Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Er i uke 30 og var veldig sliten i dag etter jobb. Har fått påvist svært lave jernlagre og sliter med høy puls pga. dette. Etter en lang dag på jobb i dag hadde jeg 103 i puls. Vi har blodtrykksapparat på jobb, så jeg målte av ren interesse. Det viste 135/85 og overraskende høyere enn det var på svangerskapskontroll for to uker siden. Da målte legen 125/70. Ved sist svangerskapskontroll hadde jeg 1+ på protein i urinen. Siden de to ukene har jeg fått en del mer vann i kroppen. Vet ikke hva vekta er om dagen, men ser stor forskjell på føttene etter en dag på jobb nå enn hva jeg gjorde for to uker siden. Tenkte å ta en tur til legen imorgen, men lurer fortsatt på hva deres symptomer på svangerskapsforgiftning er/var? Håper virkelig ikke det kan være det... Har gått så bra til nå i svangerskapet! Anonymous poster hash: 212c5...168
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Hadde influensafølelse i kroppen..vondt i mellomgulvet, forhøya blodtrykk og ekstremt med vann i kroppen. Svskap nr 3 Anonymous poster hash: 7758e...027
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Jeg hadde ingen symptomer før jeg virkelig var syk (var innlagt lenge) legene trodde meg ikke :-/ Ble oppdaget på en rutinekontroll. Anonymous poster hash: db174...eeb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Hadde influensafølelse i kroppen..vondt i mellomgulvet, forhøya blodtrykk og ekstremt med vann i kroppen. Svskap nr 3Anonymous poster hash: 7758e...027 Det er det jeg har i dag også... Har litt vondt i halsen, vondt i hodet og feber. Huff, håper det bare er influensa :/ Anonymous poster hash: 212c5...168
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Jeg hadde ingen symptomer før jeg virkelig var syk (var innlagt lenge) legene trodde meg ikke :-/ Ble oppdaget på en rutinekontroll. Anonymous poster hash: db174...eeb Eller jeg hadde symptomer (høyt blodtrykk og utslag på proteiner i urin), men jeg merket ikke noe til det. Anonymous poster hash: db174...eeb
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Blodtrykket skal vel være over 140/90 for at det skal klassifiseres som (mild) svangerskapsforgiftning. Jeg hadde veldig høyt blodtrykk (type 185/110), mye vann og proteiner i urinen. Mye hodepine. Blir fulgt opp ekstra i dette svangerskapet pga det som skjedde sist. Får nå medisiner mot høyt blodtrykk (hadde ca 165/97), og både blodtrykket og urinen blir kontrollert hver uke på sykehuset. Er 28 uker. Om du føler deg dårlig bør du selvsagt kontakte føden nå på telefon. Anonymous poster hash: 5b9e7...871
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Blodtrykket skal vel være over 140/90 for at det skal klassifiseres som (mild) svangerskapsforgiftning. Jeg hadde veldig høyt blodtrykk (type 185/110), mye vann og proteiner i urinen. Mye hodepine. Blir fulgt opp ekstra i dette svangerskapet pga det som skjedde sist. Får nå medisiner mot høyt blodtrykk (hadde ca 165/97), og både blodtrykket og urinen blir kontrollert hver uke på sykehuset. Er 28 uker. Om du føler deg dårlig bør du selvsagt kontakte føden nå på telefon. Anonymous poster hash: 5b9e7...871 Det synes jeg er litt farlig å si helt garantert at blodtrykket må være så høyt. Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap og da så fastlege og jordmor kun på at blodtrykket hadde økt mye i forhold til utgangspunktet jeg hadde på første kontroll (det skrives opp på helsekortet). Det var ingen "krav" om at blodtrykket måtte være over et visst nivå. Uansett, min svangerskapsforgiftning ble ikke behandlet selv om jeg var innlagt på sykehus (altså, behandlingen burde vært forløsning men det ville de ikke gjøre, selv om jeg var i uke 37). Det førte til at babyen min døde. Hi, hvis du er bekymret for at du kan ha svangerskapsforgiftning så synes jeg at du skal ta kontakt med lege eller jordmor for en ny kontroll av urin og blodtrykk. Hvis de synes det er faretruende sammen med de andre symptomene du har (jeg fikk mye vann i kroppen på kort tid og hadde hodepine og sykdomsfølelse), så henviser de deg til sykehus for oppfølging. Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: 21aa0...b35
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Det synes jeg er litt farlig å si helt garantert at blodtrykket må være så høyt. Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap og da så fastlege og jordmor kun på at blodtrykket hadde økt mye i forhold til utgangspunktet jeg hadde på første kontroll (det skrives opp på helsekortet). Det var ingen "krav" om at blodtrykket måtte være over et visst nivå. Uansett, min svangerskapsforgiftning ble ikke behandlet selv om jeg var innlagt på sykehus (altså, behandlingen burde vært forløsning men det ville de ikke gjøre, selv om jeg var i uke 37). Det førte til at babyen min døde. Hi, hvis du er bekymret for at du kan ha svangerskapsforgiftning så synes jeg at du skal ta kontakt med lege eller jordmor for en ny kontroll av urin og blodtrykk. Hvis de synes det er faretruende sammen med de andre symptomene du har (jeg fikk mye vann i kroppen på kort tid og hadde hodepine og sykdomsfølelse), så henviser de deg til sykehus for oppfølging. Ønsker deg lykke til!Anonymous poster hash: 21aa0...b35 Nå sier jo jeg også at hun må ta kontakt med føden NÅ på telefon. Jeg tar utgangspunkt i den informasjonen jeg fikk fra legene da jeg hadde svangerskapsforgiftning sist. https://sml.snl.no/svangerskapsforgiftning Ellers vil jeg si at det var veldig trist å høre om babyen din. Legene gjorde åpenbart en stor feilvurdering, med katastrofalt resultat. Jeg kan ikke en gang tenke meg hvor grusomt det må ha vært. Jeg var innlagt til observasjon mange ganger fra uke 34, men legene ventet og ventet, da de ikke så på min svangerskapsforgiftning som alvorlig nok til forløsning. Barnet ble til slutt tatt i 39+5, og det kun fordi jeg hadde fått lungebetennelse i tillegg. Jeg syns legene brukte altfor lang tid på å bestemme seg, mens formen min ble dårligere og dårligere. Anonymous poster hash: 5b9e7...871
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Fikk i løpet av kort tid (dager), ekstremt mye vann i kroppen, så mye at jeg merket det godt selv. 4 uker før termin. Skulle på rutinekontroll dagen etter jeg selv merket alt vannet (ødem). Merket ingenting annet. Prøver hos legen viste utslag i urinen (husker ikke hvor mye), pluss skyhøyt blodtrykk (mener det var 190/115, noe i nærheten der). Ble lagt inn med en gang, fødsel satt i gang, barnet kom bare 3 timer etter fødselen endelig satte i gang. Gikk på blodtrykksenkende i ca 8 uker etterpå. Alt bra med barnet, han er 14 år i dag😊 Grunnet dette har jeg fått ekstra oppfølging i de to andre svangerskapene jeg har hatt. Anonymous poster hash: 12ce6...55e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Takk for at dere tar dere tid til å svare Blodtrykket mitt ved første legetime (uke 8) var 105/60. I uke 28 var blodtrykket 125/70 og nå i dag 135/85. Syntes bare det hadde steget så fort på 2 uker, vet at det innenfor normalen. Anonymous poster hash: 212c5...168
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Det er det jeg har i dag også... Har litt vondt i halsen, vondt i hodet og feber. Huff, håper det bare er influensa :/ Anonymous poster hash: 212c5...168 Hadde ikke vondt i halsen eller andre fysiske influensaplager på den måten, var mere som at jeg følte meg syk..veldig syk..orket knapt å gå fra sofaen og bort på do. Stress påvirker blodtrykket...sikker på at det ikke bare er det? Anonymous poster hash: 7758e...027
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Aldri slitt med stress og høyt blodtrykk. Men er jo så klart en mulighet. Selvom jeg ikke har vært særlig stressa Anonymous poster hash: 212c5...168
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Veldige ødemer BT 225/125 hodepine. Anonymous poster hash: 45a7e...d6e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Aldri slitt med stress og høyt blodtrykk. Men er jo så klart en mulighet. Selvom jeg ikke har vært særlig stressa Anonymous poster hash: 212c5...168 Nei tenkte mer på at det var på slutten av arbeidsdagen din :-P Anonymous poster hash: 7758e...027
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 Nei tenkte mer på at det var på slutten av arbeidsdagen din :-P Anonymous poster hash: 7758e...027 Skjønte det, men var ikke noe stressa da Anonymous poster hash: 212c5...168
VenterpåLilleSpire Skrevet 26. april 2016 #16 Skrevet 26. april 2016 Jeg ville rett og slett ringt til føden nå av den grunn at du er bekymret. Så slipper du å sitte å lure og tenke frem og tilbake, og er du som meg også sove dårlig fordi du er usikker på hva disse tingene kommer av. Da kan få svar fra de der om hva du bør gjøre. Utifra hva du skriver kan du ha tegn på svangerskapsforgiftning, men det kan også være ingenting. Lykke til - og god bedring
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #17 Skrevet 26. april 2016 Jeg ville rett og slett ringt til føden nå av den grunn at du er bekymret. Så slipper du å sitte å lure og tenke frem og tilbake, og er du som meg også sove dårlig fordi du er usikker på hva disse tingene kommer av. Da kan få svar fra de der om hva du bør gjøre. Utifra hva du skriver kan du ha tegn på svangerskapsforgiftning, men det kan også være ingenting. Lykke til - og god bedring Drar til legekontoret imorgentidlig og får time. Håper og tror at det er ingenting, men er vel bedre å få det sjekket en gang for mye enn for lite Anonymous poster hash: 212c5...168
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Blodtrykket var normalt hos legen i dag, 130/70. Men fikk vite at jernlagrene mine ikke var målbare (tomme) ved forrige kontroll. Hadde en crp på 90, så fikk beskjed om å komme igjen imorgen om formen var blitt verre. Hvor går grensa for å få antibiotika? Anonymous poster hash: 212c5...168
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå