikkelige ømme bryster. 

Nå er jeg gravid igjen. Knapt litt kvalme, litt øm i brystene ( kan ikke huske jeg var det med jentene). Så jeg kan ikke la vær å tenke at jeg nå bærer en gutt. 

Men vet jo forsåvidt at man kan også være kvalm med gutt....og kanskje også ikke være kvalm med jente. Jeg ønsker meg jente...ingen hemmelighet det. 

Hvilke symptomer har dere. Og vet dere hva dere venter slags kjønn ?? Synes bare det er gøy å se på sammenhengen. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144272938-det-var-det-kj%C3%B8nnet-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har to gutter, begge svangerskapene var ganske like - grusom 24/7-kvalme som varte ca fra uke 5-8. Sluttet omtrent over natten, kvalmestillende funket veldig bra (prøvde bare i svangerskap nummer to).

Nå er det ganske likt - kvalmen startet i uke 5, 24/7, utslått. Er uke 10+2, fremdeles noe kvalm, så kvalmen har vart lengre, og kommer mer i bølger nå. Kvalmestillende hadde null effekt denne gangen.

Men vet ikke om det sier så mye om kjønn, er nok mye tilfeldig også. ;) Vet om mange som har hatt identiske svangerskap men fått ulike kjønn. De sier også at man blir kvalmere med jente - men jeg kjenner flere som har hatt hyperemesis med gutt, eller hatt null kvalme med jente. Husk at når man tipper kjønn ut fra x antall symptomer så har man ca 50% sjanse for å treffe, det er ganske gode odds. 😉

• 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...