Gå til innhold

Noen som kan litt om lønn og ferie som nyansatt i kommunen?

Anbefalte innlegg

Starter i jobb 1.6, har naturlig nok ikke jobbet meg opp noe feriepenger i denne kommunen. Jeg skal ha to uker ferie i juli.

Hvordan blir dette med lønn og trekk for ferie? Får jeg lønn for i juni, også trekk for ferie i juli? Eller får jeg ingenting i juni og vanlig lønn i juli? Eller får jeg ingenting i juni og trekk for to uker i juli?

Anonymous poster hash: ab988...f8e

Fortsetter under...

Har du ikke opparbeidet deg feriepenger i annen jobb?

Har du fastlønn?

Hvis du ikke har feriepenger fra tidligere jobb kan du reservere deg mot ferie og da blir du bare trukket for den ferien du skal ha

Anonymous poster hash: 22d5a...1e0

For å være helt sikker hadde jeg ringt eller sendt mail til lønnsavdelingen der du jobber. 

Da jeg var nyansatt fikk jeg vanlig lønn for juni og ble trukket på juli lønna da jeg tok ut to ukers ferie da. 

Anonymous poster hash: 676d4...aaf

Har du ikke opparbeidet deg feriepenger i annen jobb?

Har du fastlønn?

Hvis du ikke har feriepenger fra tidligere jobb kan du reservere deg mot ferie og da blir du bare trukket for den ferien du skal ha

Jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger da jeg er nyutdannet. Det er fastlønn. Må ta ut noe ferie da jeg har barn.

Jeg har ikke opparbeidet meg feriepenger da jeg er nyutdannet. Det er fastlønn. Må ta ut noe ferie da jeg har barn.

Da blir du trukket i lønn i juni tilsvarende det du skal ha ferie

Det riktige og det du har krav på, er å få betalt for det du jobber, når du faktisk jobber. Så du skal i utgangspunktet få utbetalt full lønn for juni og bli trukket for juli, på julilønningen. Så kommer det selvfølgelig an på om du får forskudd- eller etterskuddsbetaling, når du faktisk vil bli trukket.

Anonymous poster hash: 299b7...62f

Annonse

Om trekket blir i juni eller juli varierer nok fra sted til sted. Det er vanlig å bli spurt om ferieplaner når man er nyansatt. Siden du ikke begynner før ferien er der omtrent, ville jeg kontaktet den som ansatte deg nå, og bedt om kontaktinformasjon til Lønnsavdelingen. Det er ikke sikkert du får noen utbetaling i juni i det hele tatt (etterbetaling i juli). Det kommer an på når de har utbetalingsdatoer (for du må vel egentlig ha begynt før de kan kjøre ut lønnen din).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...